Mennyire ragaszkodunk kedvenc élelmiszerboltunkhoz?
A Kantar Hoffmann 2017 márciusában, a 18–64 éves népesség körében elvégzett, országos reprezentatív közvélemény-kutatása szerint a napi fogyasztási cikkek vásárlásakor a legtöbben a lakókörnyezetükben lévő, legkényelmesebben elérhető üzleteket keresik fel:
a megkérdezettek fele csak abban az esetben választ egy a megszokottól eltérő, valamilyen szempontból éppen vonzónak látszó élelmiszerláncot, amennyiben annak üzletéhez ugyanolyan könnyen el tudnak jutni, mint a legkényelmesebben elérhető bolthoz. A megkérdezettek összességében egytizedéről (11%) mondható el, hogy szinte kimozdíthatatlanul ragaszkodnak egy-egy kedvelt üzletlánchoz, azaz akkor is ezen hálózat üzleteit keresik fel, ha egyébként vannak a közelben kényelmesebben elérhető boltok is.
Az üzletláncok erőviszonyairól árulkodik, hogy egy-egy márka esetében mekkora a kitartó, az adott üzletlánc boltjaihoz feltétlenül ragaszkodó, illetve az éppen ellenkezőleg, az adott boltoktól teljesen elzárkózó potenciális vásárlók aránya. Ebből a szempontból legjobb helyzetben a Tesco van, hiszen a felnőttek 16 százaléka, bárhol is helyezkednek el a márka üzletei, a Tesco boltjaiban szereti megvásárolni a napi fogyasztási cikkeket, miközben csak 5 százalékukról mondható el, hogy teljesen kizárják a lehetőségek közül e kereskedelmi lánc üzleteit. Ebből a szempontból második legerősebb hálózatnak a Reál bizonyult (11 vs. 2 százalék), a harmadik pozícióban pedig a Lidl található (11 vs. 6 százalék). E három láncon kívül még a Spar és a Penny Market láncokról mondható el, hogy a márka üzleteihez feltétlenül ragaszkodók hányada felülmúlja az üzletlánctól elzárkózókét, az Auchan, a COOP, az Interspar, az Aldi és a CBA esetében viszont az adott márkák boltjaitól elzárkózók vannak többen. //
Kapcsolódó cikkeink
Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Új TikTok-őrület a boltokban: jön a Lidlbe az Angel Hair csoki
A dubai csoki után újabb édes szenzáció tarol a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >