Mesterséges intelligenciát hívja segítségül az Unilever növényi fehérje és vegán innovációjához
Az Unilever az Enough-fal együttműködve a precíziós fermentációt vizsgálja a mikoprotein alapú növényi eredetű termékek előállítása érdekében.
– Folyamatosan bővítjük a növényi alapú portfóliónkban található termékek körét. Az ok, amiért ekkora szükség van a piacon az alternatív fehérjékre, a nagyobb összefüggésekkel kezdődik – mondta el Carla Hillhorst, az Unilever élelmiszeripari K+F vezetője a Food Ingredients First-nek egy nemrégiben Londonban a biotechnológia és mikrobioma új korszakáról rendezett eseményen.
– Az élelmiszerek és a mezőgazdaság világát alaposabban megnézve látjuk, hogy az állattenyésztés nagymértékben hozzájárul a globális üvegházhatású gázkibocsátáshoz. Ezért különösen a fejlett világban fontos a növényi alapú étrendre való áttérés. Tegyük fel, hogy egy olyan világ felé szeretnénk elmozdulni, amely nem csak a termelés, de a fogyasztás szempontjából is fenntartható. Ebben az esetben az állati eredetű fehérjéket ki kell iktatnunk az étrendünkből. Viszont nem hagyhatjuk figyelmen kívül a megfelelő alternatívák iránti óriási igényt, amelyek jó ízűek és táplálkozási szempontból hasonlóak.
– Az alternatív fehérjék világának felfedezése rengeteg új lehetőséget kínál számunkra – folytatta Hillhorst. – A mesterséges intelligencia és a big data használatával ezek kombinációi és biotechnológiák segíthetnek felgyorsítani a folyamatot és a fejlődést a növényi alapú térben.
– Ezeket a rendszereket alkalmazva olyan terméket kaphatunk, amelynek a szénlábnyoma 95%-kal kisebb – jegyzi meg a szakember.
– Legyen szó tehát a The Vegetarian Butcher húsalternatíváiról, a Hellman’s Vegan Mayo-ról, egy növényi alapú boullionról vagy egy vegán jégkrémről, a digitalizáció és a big data alapvető fontosságú lehet az valóban nagyszerű és a fogyasztók számára vonzó termékek fejlesztésében és megtervezésében.
Kapcsolódó cikkeink
Drasztikus lépés az Unilevernél: 3200 európai álláshely megszüntetése várható 2025-ig
Az Unilever radikális döntést hozott: 2025 végéig az európai irodai…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >