Mesterséges intelligenciát hívja segítségül az Unilever növényi fehérje és vegán innovációjához
Az Unilever az Enough-fal együttműködve a precíziós fermentációt vizsgálja a mikoprotein alapú növényi eredetű termékek előállítása érdekében.
– Folyamatosan bővítjük a növényi alapú portfóliónkban található termékek körét. Az ok, amiért ekkora szükség van a piacon az alternatív fehérjékre, a nagyobb összefüggésekkel kezdődik – mondta el Carla Hillhorst, az Unilever élelmiszeripari K+F vezetője a Food Ingredients First-nek egy nemrégiben Londonban a biotechnológia és mikrobioma új korszakáról rendezett eseményen.
– Az élelmiszerek és a mezőgazdaság világát alaposabban megnézve látjuk, hogy az állattenyésztés nagymértékben hozzájárul a globális üvegházhatású gázkibocsátáshoz. Ezért különösen a fejlett világban fontos a növényi alapú étrendre való áttérés. Tegyük fel, hogy egy olyan világ felé szeretnénk elmozdulni, amely nem csak a termelés, de a fogyasztás szempontjából is fenntartható. Ebben az esetben az állati eredetű fehérjéket ki kell iktatnunk az étrendünkből. Viszont nem hagyhatjuk figyelmen kívül a megfelelő alternatívák iránti óriási igényt, amelyek jó ízűek és táplálkozási szempontból hasonlóak.
– Az alternatív fehérjék világának felfedezése rengeteg új lehetőséget kínál számunkra – folytatta Hillhorst. – A mesterséges intelligencia és a big data használatával ezek kombinációi és biotechnológiák segíthetnek felgyorsítani a folyamatot és a fejlődést a növényi alapú térben.
– Ezeket a rendszereket alkalmazva olyan terméket kaphatunk, amelynek a szénlábnyoma 95%-kal kisebb – jegyzi meg a szakember.
– Legyen szó tehát a The Vegetarian Butcher húsalternatíváiról, a Hellman’s Vegan Mayo-ról, egy növényi alapú boullionról vagy egy vegán jégkrémről, a digitalizáció és a big data alapvető fontosságú lehet az valóban nagyszerű és a fogyasztók számára vonzó termékek fejlesztésében és megtervezésében.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >Eladásokban és árban is erősödött az Unilever – túlteljesítette az elemzői várakozásokat
Stabil árbevétel-növekedésről számolt be az Unilever a 2025-ös év második…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >