Me@Walmart dolgozói alkalmazás és okostelefon

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 06. 03. 10:48

A Walmart június 3-án bejelentette, hogy elindítja a Me@Walmart munkahelyi applikációt, amelynek segítségével az alkalmazottak beoszthatják a műszakokat, bejelentkezhetnek, adminisztrálhatják az elvégzett napi feladatokat és hatékonyabban tölthetik fel a polcokat.

Drew Holler, a Walmart HR alelnöke és Kellie Romack, a termék- és társult tapasztalatokért felelős alelnöke egy blogbejegyzésében azt írta, hogy ez a lépés a kiskereskedelem gyors fejlődését, valamint a munkatársak megtartásának és kielégítésének szükségességét tükrözi, a Grocery Dive cikke szerint.

Walkie-talkie üzemmód

A Walmart újabb jelentős lépést tesz az alkalmazottak körében a munkahelyi okostelefon-használat fokozása érdekében.

A vállalat 2018-ban bevezette a “bring your own device” (BYOD)  „hozd magaddal a saját készüléked” irányelvet, amelyben felkérte a munkavállalókat, hogy különféle munkahelyi alkalmazásokat használjanak személyes telefonjaikon munkarendjük kezeléséhez és segítségnyújtáshoz munka közben. A Walmart új Me@Walmart alkalmazása számos tevékenységet egy platformra helyezett, ideértve a műszakok ütemezését, a munkábaállást és a kommunikációt más munkavállalókkal a belső rádióhoz hasonló „push-to-talk” funkció révén, ami walkie-talkie üzemmódot is lehetővé tesz.

Beépített „Ask Sam” és AR

A munkavállalók használhatják az „Ask Sam” hangalapú személyi asszisztenst is, amely a munkával kapcsolatos kérdések széles körére válaszol, a termék helyétől az értékesítési mutatókig. Az eszköz eredetileg 2019-ben jelent meg, és külön alkalmazásként kínálták az alkalmazottak kiválasztására.

A kezdeményezést bejelentő blogbejegyzés szerint a dolgozók az alkalmazás AR kiterjesztett valóság funkciójával képesek lesznek több karton áru beolvasására az üzlet hátsó raktáraiban, felgyorsítva ezzel a termékek polcaira kerülését is.

740 000 darab okostelefon

A bevezetés részeként a Walmart azt tervezi, hogy az év végéig új Samsung Galaxy okostelefont ad, közel 1,6 millió amerikai dolgozója közül több mint 740 000 számára ingyenesen. A munkatársak csak munka közben használhatják az új alkalmazást, de a személyes használat munkaidőben és azon kívül is megengedett lesz.

-A tavalyi kísérleti próbaüzem óta lemérték, hogy ez a szabadalmaztatott program az előző manuális folyamat munkaidő igényének egyharmadát veszi igénybe – jegyezte meg Holler és Romack a bejegyzésben.

A Walmart úgy véli, hogy az új okostelefonok biztosítása az alkalmazottak számára növeli a hatékonyságot, ugyanakkor a kiskereskedő vonzóbb munkahely is lesz. De az adatvédelmi aggályok miatt a munkavállalók óvakodhatnak a programtól. A Walmart a BYOD kezdeményezésében foglalkozott ezekkel az aggodalmakkal, megjegyezve, hogy bár képes olyan specifikációkat megtekinteni, mint az eszköz akkumulátor töltöttségi szintje, telefonszáma, operációs rendszere és szolgáltatója, de nem tekinthet meg személyes adatokat, például a webes tevékenységeket, a személyes e-maileket és a fényképeket. A csütörtöki közleményben azt írták, hogy nem férhetnek hozzá az új eszközök személyes adataihoz.

Történelmet ír a Walmart

A cég ez év elején tesztelte az új telefonokat, és pozitív válaszokat kapott.

-Most folytatjuk a tesztet és a kiértékelést, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a munkatársainknak a legjobb eszközöket biztosítjuk munkájuk elvégzéséhez – jegyezte meg Holler és Romack a bejegyzésükben. A vezetők hozzátették, hogy szerintük a Me@Walmart alkalmazás az első a maga nemében a kiskereskedelem történelmében.

-Ahogy a kiskereskedelem folyamatosan és gyorsan fejlődik, minden eddiginél kritikusabb, hogy  felszereljük embereinket a sikerhez szükséges eszközökkel és technológiával. Ez megkönnyíti és élvezetesebbé teszi a munkát, és ott tartja a hangsúlyt, ahol a legnagyobb szükségünk van, remek bolti, átvételi és szállítási élményt nyújtva vásárlóink számára – írták a Walmart vezetői zárszavukban.

Kapcsolódó cikkeink