Mennyire ragaszkodunk kedvenc élelmiszerboltunkhoz?
A Kantar Hoffmann 2017 márciusában, a 18–64 éves népesség körében elvégzett, országos reprezentatív közvélemény-kutatása szerint a napi fogyasztási cikkek vásárlásakor a legtöbben a lakókörnyezetükben lévő, legkényelmesebben elérhető üzleteket keresik fel:
a megkérdezettek fele csak abban az esetben választ egy a megszokottól eltérő, valamilyen szempontból éppen vonzónak látszó élelmiszerláncot, amennyiben annak üzletéhez ugyanolyan könnyen el tudnak jutni, mint a legkényelmesebben elérhető bolthoz. A megkérdezettek összességében egytizedéről (11%) mondható el, hogy szinte kimozdíthatatlanul ragaszkodnak egy-egy kedvelt üzletlánchoz, azaz akkor is ezen hálózat üzleteit keresik fel, ha egyébként vannak a közelben kényelmesebben elérhető boltok is.
Az üzletláncok erőviszonyairól árulkodik, hogy egy-egy márka esetében mekkora a kitartó, az adott üzletlánc boltjaihoz feltétlenül ragaszkodó, illetve az éppen ellenkezőleg, az adott boltoktól teljesen elzárkózó potenciális vásárlók aránya. Ebből a szempontból legjobb helyzetben a Tesco van, hiszen a felnőttek 16 százaléka, bárhol is helyezkednek el a márka üzletei, a Tesco boltjaiban szereti megvásárolni a napi fogyasztási cikkeket, miközben csak 5 százalékukról mondható el, hogy teljesen kizárják a lehetőségek közül e kereskedelmi lánc üzleteit. Ebből a szempontból második legerősebb hálózatnak a Reál bizonyult (11 vs. 2 százalék), a harmadik pozícióban pedig a Lidl található (11 vs. 6 százalék). E három láncon kívül még a Spar és a Penny Market láncokról mondható el, hogy a márka üzleteihez feltétlenül ragaszkodók hányada felülmúlja az üzletlánctól elzárkózókét, az Auchan, a COOP, az Interspar, az Aldi és a CBA esetében viszont az adott márkák boltjaitól elzárkózók vannak többen. //
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >