Minden 175 spanyolra jut egy bár
Spanyolországban minden 175 lakosra jut egy bár, ami azt jelenti, hogy a népességhez viszonyítva itt található a legtöbb bár a világon – derült ki a Nielsen Iberia piackutatócég által készített felmérésből.
Spanyolországban bárba járni az életforma része, valamennyi igazi találkozóhelynek számít, ahol napközben vagy este összefutnak a barátok, ismerősök, ahova beugranak a kollégák, és beülnek a családok is a gyerekekkel inni valamit, mellé pedig csipegetni pár falatot.
Ezt a nagyon jellemző szokást a gazdasági válság sem törölte el a dél-európai országban, de a bárok forgalma jelentősen, 30 százalékkal csökkent 2008-tól kezdve, és 25-30 ezer helyet be is zártak – állapították meg a kutatók.
A Nielsen szerint a tavalyi volt az első év, amikor érezhető volt, hogy az ágazat magára talált és sorra nyíltak az új vendéglátóhelyek. 2015-ben 3,6 százalékkal nőtt meg a bárok száma az egy évvel korábbihoz képest.
„A spanyolok, amint javulást észlelnek a pénztárcájukban, rögtön kezdenek eljárni” – értékelte a folyamatot Gustavo Núnez, a Nielsen Iberia vezérigazgatója.
A fogyasztási lista élén a kávé és a sör áll, utóbbi mellé a bárokban mindig kínálnak rágcsálni valót is.
Spanyolországban jelenleg több mint 260 ezer bár üzemel. Tízből hat pedig tradicionális jellegű és legalább már 15 éve működik.
A spanyol gazdaság számára kulcsfontosságú a vendéglátás, az aktív népesség 8 százalékának ad munkát. (Fehér Krisztina, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly 5%-kal bővült a spanyol Alcampo saját márkás választéka
A spanyol Alcampo hiper- és szupermarketlánc mintegy 281 saját márkás…
Tovább olvasom >Még több saját márkás terméket kínál a Makro Spanyolországban
Négyszáznál is több saját márkás cikkelemet vezetett be a Makro…
Tovább olvasom >Megveszi a spanyol Grupo Alimentario IAN az olajbogyó-termesztő Interolivát
A spanyol zöldségkonzerv- és készételgyártó Grupo Alimentario IAN felvásárolta a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hagyományos eljárással készült egyedi tételek a METRO Év Borai
A METRO Év Bora címet a nagykereskedelem minden évben egy…
Tovább olvasom >NGM: erősödik a turisztikai kereslet, a SZÉP Kártya márciusban is népszerű fizetőeszköz volt
Márciusban is erős forgalmat generált a SZÉP Kártya, amely továbbra…
Tovább olvasom >Pálinkakoktél-verseny
A várakozásokat is felülmúlta a március elején rendezett II. Árpád Párlat…
Tovább olvasom >