Megoszlanak a vélemények, miért nálunk a legdrágább a kenyér
Az ellenzék a miniszterelnökhöz köti, szakértők inkább az oroszok Ukrajna elleni háborújával magyarázzák, miért lőtt ki az élelmiszerek, ezen belül is a kenyér inflációja. Az Euronews különféle magyarázatokat jár körül.

A kenyér ára még tovább fog drágulni a Pékszövetség szerint
A magyar agrártárca – a kormány eddigi kommunikációjának megfelelően – a háborút és az „elhibázott uniós szankciókat” hibáztatja. Feldman Zsolt mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkár szerint legalábbis ezek vezettek rég nem látott energiaválsághoz és a magas inflációhoz, ami az előállítási költségek növekedésén keresztül az élelmiszerárakban is jelentkezik.
„Ha minden bajok okozója a háború, akkor hogy van az, hogy Magyarországon kétszer akkora az infláció, mint Európa többi országában; miért van az, hogy itt az élelmiszerek drágulása egész egyszerűen megfizethetetlen?”
– tette fel a kérdést az ellenzéki DK részéről Dobrev Klára, aki szerint „Orbán Viktor azért bújik a háború mögé, hogy ne őt tegyék felelősség azért, ami ebben az országban történik.”
Az Eurostat szerint azonban a kenyér árának emelkedése elsősorban Oroszország ukrajnai inváziója miatt alakult így, mely jelentősen megzavarta a globális piacokat, tekintve, hogy a két ország a gabona, búza vagy éppen kukorica jelentős exportőrének számított.
És mit mondanak az elemzők? A cikk itt folytatódik.
Kapcsolódó cikkeink
Fulladásveszélyes cumik és mérgező esőkabátok: uniós vizsgálat alatt a Temu és a Shein termékáradata
Babacumik, amelyek fulladást okozhatnak, UV-szűrő nélküli napszemüvegek, tiltott vegyi anyagokat…
Tovább olvasom >Óvatosabban toboroznak a cégek jelenleg, mint ahogyan azt év elején tervezték
Az átlagos jelentkezőszámok továbbra is különösen magasnak számítanak a magyarországi…
Tovább olvasom >Júliusban a GKI konjunktúra indexe enyhén csökkent
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >