Megőrizte két számjegyű növekedését a Rossmann

Szerző: Trademagazin Dátum: 2021. 07. 21. 08:42

A válság egyben lehetőség is, a tavalyi évet a Rossmann – flexibilis piaci magatartásának köszönhetően – két számjegyű árbevétel-növekedéssel zárta. A siker titkai a Rossmann stabil munkatársi háttere és a munkahelyi biztonság tudata mellett a következetes és erőteljes akciós árpolitika, a tavaly megerősített és egyedi törzsvásárlói rendszer, az online iparág fejlesztése, a válságra adott válasz – az előre menekülés – voltak.

A nagyon erősen induló tavalyi évet egy még erősebb március követte, korábban nem látott szokatlan vásárlói magatartással, elképesztő rohamokkal, melyek a hiánygazdaságot idézték fel, a megszokott, megismert, megtanult vásárlói viselkedési modellek a fejükre álltak. Mindennek oka a március elején regisztrált első magyarországi betegek, a március végi soha nem látott drasztikus intézkedések voltak. Mintha egy Robin Cook-könyvet olvastunk volna…

Jöttek persze a nehezebb hónapok, a kereskedelemben ijesztő forgalom-­visszaesésekről lehetett más országokban hallani, ami, ha nálunk is realizálódott volna, azonnali és eddig ismeretlen finanszírozási problémákhoz vezetett volna. A Rossmann Magyarország gyorsan reagálva a nagy roham után maximalizálta kimenő rendeléseit, hogy pénzügyileg stabilizálja a vállalatot.

Megbecsülni, megőrizni

Flórián László
ügyvezető igazgató
Rossmann Magyarország

– Kimondottan büszkék vagyunk arra, hogy nem bocsájtottunk el senkit, még a cégben újnak számító próbaidős munkatársakat sem, sőt az ügyvezetés azzal kívánt kellemes húsvéti ünnepeket, hogy videóüzenetben vállalta fel a munkahelyek teljes mértékű megőrzését – emeli ki Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója. – A boltban, központban és logisztikán dolgozó kollégák zokszó nélkül vállalták az extra feladatokat, a szabadságok azonnali kivételét, a teljesen szokatlan megoldásokat. Le a kalappal előttük, a tavalyi év sikere elsősorban az ő sikerük. Azt gondolom mi is megtanultuk még jobban megbecsülni őket, ők is megtanulták még jobban megbecsülni a cég nyújtotta biztonságot.

Megsokszorozva az online forgalmat

Az offline rohamot online roham követte, hiszen a vásárlók egészen elképesztő mértékben és sebességben átálltak egy újfajta beszerzésre, ha már boltba nem lehetett menni. A napi rendelések száma minimum megtízszereződött, az online szolgáltatás a teljes piacon összeomlott, az alapvetően fizikai keresztmetszet nem bírta a terhelést.

A válság azonban egyben lehetőség is, a Rossmann elképesztő energiákat mozgósítva megsokszorozta a korábbi online teljesítményét és 2021-re új (Budapesten akár aznapi kiszállítás-) szolgáltatást hozott létre.

A dolgozók és vásárlók biztonságáért jó értelemben is verseny alakult ki a piacon, a vásárlói szokások éveket (vagy akár egy évtizedet is) változtak: ritkábban és kevesebbet járunk boltba, több mindent teszünk a kosarakba, kártyával fizetünk, most már nem mellékesen vásárolunk online. Megváltozott a kosár összetétele is, mivel nem voltak események, találkozók, a szépségápolási cikkek nem fogytak, helyette viszont fontos szerepet kaptak az egészséggel – és tisztasággal kapcsolatos termékek, tapasztalták a Rossmann-nál.

– A Rossmann 2020-ban meghaladta a 100 milliárd forintos árbevételt, köszönhetően annak, hogy immár 9. éve fejlődik jobban, mint a piac, illetve közvetlen versenytársai. Habár ez a szám talán csak a „rossmannos szíveket” tölti el büszkeséggel, én azt gondolom, a vásárlásnál nincsen pozitívabb vásárlói visszajelzés – zárja gondolatait Flórián László. (x)

Kapcsolódó cikkeink