Mesterséges intelligenciát hívja segítségül az Unilever növényi fehérje és vegán innovációjához
Az Unilever az Enough-fal együttműködve a precíziós fermentációt vizsgálja a mikoprotein alapú növényi eredetű termékek előállítása érdekében.
– Folyamatosan bővítjük a növényi alapú portfóliónkban található termékek körét. Az ok, amiért ekkora szükség van a piacon az alternatív fehérjékre, a nagyobb összefüggésekkel kezdődik – mondta el Carla Hillhorst, az Unilever élelmiszeripari K+F vezetője a Food Ingredients First-nek egy nemrégiben Londonban a biotechnológia és mikrobioma új korszakáról rendezett eseményen.
– Az élelmiszerek és a mezőgazdaság világát alaposabban megnézve látjuk, hogy az állattenyésztés nagymértékben hozzájárul a globális üvegházhatású gázkibocsátáshoz. Ezért különösen a fejlett világban fontos a növényi alapú étrendre való áttérés. Tegyük fel, hogy egy olyan világ felé szeretnénk elmozdulni, amely nem csak a termelés, de a fogyasztás szempontjából is fenntartható. Ebben az esetben az állati eredetű fehérjéket ki kell iktatnunk az étrendünkből. Viszont nem hagyhatjuk figyelmen kívül a megfelelő alternatívák iránti óriási igényt, amelyek jó ízűek és táplálkozási szempontból hasonlóak.
– Az alternatív fehérjék világának felfedezése rengeteg új lehetőséget kínál számunkra – folytatta Hillhorst. – A mesterséges intelligencia és a big data használatával ezek kombinációi és biotechnológiák segíthetnek felgyorsítani a folyamatot és a fejlődést a növényi alapú térben.
– Ezeket a rendszereket alkalmazva olyan terméket kaphatunk, amelynek a szénlábnyoma 95%-kal kisebb – jegyzi meg a szakember.
– Legyen szó tehát a The Vegetarian Butcher húsalternatíváiról, a Hellman’s Vegan Mayo-ról, egy növényi alapú boullionról vagy egy vegán jégkrémről, a digitalizáció és a big data alapvető fontosságú lehet az valóban nagyszerű és a fogyasztók számára vonzó termékek fejlesztésében és megtervezésében.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >Az NVIDIÁ-val összefogva forradalmasítaná a szépségipart a L’Oréal
Stratégiai együttműködésre lépett a L’Oréal Groupe az NVIDIÁ-val, hogy mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >A világ több országában magyar felirat lesz a mekis kólás poharakon
Júliustól világszerte több ország McDonald’s éttermeiben találkozhatnak a vendégek a…
Tovább olvasom >