Mennyit veszít azon, hogy levegőt szállít?
Belegondolt már abba, hogy mennyi többletköltsége van cégének a szállítókapacitások rossz kihasználtsága miatt?
A Forbes Insights és a DS Smith közös, globális felmérést végzett a nemzetközi áruszállítás területén, hogy számszerűsítsék a szállítókonténerekben az előnytelen rakodásból vagy csomagolásból eredő üres terek méretét. Az eredményt a kihasználatlan szállítókapacitások nagyságának és környezeti-gazdasági hatásainak csökkentése érdekében tették közre.
A DS Smith jelentése többek között feltárja, hogy amennyiben nem optimális a csomagolás, annak következtében mekkora a termékekkel együtt szállított üres tér. A globális kereskedelemben érintett nagyvállalatok vezetőinek több mint egyharmada (34%) elismeri, hogy a termékeket kétszer akkora méretű csomagolásban szállítják, mint a szükséges.
Miért kell kezelnünk ezt a problémát?
A jelentés szerint a gazdaságtalan rakodás és csomagolás miatt a konténerekben maradó levegő szállításának becsült környezeti hatása igen jelentős, mivel ennek szállításával évente legalább 122 millió tonna CO2 kerül a levegőbe, ami megközelítőleg Belgium, Pakisztán vagy Argentína éves CO2-kibocsátásának felel meg.
Annak ellenére, hogy a fajlagos szállítási költségek és a CO2-kibocsátás is jelentősen csökkenthető lenne a csomagolások újragondolása révén, a téma még mindig nem kiemelt fontosságú számos felső vezető számára, hiszen csak egyharmaduk (34%) váltott az optimalizált csomagolási megoldásra.
A ténylegesen szállított „üres tér” csökkentése vagy minimalizálása több milliárd fonttal csökkenthetné a szállítási költségeket, mely költségeket jelenleg a fogyasztóra hárítanak világszerte. A csomagolás optimalizálásából elérhető költségmegtakarítások részben innovációs projektekre lennének fordíthatók.
A rejtett probléma másik fontos vetülete az e-kereskedelemben csapódik le
Ahogy a vásárlói igények és elvárások fejlődnek, ma már nem elég, ha az online megrendelt termék időben és sértetlenül kiszállításra kerül.
A felesleges csomagolás és a dobozon belül szállított levegő megzavarja a fogyasztót, és negatív márkaélményt generál.
A vásárlói élmény egyre inkább kulcsfontosságú megkülönböztető jegy a piaci versenyben. Felmérések szerint világszerte a vállalatok több mint 89%-a versenyez ezen a téren. Ennek a vásárlói élménynek fontos részét képezi a csomagolás, hiszen a termék csomagolásának módja befolyásolja a fogyasztói elégedettséget, ezáltal a fogyasztók megszerzését és megtartását. A hétköznapi vásárlók preferenciái változóban vannak: 51% számára a csomagolási hulladék fontos környezetvédelmi kérdés, és ugyanennyien értenek egyet azzal, hogy a papíralapú csomagolás fenntarthatósága fontosabb számukra, mint öt évvel ezelőtt volt.
Minden e-kereskedelemben szállított csomagban van kihasználatlan térfogat, és a küldemények 60%-ában a csomagolás több mint negyedrészben üres. Az üres teret sokszor légpárnákkal, papírral vagy egyéb párnázóanyagokkal töltik ki a Forbes Insights és a DS Smith felmérése szerint. Sokszor a termékek elsődleges csomagolása is túlméretezett, ami a teljes ellátási láncra hatással van. Ráadásul a visszaküldött áruk is volumennövelő tényezők.
Kulcsfontosságú szempont, hogy a kihasználatlan tér csökkentését, megszüntetését, a beszerzési lánc egészére vonatkozó kihívásnak tekintsük. Nagyobb hangsúlyt kell fektetni a termékek csomagolásának optimalizálására már a tervezés során. A cégek olyan innovatív csomagolási megoldásokat vehetnek igénybe, mint a DS Smith „Made2Fit” technológiája, amely egy automatizált csomagolási rendszer, amely kiküszöböli a csomagon belüli kihasználatlan teret, és jelentősen csökkenti a termékek elmozdulását a csomagon belül.
Bízunk benne, hogy a jelentés sokakat a téma behatóbb tanulmányozására sarkall, és segítségével a vállalatok még sikeresebbek lesznek, miközben környezeti hatásaikat csökkentik.
Ha a jelenleg használt csomagolás újragondolása révén optimalizálni szeretné logisztikai és gyártási költségeit, vegye fel a kapcsolatot a DS Smith csomagolási stratégáival! (x)
Elérhetőségek:
DS Smith Packaging Hungary
sales.hungary@dssmith.com
www.dsmithpackaging.hu
#packagingstrategists
Kapcsolódó cikkeink
Hat világdíjat nyertek a magyarok a 2024. évi WorldStaron
A Csomagolási Világszövetség 2024. évi világversenyére 41 országból 435 pályázat érkezett,…
Tovább olvasom >Az Uber visszatér Budapestre: együttműködésben a Főtaxival
Az Uber hét és fél évvel a kivonulása után ismét…
Tovább olvasom >A Pepco figyelmeztet: akadozhat az ellátás
A globális ellátási láncokat újabb kihívás elé állítja a Vörös-tenger…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >