Mélyponton a németországi e-kereskedelem
Németországban tavaly fordult elő először, hogy az online költések visszaesése kétszámjegyű volt. A 79,7 milliárd eurós összeköltés 11,8%-os csökkenést jelez a 2022-es 90,4 milliárdhoz képest – tájékoztatott a Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland (bevh) „Mélyponton az e-kereskedelmi forgalom” című közleményében.
A jelentés szintén kiemeli, hogy az online költések 2022-ben már jelentősen (8,8%-kal) csökkentek 2021-hez képest.
A német e-kereskedelmi szövetség a visszaesést a „fogyasztók mérsékeltebb költési hajlandóságának” tulajdonítja. Tavaly a fogyasztók különösen könyvekre, számítógépekre, ékszerekre, cipőkre és ruházati cikkekre költöttek kevesebbet online.
Online takarékosság
A német fogyasztók takarékossága az online csatornában nyilvánvaló a bevh adatai alapján, hiszen a németországi termékértékesítésben az online bevételek aránya 11,8%-ról 10,2%-ra csökkent. Ez azt jelzi, hogy a pandémiát követő időszakban a fizikai kiskereskedők ismét jobban teljesítettek, mint online társaik. A német online fogyasztók szolgáltatásokra fordított kiadásai ezzel szemben tavaly 12,7%-kal 12,7 milliárd euróra nőttek.
Javuló adatok
A bevh megjegyzi, hogy az online forgalmi adatok javultak az elmúlt év során. Míg 2023 első negyedévében 15%-kal csökkentek a kiadások, addig a negyedik negyedévre ez az arány megfeleződött és öt negyedévnyi kétszámjegyű esés után először fordult elő, hogy a forgalom csökkenésének aránya egyszámjegyű lett.
Újbóli növekedés
A kiadások további csökkennése dacára a bevh az idei évben stabilizálódásra, majd az online költések újbóli növekedésére számít.
A bevh és az EHI Retail Institute közös előrejelzésében 2%-os nominális növekedést vár a németországi e-kereskedelemben, ahol az Amazon a piacvezető.
Kapcsolódó cikkeink
Márciusban nőtt a német kiskereskedelmi forgalom
Várakozáson felül nőtt márciusban a német kiskereskedelmi forgalom az előző…
Tovább olvasom >Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >További cikkeink
OECD: Az élelmiszerár-infláció meredeken csökkent a legtöbb országban
Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a…
Tovább olvasom >A legolcsóbb élelmiszereket vizsgálták a Nébih szakemberei
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a fogyasztók védelme érdekében az…
Tovább olvasom >Már az üzletek polcain a Szentkirályi Magyarország betétdíjas PET-palackjai
A Szentkirályi Magyarország az elsők között kezdte meg a DRS…
Tovább olvasom >