Mennyire ragaszkodunk kedvenc élelmiszerboltunkhoz?
A Kantar Hoffmann 2017 márciusában, a 18–64 éves népesség körében elvégzett, országos reprezentatív közvélemény-kutatása szerint a napi fogyasztási cikkek vásárlásakor a legtöbben a lakókörnyezetükben lévő, legkényelmesebben elérhető üzleteket keresik fel:
a megkérdezettek fele csak abban az esetben választ egy a megszokottól eltérő, valamilyen szempontból éppen vonzónak látszó élelmiszerláncot, amennyiben annak üzletéhez ugyanolyan könnyen el tudnak jutni, mint a legkényelmesebben elérhető bolthoz. A megkérdezettek összességében egytizedéről (11%) mondható el, hogy szinte kimozdíthatatlanul ragaszkodnak egy-egy kedvelt üzletlánchoz, azaz akkor is ezen hálózat üzleteit keresik fel, ha egyébként vannak a közelben kényelmesebben elérhető boltok is.
Az üzletláncok erőviszonyairól árulkodik, hogy egy-egy márka esetében mekkora a kitartó, az adott üzletlánc boltjaihoz feltétlenül ragaszkodó, illetve az éppen ellenkezőleg, az adott boltoktól teljesen elzárkózó potenciális vásárlók aránya. Ebből a szempontból legjobb helyzetben a Tesco van, hiszen a felnőttek 16 százaléka, bárhol is helyezkednek el a márka üzletei, a Tesco boltjaiban szereti megvásárolni a napi fogyasztási cikkeket, miközben csak 5 százalékukról mondható el, hogy teljesen kizárják a lehetőségek közül e kereskedelmi lánc üzleteit. Ebből a szempontból második legerősebb hálózatnak a Reál bizonyult (11 vs. 2 százalék), a harmadik pozícióban pedig a Lidl található (11 vs. 6 százalék). E három láncon kívül még a Spar és a Penny Market láncokról mondható el, hogy a márka üzleteihez feltétlenül ragaszkodók hányada felülmúlja az üzletlánctól elzárkózókét, az Auchan, a COOP, az Interspar, az Aldi és a CBA esetében viszont az adott márkák boltjaitól elzárkózók vannak többen. //
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >40 magyar város 73 SPAR üzletének több mint 8000 termékét viszi házhoz a Wolt: Már a heti nagybevásárlást is online intézik a magyarok
Bolti árakon intézi helyettünk a nagybevásárlást a SPAR 73 magyarországi…
Tovább olvasom >Kiflivending – A nap videója
Sokféle extrém vendingautomatát láttunk (és mutattunk be) már, de a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >