Megtévesztette a fogyasztókat a Danone az Egyesült Államokban
A francia cég amerikai leányvállalatát a probiotikus baktériumokkal kapcsolatos megtévesztő reklámok miatt perelték be.
A Los Angeles-i bíróság megállapította, hogy a Dannon Activia, Activia Lite and DanActive hirdetései hamisan állítják, hogy olyan egészségmegőrző hatásaik vannak, amelyek más joghurtoknak nincsenek. A bíróság által felkért szakértők szerint azonban ez a pozitív hatás klinikailag nem bizonyítható és ezt a Dannon szakemberei is tudták. Ennek ellenére 100 millió dolláros reklámkampányban hirdették a laboratóriumi kutatások eredményeit.
A cég 2006 vezette be az USA-ban az Activia-t, tavaly a DanActive-ot, a termékek mostanra a Dannon teljes joghurttermelésének 40 százalékát jelentik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hazánk az uniótól azonnali intézkedéseket sürget a sertéságazatban
Az Európai Unió mezőgazdasági és halászati minisztereinek január 25-i videokonferenciáján…
Tovább olvasom >Jelölési hibákat talált a mogyorókrémek ellenőrzésénél az élelmiszerlánc-biztonsági hivatal
Az idei első termékteszten 34 mogyorókrémet vizsgált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági…
Tovább olvasom >Pályázati forrásból létrehozott világszínvonalú fejlesztések a Szent István Egyetem Kaposvári Campusán
A kutatói közösség és az ipari szereplők szervezett együttműködésének, a…
Tovább olvasom >