Mélyponton a németországi e-kereskedelem

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 02. 02. 09:34

Németországban tavaly fordult elő először, hogy az online költések visszaesése kétszámjegyű volt. A 79,7 milliárd eurós összeköltés 11,8%-os csökkenést jelez a 2022-es 90,4 milliárdhoz képest – tájékoztatott a Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland (bevh) „Mélyponton az e-kereskedelmi forgalom” című közleményében.

A jelentés szintén kiemeli, hogy az online költések 2022-ben már jelentősen (8,8%-kal) csökkentek 2021-hez képest.

A német e-kereskedelmi szövetség a visszaesést a „fogyasztók mérsékeltebb költési hajlandóságának” tulajdonítja. Tavaly a fogyasztók különösen könyvekre, számítógépekre, ékszerekre, cipőkre és ruházati cikkekre költöttek kevesebbet online.

Online takarékosság

A német fogyasztók takarékossága az online csatornában nyilvánvaló a bevh adatai alapján, hiszen a németországi termékértékesítésben az online bevételek aránya 11,8%-ról 10,2%-ra csökkent. Ez azt jelzi, hogy a pandémiát követő időszakban a fizikai kiskereskedők ismét jobban teljesítettek, mint online társaik. A német online fogyasztók szolgáltatásokra fordított kiadásai ezzel szemben tavaly 12,7%-kal 12,7 milliárd euróra nőttek.

Javuló adatok

A bevh megjegyzi, hogy az online forgalmi adatok javultak az elmúlt év során. Míg 2023 első negyedévében 15%-kal csökkentek a kiadások, addig a negyedik negyedévre ez az arány megfeleződött és öt negyedévnyi kétszámjegyű esés után először fordult elő, hogy a forgalom csökkenésének aránya egyszámjegyű lett.

Újbóli növekedés

A kiadások további csökkennése dacára a bevh az idei évben stabilizálódásra, majd az online költések újbóli növekedésére számít.

A bevh és az EHI Retail Institute közös előrejelzésében 2%-os nominális növekedést vár a németországi e-kereskedelemben, ahol az Amazon a piacvezető.

Ecommerce News

Kapcsolódó cikkeink