Megsértették a török nemzeti italt
Megbírságolt 220 ezer török lírára (22 millió forintra) egy állami vállalatot a török vámügyi és kereskedelmi tárca, mivel a cég egy jegestea hirdetésével „megsértette” az ayrant, a törökök nemzeti italává nyilvánított joghurtot.
A minisztérium emellett meg is tiltotta a Caykur állami vállalat Didi üdítőitalának reklámozását. Az ominózus Didi-reklámfilmben a török énekes, Ceza azt rappeli, hogy „megpróbáltam az ayrant, de elálmosított” – közölte vasárnap a Hürriyet című lap.
A minisztérium szerint a hirdetésben ok nélkül „sértették meg az ayrant”, ráadásul félretájékoztatják a vásárlókat, ami miatt csökkenhet a joghurtital fogyasztása. A tárca úgy vélte, a hirdetés hátrányos helyzetbe hozza a versenyben az ayrant forgalmazó cégeket.
Az ayran egy joghurtalapú üdítőital, amelyet Recep Tayyip Erdogan török elnök még kormányfői megbízatása idején, 2013-ban deklarált a törökök nemzeti italának. A politikus azt szeretné, ha honfitársai több ayrant, és kevesebb rakit (ánizsaromájú pálinkát) fogyasztanának. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jana citromízű jegestea
Senki sem tud ellenállni a Jana jegestea-termékcsalád új citromos ízének.…
Tovább olvasom >Fuzetea Mangó-Ananász
A Fuzetea limitált nyári ízei közt egy ismerős termékkel találkozhatnak…
Tovább olvasom >Nagy István: A pálinka a magyarság egyik védjegye
A pálinka a magyarság egyik védjegye, évszázadok óta igaz nemzeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >