Magazin: Milyen kiállítást válasszunk 2020-ban?
Hagyományainkat követve a Trade magazin idei utolsó számában közzétesszük a következő év legjelentősebb nemzetközi FMCG-szakvásárait, kiállításait, amelyekre a szervezők és a hazai képviseletek hívják fel a figyelmet.
Máté Szilvia, a BD-Expo Kft. ügyvezető igazgatója a következő fontos eseményekre hívja fel az üzletemberek figyelmét:
EuroShop – 2020. február 16–20., Düsseldorf
Az EuroShop, a világ első számú kereskedelmi szakvására kifejezetten a világ kiskereskedelmére összpontosító innovációs platform, vitafórum és a kreatív ötletek sziporkázó tárháza, amelyet háromévenként rendeznek meg Düsseldorfban. Minden megtalálható itt, amire egy kereskedőnek szüksége van ahhoz, hogy sikeres legyen: a polcrendszerektől a hűtőpultokon át az RFID szoftverekig, az üzletdizájntól a kasszarendszereken át a világítástechnikai megoldásokig.
Az EuroShop meghatározó jelentőségű, valódi trendmutató kiállítás, hiszen a jövőt befolyásoló innovációk és a következő évek trendjei itt tekinthetők át a nemzetközi szakembereknek. Az EuroShopon a kiállítói standok mellett számtalan lehetőség áll rendelkezésre az információszerzésre: különbemutatók és workshopok tárháza várja az érdeklődőket. A különbemutatók közül kiemelkedik a POPAI Village, az Ecopark, a Designers Village és az Italian Lighting Lounge. Ezen túlmenően az EuroShop számos workshopot kínál a rangos résztvevőket felsorakoztató színpadokon a következő témákról: üzletdizájn, kiskereskedelmi technológia, többcsatornás értékesítés, kiskereskedelmi marketing, energiagazdálkodás, kiskereskedelmi dizájnerek, startup vállalkozások, valamint vásári és rendezvényszolgáltatások.
A legutolsó, 2017-es rendezvényen közel 2400 kiállító vett részt 127 600 m²-en, a szakmai látogatók száma megközelítette a 114 ezret. A szervezők idén is hasonló eredményekre számítanak.
ProWein – 2020. március 15–17., Düsseldorf
A 25 éves múltra visszatekintő ProWein a világ legnagyobb borkiállítása, amelynek mintegy 6900 kiállítója 64 országból érkezett, a tíz vásárcsarnokban pedig országok és termővidékek szerint csoportosítva mutatkozhattak be. Nincs más ehhez mérhető nagyságrendű szakmai vásár az egész világon. A legutóbbi seregszemlén 143 ország több mint 61 000 szakmai látogatója vett részt.
A rendezvényen található égetettszeszesital-pavilon mintegy 400 kiállítóval, ahol pálinka, whisky, konyak és egyéb italfajták is felsorakoznak.
A ProWein kiállításon nem csupán a borokra és a szeszes italokra összpontosul az érdeklődés, hanem a kézműves italokra is. A „same but different” különbemutató páratlan színteret nyújt a kézműves szeszes italok, kézműves sörök és cyderek több mint 100 előzsűrizett készítőjének.
A ProWein forgatagát számtalan irányított kóstolás, borbemutató és Master of Wine-ok előadásai színesítik. A különbemutatók közül kiemelkedik az 50 hagyományos pezsgőgyárat és további 180 márkát bemutató Champagne Lounge, valamint a bioborok szigete, ahol közel 300 biobort előállító borászat mutatta be tételeit, és a MUNDUS VINI borait kínáló nemzetközi kóstolózóna, közel 1000 tétellel.
Tavaly 70 magyar kiállító – borász és pálinkafőző – vett részt a vásáron. Csakúgy, mint az idei évben, 2020-ban is lesznek közösségi standok a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Villányi Hegyközség, illetve a Pálinka Nemzeti Tanács szervezésében, valamint önálló magyar kiállítók is bemutatkoznak majd a düsseldorfi seregszemlén.
SALIMA – 2020. április 20–23., Brno
A SALIMA Közép-Európa egyik legjelentősebb, 40 éves múltra visszatekintő élelmiszeripari vására, amelyet kétévente rendeznek meg a csehországi Brnoban. Az ital- és élelmiszeripar teljes spektrumát felvonultató rendezvényen két éve 39 ország közel 900 kiállítója vett részt, 48%-uk külföldről érkezett. A SALIMA-ra 33 országból mintegy 25 000 szakember érkezett látogatóként.
A SALIMA-val párhuzamosan négy további vásárt is megrendeznek ugyanebben az időben: a SALIMA Technology az élelmiszeripari technológiákra koncentrál, az MBK a sütőipari és cukrászati gépek és berendezések kiállítása, a G+H a kereskedelmi és szállodaipari szakvásár, a VINEX a borok és szeszes italok kiállítása.
Az élelmiszeripari kiállításokkal egy időben rendezik meg az EMBAX-ot, a több mint 30 éves múltra visszatekintő csomagolóipari kiállítást is. //
Food Hotel Asia (FHA) – 2020. március 31–április 3., Szingapúr
A FHA Ázsia legjelentősebb élelmiszeripari kiállítása, amelyet minden második évben rendeznek meg Szingapúrban. A vásár méreteit jól jelzi, hogy már külön kellett választani gépek és HoReCa-berendezések, valamint az élelmiszerek és italok seregszemléjét, mert a szingapúri vásárközpont 85 000 m²-es területe nem volt elegendő a két rendezvény számára. Az FHA-ra ismét 70 ország mintegy 2000 kiállítóját várják. Ez a szakvásár kiemelkedően sok külföldi kiállítót vonz: 54 ország jelenik meg a szingapúri FHA-n nemzeti pavilonnal, köztük lesz a magyar nemzeti stand is az AMC szervezésében.
Interpack – 2020. május 7–13., Düsseldorf
Az Interpack a csomagolóipar és a kapcsolódó folyamatalapú ágazatok világviszonylatban is legnagyobb és legjelentősebb szakvására, amely háromévente kerül megrendezésre Düsseldorfban.
A legutolsó, 2017-es Interpackon rekordszámú, 2865 kiállító vett részt. A szervezők idén is hasonló részvétellel számolnak. Az Interpack különösen fontos a csomagolóipar számára, hiszen a több mint 170 000 látogató háromnegyede döntésekért felelős vezető volt 2017-ben.
Az idei vásáron ismét fókuszba kerül a gyártási folyamatok digitalizácója és az Ipar 4.0 alkalmazások bemutatása, valamint természetesen a fenntarthatóság témaköre.
Az Interpack idején rendezik meg immár hagyományosan a SAVE FOOD konferenciát és különbemutatót. Ez a kezdeményezés többdimenziós megközelítést alkalmaz annak érdekében, hogy átfogóan megvilágítsa az élelmiszer-pazarlás és az élelmiszer-veszteségek kérdését. A SAVE FOOD pavilonban bemutatott megoldások arra is ráirányítják a figyelmet, hogy a csomagolóipar és a logisztikai iparág számos olyan innovációval rendelkezik, amelyek az élelmiszerek és italok eltarthatóságát meghosszabbítják.
Kakuk Márta, a Koelnmesse hivatalos magyarországi képviselője a következő rendezvényt javasolja a magyar piac szereplőinek:
ISM, az édesipar szíve – 2020. február 2–5., Köln
Az ISM 2020-ban jeles évfordulót ünnepel. Az édes- és snackipar immár fél évszázada találkozik Kölnben, a világ legnagyobb szakmai kiállításán. Kapcsolatok létesítése, új trendek, ötletek felfedezése, eszmecserék. Ez, és ennél jóval több, ami a szakvásárt az elmúlt 50 év alatt az iparág fő és meghatározó, egyedülálló szakmai fórumává tette, ami a teljes édesipar termékskáláját 4 nap alatt elérhetővé teszi. Az ISM 2020 nem csupán visszatekint, hanem a jövő trendjeit is különleges módon prezentálja 120 000 négyzetméteres területen, 76 országból közel 1700 kiállítóval és 38 000 feletti, kizárólag szakmai látogatóval.
Megtalálhatóak lesznek a csokoládé, csokoládés termékek mellett a trendi, egészséges snackek, gyümölcs- és zöldség snackek, smoothie-k, energiaszeletek és adalékanyag-mentes finomságok is. Az öt éven belül alapított cégek pedig kedvező részvételi költséggel kaphatnak lehetőséget a startup részben való kiállítási megjelenésre.
2020-ban a ProSweets Cologne-t – az édes- és snackipar számára elengedhetetlen csomagolóanyagokat, gépeket, technológiákat bemutató nemzetközi beszállítói szakmai kiállítást – mint minden évben, az ISM-mel közösen rendezik meg. Így a ProSweets és az ISM a világon egyedülálló módon az édességtermelés és eladás teljes láncát egyazon helyen és időben fedi le.
Simon-Lutring Tünde, a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) munkatársa, a Messe Berlin magyar képviselője az alábbi vásárokat tartja fontosnak kiemelni:
Internationale Grüne Woche – 2020. január 17–26., Berlin
Az Internationale Grüne Woche (Nemzetközi Zöld Hét) egy, a maga nemében egyedülálló, világszerte a legmeghatározóbb élelmiszeripari, mezőgazdasági és kertépítészeti szakvásár és globális fórum.
A szakvásáron 118 000 m²-en 1550 kiállító mutatja be termékeit a 440 000 látogatónak. A vásár ideje alatt rendezik meg minden évben a Global Forum for Food and Agriculture konferenciát, melyen idén 65 ország agrárminisztere vett részt, 200 politikus kíséretében és 2000 médiaképviselő tudósított az eseményről.
A Nemzetközi Zöld Hét árukínálata: országok ízei; húsok és kolbászok; fűszerek, gyógynövények és teák; frissáruk és tenger gyümölcsei; bor, pezsgő és sör; biopiac; kert és kertépítés; mezőgazdasági termékek; élményfarm; háziállatok; vadászat és horgászat.
A Professional Center a kiállítás új szakmai látogatóközpontja kizárólag a kiállítók és a szakmai látogatók részére fenntartott terület. Ezen a helyen nyugodt körülmények várják az érdeklődőket, ahol a kiállítók termékeit megnézhetik, megkóstolhatják, megismerkedhetnek az újdonságokkal.
A kiállítás partnerországa 2020-ban Horvátország lesz. Magyarország egy nagy nemzeti standdal képviselteti magát a kiállításon.
Fruit Logistica – 2020. február 5–7., Berlin
135 ország több mint 78 000 szakmai látogatója érkezik évről évre a Fruit Logisticára, a nemzetközi zöldség-gyümölcs kereskedelem szakvásárára, hogy találkozzon a 3240 kiállítóval. Így évente egyszer Berlin a zöldség-gyümölcs kereskedelem fővárosává válik. A kiállítók 90%-a és a szakmai látogatók mintegy 80%-a külföldről érkezik, aminek köszönhetően a Fruit Logistica a világ egyik legnemzetközibb vására.
A kiállítás fontosabb témakörei: friss zöldség-gyümölcs, kényelmi termékek, bio és fair trade termékek, fagyasztott áru, diófélék és aszalt gyümölcsök, friss fűszernövények és fűszerek, virágok, csomagolás, raktározás, etikettezés, szállítás, tárolás, az ágazatot kiszolgáló gépek, recycling megoldások és IT-megoldások.
Új, fontos témák a jelentek meg a kiállításon, melyek tovább erősödnek a tendencia szerint: digitális technológiák és alkalmazások, ide tartozik a robotika, farmmanagement-szoftverek, szenzorok, IoT, KI alkalmazások. Mélyhűtött gyümölcs és zöldség – itt a teljes értékteremtési lánc is jelen lesz már: gépek, technika, csomagolás, tárolás, termékek. Startupok a következő területekről: AgTech, Crop Science, Digital Farming, Logisztika & Supply Chain Management, Postharvest technológiák.
A Fruit Logistica testvérkiállításai az Asia Fruit Logistica Hong Kongban és a China Fruit Logistica Sanghajban.
Grabovszky Zsófia, a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) munkatársa, a nürnbergi vásárok vásárképviselője a következő rendezvényre emlékezteti a magyar piac szereplőit:
Biofach/Vivaness – 2020. február 12–15., Nürnberg
A Biofach és Vivaness tökéletes párost alkotnak a biotermékek piacán, így nem csoda, hogy a sikeres vásárduón minden évben különleges légkör uralkodik. A szakma egyik kihagyhatatlan eseményeként fontos üzleti találkozóhelyet biztosít az ágazat szakemberei számára, másfelől elengedhetetlen kiegészítője a sikeres pozicionálásnak. A világ vezető bioélelmiszer-vására és a naturkozmetikumok nemzetközi szakvására egy fedél alá hozza a szakembereket és a szakmát, a piacot és a termékeket, az image-építést és a PR-t, a tartalmat és a tudást, valamint a politikát és a közvéleményt.
2020-ban dr. Jane Goodall, az angol etológus, antropológus és primatológus, környezetvédelmi aktivista és az ENSZ békenagykövete nyitja majd meg a vásárt. Nagy megtiszteltetés, hogy a vásárnyitó beszédet a világ egyik legnevesebb tudósa tartja, aki a természet, az emberiség és az állatok iránti elkötelezett munkájával az egész világ elismerését vívta ki. //
Hamvas Zoltán, a Sirha Budapest elnöke, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének társelnöke az alábbi eseményre invitál:
Sirha Budapest – 2020. február 4–6., Budapest
Október végén lezajlott a Bocuse d’Or magyar döntőjének selejtezője. Ezzel már – bár még bőven van hátra tennivaló – karnyújtásnyi távolságba került a februári döntő, melynek eseményeit a Sirha Budapest lelátóin követhetik figyelemmel a szakemberek és a szurkolók.
Úgy gondolom, hogy a Bocuse d’Or, már nemcsak nemzetközi szinten, de hazánkban is összeforrt a Sirha névvel, hiszen a kiállítás első, 2014-es magyarországi megrendezése óta ad otthont a versenynek, 2016-ban, ráadásul annak az európai döntőnek volt a házigazdája, mely Széll Tamás győzelmével felhelyezte Budapestet a nemzetközi gasztronómiai térképre.
A Sirha Budapest különlegessége, hogy sikerrel ötvözi a hagyományos értelemben vett kiállítást a szakmai versenyekkel, konferenciákkal és bemutatókkal. Ennek szellemében az esemény 2020. február 4–6. között újabb nagy múltú nemzetközi szakácsversenynek, az International Jeunes Chefs Rôtisseurs magyar kiadásának ad otthont, ahol fiatal hazai séftehetségek mérik majd össze tudásukat. Mindezek mellett visszatér több korábbi, nagy érdeklődésre számot tartó program is, mint a Sirha Budapest Desszert Verseny, ahol a cukrászipar legjobbjainak munkáját lehet figyelemmel követni, vagy Közétkeztetési Szakácsverseny, mely nem kisebb feladat elé állítja a versenyzőket, mint az ételek modernizálása a hagyományok és szokások megőrzése mellett.
A Sirha Budapest mára a vendéglátásban dolgozók számára kihagyhatatlan eseménnyé nőtte ki magát, mivel itt, a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban találkozik a szakmai közönség a szektor legfontosabb szereplőivel és a gasztroszcéna legfrissebb fejlesztéseivel. Ez az egyetlen olyan hazai kiállítás, ahol minden együtt van: a gasztronómia, a szállodai és éttermi vendéglátás, a nagykonyhai berendezések, az élelmiszer-kereskedelem, a sütőipar, és egy sor kapcsolódó szolgáltatás.
Kívánok mindenkinek hasznos időtöltést, sok üzletet és jó étvágyat!
Kuncz Ábel, a MacLine Kft. magyarországi képviseletvezetője a következő kiállítást javasolja:
Alimentaria – 2020. április 20–23., Barcelona
A négy napon át tartó és 23. alkalommal megrendezésre kerülő Alimentaria 2020, a harmadik legnagyobb élelmiszeripari szakkiállítás Európában, mely 100 000 m²-en kerül megrendezésre Barcelonában.
Az Alimentaria Spanyolország legnagyobb potenciállal bíró élelmiszeripari szakkiállítása, a legjelentősebb nemzetközi networking platform Spanyolországban. Az Alimentaria HUB a nemzetközi élelmiszeripari tendenciák és innovatív megoldások európai központja.
Több mint 150 000 szakmai látogató keresi fel, melyből 30% külföldi. A vásártérben 4500 kiállítóval találkozhatnak az érdeklődők, több mint 100 000 m²-en. A kiállítási megjelenés mellett hat különböző helyszínen megrendezésre kerülő szakmai programsorozathoz csatlakozhatnak a résztvevők a láthatóság maximalizálása érdekében.
A rendezvény tematikája: nemzeti pavilonok, spanyol régiók, élelmiszerek, húsáruk, tejipari termékek, konzervipari termékek, mirelit áruk, HoReCa-szektor, édességek, pékáru, cukrászati termékek, mediterrán termékek, élelmiszeripari trendek.
Seifert Ibolya, az Interpress Kiállítások & Interpress Travel ügyvezető igazgatója a következő vásárt emeli ki:
GELATISSIMO – 2020. február 15–19., Stuttgart
Németországba, az Alpoktól északra, Stuttgartba szeretném a Trade magazin olvasóit invitálni, ahol kétévente gyűlnek össze a kézműves fagylaltok művészei, hogy a GELATISSIMO keretén belül tapasztalatokat cseréljenek, illetve bemutathassák legújabb fagyikreációikat. A szakvásár emellett széles kínálatát vonultatja fel az alapanyagoknak, ostyáknak, önteteknek, kelyheknek, tartozékoknak, fagylaltgépeknek, hűtőpultoknak, üzletberendezéseknek.
Gazdag szakmai programok kísérik az ötnapos kiállítást: olasz fagylaltkészítő mesterek mutatják be szaktudásukat, a Grand Prix Gelatissimo verseny keretében fagylaltozók mérik össze tudásukat, hogy elkészítsék a legjobb mogyoró-, joghurt-, eper- és mangófagylaltot. A napi győztesek a vásár negyedik napján – sörfagylaltkészítésben – mérkőznek meg egymással és az utolsó két év GELATISSIMO győzteseivel a fődíjért, a Coppa Gelatissimóért az Intercoppa verseny keretében.
A 2020. évi GELATISSIMO központi témája a vegán- és cukormentes fagylaltkészítési módok, a ma emberének egészségtudatos táplálkozási trendjéhez igazodva.
A Messe Stuttgart ideális helyszín. Nemcsak az áttekinthető gazdag vásári kínálatnak (10 pavilonban, 115 000 m²-en látogatóbarát módon felvonultatva az ágazati bemutatkozásokat, standokat), hanem a nemzetközi repülőtér mindössze 550 lépésnyire való távolságának köszönhetően. Ha valaki koncentráltan, egy nap alatt szeretné a nemzetközi kínálatot, trendeket feltérképezni, Budapestről akár egy nap alatt is letudhatja.
Ráadásul egy vásári belépőjeggyel két nemzetközi kiállítást is meglátogathat a nagyérdemű, mert a GELATISSIMO-val egy időben és egy helyszínen kerül megrendezésre az INTERGASTRA nemzetközi konyhai berendezések, design, gasztronómia és szállodaipar szakvására, ahol a kávé és annak kultúrája is kiemelt szerepet kap.
Hab a tortán, hogy az IKA szakácsolimpia a jövőben Erfurt helyett Stuttgartban kerül megrendezésre, így az eddigi 100 000 szakmai látogatószámot biztosan túlszárnyaljuk jövőre.
Utazzanak ki velünk, hogy együtt szurkoljunk a magyar nemzeti válogatottnak és a Military Teamnek!
Nicolas Trentesaux, a SIAL hálózati igazgatója a következő vásárokat ajánlja a magyar vállalkozások figyelmébe:
SIAL China – 2020. május 13–15., Sanghaj
Idén 20 éves a SIAL China! Ez idő alatt 23-szorosára nőtt az esemény a kezdetekhez képest, 13-szor több kiállítót és 8-szor több látogatót vonz, mint a legelső alkalommal. De ez még nem minden. Évtizedek óta Kína a világgazdaság egyik nagy aranybányája, amely 2018-ban is hatalmas, 6,6%-os gazdadási növekedést produkált (a Világbank adatai alapján), és ahol a vásárlóerő folyamatosan emelkedik. A mezőgazdaság és az élelmiszeripar is nagy változásokon ment keresztül, amelyek fontosabbá tették a termékekhez és a gyártási folyamatokhoz kapcsolódó innovációkat, mint valaha voltak.
2019-ben csaknem 199 500 négyzetméteren több mint 118 000 szakmai látogató és 4300 kiállító vett részt a rendezvényen, több mint 70 ország képviseltette magát.
2020-ban 17 csarnokban 123 000 szakmai látogató és 4500 kiállító részvételére számítanak.
SIAL Paris – 2020. október 18–22., Párizs
Az 1964-ben induló SIAL Paris az évek során az élelmiszer, a kereskedelem és a vendéglátás szektorban tevékenykedők számára igazi zsinórmértékké vált. Globális esemény, amely a legfontosabb gyártókat és beszerzőket hozza össze, és eközben az aktuális globális kihívásokra is figyelmet fordít. A világ üzleti csomópontja a SIAL Paris, kiváló megtérüléssel, hiszen majd 6 hónapnyi extra forgalmat jelent, a legkiválóbb beszerzőkkel és egyedi tesztelési lehetőséggel, valós piaci környezetben.
2018-ban több mint 310 000 látogató 7200 kiállító vett részt a vásáron, 200-nál is több országból. A jelenlévők 73%-a volt külföldi látogató és 87% volt külföldi kiállító. Az elégedettségi arány 89%-os volt.
A Trade magazin a következő kiállításokat ajánlja:
Prodexpo – 2020. február 10–14., Moszkva
A Prodexpo Oroszország és Kelet-Európa egyik vezető nemzetközi élelmiszer- és italszakvására. Megtalálhatók a rendezvényen élelmiszerek a világ minden részéből, alapvető élelmiszerektől és italoktól a különleges és biotermékekig, sport és egészséges élelmiszerek, halal, kóser és egzotikus termékek. Csak itt tekinthető meg Oroszország legnagyobb alkoholosital- és borválasztéka, amely több mint 30 ország termékeit prezentálja.
A Prodexpo az a vásár, ahol a gyártók a legújabb termékeikkel, védjegyeikkel és márkáikkal debütálnak. Az éves újdonságok csaknem 14%-a ezen a kiállításon kerül bemutatásra.
Kiváló lehetőség a részvétel a gyártóknak és forgalmazóknak, az országos szintű láncok nagy beszállítóinak és az egyes üzletek kis beszállítóinak egyaránt, valamint azoknak is, akik az éttermeket látják el exkluzív termékekkel.
Gulfood – 2020. február 16–20., Dubai
2020-ban már 24-edik alkalommal nyitja meg kapuit a Gulfood, amely a legnagyobb, minden évben megrendezésre kerülő élelmiszer-, ital- és vendéglátóipari szakvásár a világon.
1987-es indulása óta a Gulfood folyamatosan növekedett, és ma már több mint 180 ország között támogatja a kereskedelmi kapcsolatokat minden évben. 2019-ben a Gulfood rekordszámú, 97 000 látogatót fogadott, és a kiállítók száma is 5000 fölött volt – nem kevesebb mint 185 országot képviselve a vásáron.
PLMA – 2020. május 26–27., Amszterdam
Már több mint 30 éve a PLMA éves szakvására az iparág legnagyobb eseménye, ahol kis- és nagykereskedők keresnek partnereket saját márkás stratégiájuk megvalósításához. 2020-ban több mint 1300 vállalat 40 országból hozza majd el a termékeit, és 25 nemzetközi pavilon lesz. A kiállítók között lesznek kis- és középvállalatok, valamint jól ismert országos márkagyártók, akik saját márkás termékeket is gyártanak.
B. K.
Kapcsolódó cikkeink
A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >Fókuszban a zöldség-gyümölcs
2025 tavasza nem csak azért fontos a zöldség-gyümölcs ágazatban, mert…
Tovább olvasom >Magyar siker a SIAL-on
A magyar magántulajdonban lévő ABO Holding Zrt. a 90-es évek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >