Megújult a székesfehérvári METRO

Szerző: Ipacs Tamás Dátum: 2023. 06. 28. 08:59

Hatékonyabb beszerzési lehetőséget kínál a balatoni és a Velencei-tó környéki vendéglátóegységeknek az átalakított METRO áruház.

A vendégeket Kockás László áruházigazgató vezette körbe

Az átalakított székesfehérvári áruház átadásával fontos mérföldkőhöz érkezett a METRO Nagykereskedelem: a hazai METRO-áruházaknak immár több mint a fele megújult a 2022-ben bevezetett többcsatornás nagykereskedelmi stratégia jegyében. A június 28-án ünnepélyesen “újranyitott” székesfehérvári áruház a Velencei-tó és a Balaton környéki vendéglátás beszerzési forrásaként kiemelt jelentőségű a térség turizmusában.

Új stratégia, új modell
A METRO nemzetközi szinten bővíti és fejleszti a professzionális vevők számára nyújtott szolgáltatásait, növelve a vásárlói élményt és hatékonyságot.  A METRO 2021-ben megalapozott új stratégiájának fókuszában már a két legfontosabb vevőcsoport, a vendéglátóipari és a kiskereskedői vásárlók jobb kiszolgálása áll, vállalati oldalról pedig a hatékonyság és a folyamatok egyszerűsítése volt a prioritás.  E célból alakítják át az áruházakat, különös tekintettel a vevőtérre, de a stratégiai változások része a kiszállítási üzletág bővítése, az online piactér kiterjesztése, valamint a digitális jelenlét és szolgáltatások körének növelése is. Az új modell szerint működik a székesfehérvári egységen kívül a budakalászi, a Fóti úti, a szegedi, a nyíregyházi, a győri és a szombathelyi METRO is.

Nem torpantak meg
Ahogy a többi már átalakult áruházban, a székesfehérvári METRO-ban sem jelentett akadályt a kiszolgálásban a felújítás, az áruház mindvégig a szokott rend szerint tartott nyitva. A munkafolyamatok gondosan elkerített részeken zajlottak lépésről-lépésre, s ez lehetővé tette, hogy az átalakítás alatt nemhogy csökkent volna az áruház forgalma, de enyhén növekedett is. A METRO székesfehérvári kiszállító platformja is derekasan állta a sarat, még a főszezon berobbanása sem okozott fennakadást az ügyfelek kiszolgálásában. A felújítás olyan rendszereket is érintett, mint a hűtő-fűtő rendszer vagy a világítás, jóval nagyobb energiahatékonyságot téve lehetővé. A hulladékhőt a fűtésbe visszaforgatni képes, hűtőgázként széndioxidot használó hűtési rendszer például önmagában 25% villamosenergia-megtakarítást eredményez.

Mi változott?
A fő változás a vásárlói útvonal lerövidülése: szembeötlő a szélesebb közlekedőfolyosók kialakítása, melyek a kényelmes nagybani vásárlást szolgálják. Igazodva a vásárlók által megfogalmazott igényekhez és a vásárlói szokásokhoz, megnövelték az élelmiszereket kínáló területet. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40%-kal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új árpolitika érvényesítését is jelentette.
Mélyebb üzleti kommunikációra ad lehetőséget a közös ki- és bejáratnál elhelyezett vevőszolgálat és kassza terület, ahol vevőfogadó munkatársat is alkalmaznak

Üzenetértékű átalakulás
A megújulással láthatóvá és kézzelfoghatóvá válik a METRO azon elkötelezettsége, hogy szakít a korábbi kereskedelmi és marketing gyakorlattal, és kifejezetten nagykereskedelmi csúcsokra tör.
“Az a célunk, hogy a beszerzéseiket nálunk bonyolító vendéglátósok és kiskereskedők a lehető legkevesebb időt, ugyanakkor a legnagyobb hatékonysággal töltsék az áruházunkban, hogy minél előbb visszatérhessenek az üzletükhöz. Tartósan alacsony árainkkal és a Többet olcsóbban programban kínált mennyiségi kedvezményeinkkel vonzó megoldást jelentünk a vállalkozások számára.” – összegezte Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató a megnyitón.

Kapcsolódó cikkeink