Megújult a Fóti úti és a szegedi METRO áruház
A professzionális vevők igényeire reagálva, és az új többcsatornás nagykereskedelmi modell alkalmazásának szellemében alakítja át hazai áruházait a METRO. A márciusban átadott budakalászi mintaprojekt után 2022. novemberétől két újabb áruház, a szegedi és a kelet-pesti METRO kezdheti meg magasabb hatékonyságú, kiemelt termékelérhetőséget és profi vásárlói élményt nyújtó működését.
Új stratégia 2021-től
A METRO nemzetközi cégcsoportja 2021-ben alapozta meg új üzleti stratégiáját, melyet a magyar leányvállalat a hazai viszonyokra igazítva adaptált. Az új stratégia fókuszában a két legfontosabb vevőcsoport, a vendéglátóipari és a kiskereskedői vásárlók jobb kiszolgálása áll, vállalati oldalról pedig a hatékonyság és a folyamatok egyszerűsítése volt a prioritás. Ezt a célt szolgálják az áruházak – kiemelten a vevőtér – átalakulása mellett a kiszállítási üzletág bővítése, az online piactér kiterjesztése, valamint a digitális jelenlét és szolgáltatások körének növelése is.
Vevőtér átalakítás és energiahatékonyság több szinten
A vevőtér kialakítását érintő átalakításokat az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt végezték el oly módon, hogy technikailag egyetlen napra se kelljen bezárnia az áruházaknak, miközben a lehető legrövidebb idő alatt, a vásárlók lehető legkisebb zavarásával menjen végbe a folyamat.
A vásárlói útvonal lerövidült, szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagybani vásárlást. A vásárlói igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40%-kal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új árazási politika érvényesítését is jelentette.
A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kassza terület egy térbe került, s ez a változás a hatékonyság mellett – vevőfogadó munkatárs alkalmazásával – egy bizalomtelibb, mélyebb üzleti kommunikációra is lehetőséget ad.
A Fóti úton található METRO áruház átalakulása különösen látványos volt: a 10.000 négyzetméteres komplexum merőben új, letisztult megjelenést kapott, de Szegeden is jól látható a professzionális vevők felé való nyitás.
Az átalakulás egyben üzenet is: a METRO szakít korábbi kereskedelmi és marketing gyakorlatával, és nagykereskedelmi csúcsokra tör.
A nagykereskedelem új korszaka
„Új fejezetet nyitunk a nagykereskedelem történetében. A jövőben a szektor megkerülhetetlen kulcsszereplője lesz a METRO, s készen állunk arra, hogy vendéglátóipari, kiskereskedelmi, kisvállalkozó és irodai ügyfeleinket támogassuk szolgáltatásainkkal a kihívásokkal teli gazdasági környezetben. Nagy hatékonyságú raktáráruházaink mellett az ő érdekeiket szolgálják digitális megoldásaink és kiszállító üzletágunk fejlesztése is.”
– foglalta össze a vállalat céljait Thierry Guillon-Verne, a METRO vezérigazgatója a kelet-pesti egység átadásán, majd hozzátette, hogy partnereik számíthatnak arra, hogy az alapvető cikkekből piacvezető termékelérhetőséggel rendelkeznek majd, a most 3700 cikkből álló „Többet olcsóbban” termékek körét pedig jövő év elejétől tovább bővítik.
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >