Megőrizte két számjegyű növekedését a Rossmann
A válság egyben lehetőség is, a tavalyi évet a Rossmann – flexibilis piaci magatartásának köszönhetően – két számjegyű árbevétel-növekedéssel zárta. A siker titkai a Rossmann stabil munkatársi háttere és a munkahelyi biztonság tudata mellett a következetes és erőteljes akciós árpolitika, a tavaly megerősített és egyedi törzsvásárlói rendszer, az online iparág fejlesztése, a válságra adott válasz – az előre menekülés – voltak.
A nagyon erősen induló tavalyi évet egy még erősebb március követte, korábban nem látott szokatlan vásárlói magatartással, elképesztő rohamokkal, melyek a hiánygazdaságot idézték fel, a megszokott, megismert, megtanult vásárlói viselkedési modellek a fejükre álltak. Mindennek oka a március elején regisztrált első magyarországi betegek, a március végi soha nem látott drasztikus intézkedések voltak. Mintha egy Robin Cook-könyvet olvastunk volna…
Jöttek persze a nehezebb hónapok, a kereskedelemben ijesztő forgalom-visszaesésekről lehetett más országokban hallani, ami, ha nálunk is realizálódott volna, azonnali és eddig ismeretlen finanszírozási problémákhoz vezetett volna. A Rossmann Magyarország gyorsan reagálva a nagy roham után maximalizálta kimenő rendeléseit, hogy pénzügyileg stabilizálja a vállalatot.
Megbecsülni, megőrizni
– Kimondottan büszkék vagyunk arra, hogy nem bocsájtottunk el senkit, még a cégben újnak számító próbaidős munkatársakat sem, sőt az ügyvezetés azzal kívánt kellemes húsvéti ünnepeket, hogy videóüzenetben vállalta fel a munkahelyek teljes mértékű megőrzését – emeli ki Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója. – A boltban, központban és logisztikán dolgozó kollégák zokszó nélkül vállalták az extra feladatokat, a szabadságok azonnali kivételét, a teljesen szokatlan megoldásokat. Le a kalappal előttük, a tavalyi év sikere elsősorban az ő sikerük. Azt gondolom mi is megtanultuk még jobban megbecsülni őket, ők is megtanulták még jobban megbecsülni a cég nyújtotta biztonságot.
Megsokszorozva az online forgalmat
Az offline rohamot online roham követte, hiszen a vásárlók egészen elképesztő mértékben és sebességben átálltak egy újfajta beszerzésre, ha már boltba nem lehetett menni. A napi rendelések száma minimum megtízszereződött, az online szolgáltatás a teljes piacon összeomlott, az alapvetően fizikai keresztmetszet nem bírta a terhelést.
A válság azonban egyben lehetőség is, a Rossmann elképesztő energiákat mozgósítva megsokszorozta a korábbi online teljesítményét és 2021-re új (Budapesten akár aznapi kiszállítás-) szolgáltatást hozott létre.
A dolgozók és vásárlók biztonságáért jó értelemben is verseny alakult ki a piacon, a vásárlói szokások éveket (vagy akár egy évtizedet is) változtak: ritkábban és kevesebbet járunk boltba, több mindent teszünk a kosarakba, kártyával fizetünk, most már nem mellékesen vásárolunk online. Megváltozott a kosár összetétele is, mivel nem voltak események, találkozók, a szépségápolási cikkek nem fogytak, helyette viszont fontos szerepet kaptak az egészséggel – és tisztasággal kapcsolatos termékek, tapasztalták a Rossmann-nál.
– A Rossmann 2020-ban meghaladta a 100 milliárd forintos árbevételt, köszönhetően annak, hogy immár 9. éve fejlődik jobban, mint a piac, illetve közvetlen versenytársai. Habár ez a szám talán csak a „rossmannos szíveket” tölti el büszkeséggel, én azt gondolom, a vásárlásnál nincsen pozitívabb vásárlói visszajelzés – zárja gondolatait Flórián László. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Offline és online – kéz a kézben
Az online és offline csatornák összehangolása egyre inkább elvárás a…
Tovább olvasom >Drogérialáncok dinamikus fejlődése: több száz milliárd forintos piac Magyarországon
Az elmúlt két évtizedben a drogérialáncok jelentős növekedést mutattak, Magyarországon…
Tovább olvasom >Ajándékcsomagok: a karácsony sztárjai
Ahogy közeledik a karácsony, az FMCG szektorban működő vállalatok számára…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >