Mert mi is a tej?
Az ausztrál gazdák kampányt indítottak a „tej” kifejezés védelme érdekében. Véleményük szerint a növényi alapú termékek már nem viselhetnék ezt a nevet – írja az origo.
A „tej” kifejezés védelme érdekében kampányt indítottak az ausztrál gazdák, mely a növényi eredetű termékek ellen szól. Ezeknek ugyanis már nem szabadna ezt a nevet viselniük – állítják. Az ausztrál gazdák nemzeti gazdálkodói szövetsége (NFF) arra kéri a fogyasztókat, hogy támogassák a #ReclaimMilk oldalt.
A gazdák nyomást gyakorolnak az ausztrál kormányra, hogy a szójából, mandulából, kókuszdióból és rizsből készített növényi alapú helyettesítőket már nem forgalmazhassák tejtermékekként.
„Vissza akarjuk állítani az igazságot a termékek címkézésében, hogy a fogyasztók tisztességes módon válasszanak ételt és italt” – mondta az NFF képviselője.
Az ausztrál gazdák azt kifogásolják, hogy a „hamis tejtermékeket”, vagyis a növényi alapanyagból készült tejtermékeket a fogyasztók táplálkozási szempontból egyenértékűnek vélik a tejjel.
A gazdálkodók szerint azonban a tudományos kutatások alapján ez nem így van. A kampány szervezői azt is hangsúlyozták, hogy olyan országok, mint Franciaország és Kanada, már betiltották a „tej” név használatát növényi eredetű tejtermékeknél.
Hasonló elvek érvényesek az Egyesült Államokban, és az Európai Bíróság (EB) ítélkezési gyakorlata is megkülönböztetést biztosít a tej és tejtermékek jelölésének védelme érdekében, egész Európában. Néhány szabály megsértése még büntetendő is.
Ausztrália elmarad ettől a helyzettől, ezért a gazdák szerint meg kell változtatni az élelmiszerek címkézésére vonatkozó szabályokat. (Farmer.pl, origo)
Kapcsolódó cikkeink
Dráguló tejtermékek: miért kerülnek egyre többe a mindennapok kedvenc élelmiszerei?
A tejtermékek továbbra is a drágább élelmiszerek közé tartoznak, sőt…
Tovább olvasom >UHT és friss tejek árversenye: hogyan változtak a tejpiaci trendek?
Az elmúlt évek jelentős változásokat hoztak a magyar tejpiacon, ahol…
Tovább olvasom >Már Ausztráliában is küzd az élelmiszer-pazarlás ellen a Too Good To Go
Európai és észak-amerikai sikerei után a Too Good To Go…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >