Megnőhet jövőre az olívaolaj-kínálat Európában
Jelentősen megnőhet az olívaolaj-kínálat Európában a következő évben, miután a legnagyobb termelő, Spanyolország kilábal az aszály okozta termeléscsökkenésből – derül ki az Európai Bizottság jelentéséből.
A 2024/2025-ös szezonban az Európai Unió olívaolaj-termelése várhatóan eléri a 2 millió tonnát, ami 31%-os növekedést jelent az előző szezonhoz képest, és 9%-kal haladja meg az elmúlt öt év átlagát.
A spanyol terméshozam várhatóan 48%-kal emelkedik, elérve az 1,26 millió tonnát, köszönhetően a tavaszi esőzéseknek, amelyek elősegítették az olajbogyók növekedését. Ugyanakkor a következő hetek időjárása döntő fontosságú lesz a végső terméshozam szempontjából. Görögország és Portugália termelése szintén növekedni fog, míg Olaszországban gyengébb termés várható.
Az előző két év aszályai és hőhullámai Spanyolországban rekordmagas megduplázódott olívaolaj árakat eredményeztek, ami miatt sok háztartás napraforgóolajra váltott 2024 első felében.
Az EU-szintű fogyasztás az előrejelzések szerint 2024/2025-ben 7%-kal emelkedhet, miután az elmúlt két évben 22%-kal csökkent. A kínálat helyreállása valószínűleg segíti az árak mérséklődését.
Az olívaolaj-export várhatóan 10%-kal nő, míg az import 7%-kal csökken, de Tunézia és Törökország erős terméshozama korlátozhatja a kereskedelmi egyensúly helyreállását – áll a jelentésben. A legbizonytalanabb az, hogy a fogyasztók miként reagálnak majd az árak változására azok után, hogy az egekbe szökő árak miatt megváltoztatták a fogyasztási szokásaikat.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Hétszázra nőtt a A Lidl spanyolországi üzleteinek száma
A Lidl diszkont egyszerre hét új üzletet nyitott Spanyolországban, így…
Tovább olvasom >Gyakrabban és kevesebbet vásárolnak a spanyol gyorskereskedelmi vásárlók
A spanyol gyorskereskedelemben a vásárlók kisebb méretű és kisebb értékű…
Tovább olvasom >Franchise-hálózatának bővítésére és az olasz biotermékekre fókuszál a Carrefour Italia
A franchise-hálózat bővítésével és az Act for Food program erősítésével…
Tovább olvasom >További cikkeink
A siker titka a kreativitás…
…erre szavaztak a Superbrands díjasok a díjátadó gála rögtönzött minifelmérésében.…
Tovább olvasom >Globális befektető csatlakozik a PortfoLion lengyel befektetéséhez
8,5 millió eurós befektetési kört zárt a PortfoLion Capital Partners…
Tovább olvasom >Új ügyvezető igazgató a Coca-Cola HBC Magyarország élén
Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot…
Tovább olvasom >