Megtört az élelmiszer-offenzíva
2007 februárjában a kiskereskedelmi forgalom nagysága lényegében megegyezett az egy évvel korábbival. Változatlan áron számítva 0,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. A KSH adatai szerint rövid távú, az előző hónaphoz mért mennyiségi változás nem volt, sőt az eladások nagysága 0,1 százalékkal csökkent.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2007 első két hónapjában 804 milliárd forint értékű árut forgalmaztak. A kiskereskedelmi eladások 51,5 százalékát az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben bonyolították.
Februárban a kiskereskedelmi üzletek forgalma megközelítette a 399 milliárd forintot. Megtört az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalmának növekedése: a 2007. februári értékesítés volumene 0,2 százalékkal elmaradt az előző év azonos hónapjának szintjétől. Míg az eladások jelentős részét (91 százalékát) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hipermarketek, szupermarketek, vegyesboltok) forgalma csak kismértékben (0,1 százalékkal) mérséklődött, addig az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzletek eladásai ennél nagyobb mértékben (1,1 százalékkal) csökkentek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >