Mesterséges intelligenciát hívja segítségül az Unilever növényi fehérje és vegán innovációjához
Az Unilever az Enough-fal együttműködve a precíziós fermentációt vizsgálja a mikoprotein alapú növényi eredetű termékek előállítása érdekében.
– Folyamatosan bővítjük a növényi alapú portfóliónkban található termékek körét. Az ok, amiért ekkora szükség van a piacon az alternatív fehérjékre, a nagyobb összefüggésekkel kezdődik – mondta el Carla Hillhorst, az Unilever élelmiszeripari K+F vezetője a Food Ingredients First-nek egy nemrégiben Londonban a biotechnológia és mikrobioma új korszakáról rendezett eseményen.
– Az élelmiszerek és a mezőgazdaság világát alaposabban megnézve látjuk, hogy az állattenyésztés nagymértékben hozzájárul a globális üvegházhatású gázkibocsátáshoz. Ezért különösen a fejlett világban fontos a növényi alapú étrendre való áttérés. Tegyük fel, hogy egy olyan világ felé szeretnénk elmozdulni, amely nem csak a termelés, de a fogyasztás szempontjából is fenntartható. Ebben az esetben az állati eredetű fehérjéket ki kell iktatnunk az étrendünkből. Viszont nem hagyhatjuk figyelmen kívül a megfelelő alternatívák iránti óriási igényt, amelyek jó ízűek és táplálkozási szempontból hasonlóak.
– Az alternatív fehérjék világának felfedezése rengeteg új lehetőséget kínál számunkra – folytatta Hillhorst. – A mesterséges intelligencia és a big data használatával ezek kombinációi és biotechnológiák segíthetnek felgyorsítani a folyamatot és a fejlődést a növényi alapú térben.
– Ezeket a rendszereket alkalmazva olyan terméket kaphatunk, amelynek a szénlábnyoma 95%-kal kisebb – jegyzi meg a szakember.
– Legyen szó tehát a The Vegetarian Butcher húsalternatíváiról, a Hellman’s Vegan Mayo-ról, egy növényi alapú boullionról vagy egy vegán jégkrémről, a digitalizáció és a big data alapvető fontosságú lehet az valóban nagyszerű és a fogyasztók számára vonzó termékek fejlesztésében és megtervezésében.
Kapcsolódó cikkeink
A jövő kulcsa: mesterséges intelligencia és digitális innováció a vagyonkezelésben
Újabb mérföldkőhöz érkezett a magyar wealth management szektor tudástára: megjelent…
Tovább olvasom >Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >Új növényi italokkal lép be az észak-amerikai és ausztrál piacokra a Veganz
A német növényi alapú élelmiszergyártó, a Veganz Group megállapodást kötött…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >