Megismertette beszállítóival 2022-es stratégiáját a METRO
A METRO idei beszállítói konferenciáján 150 fő személyesen, 100 fő pedig online vett részt, hogy meghallgassa a vállalat vezetőinek előadásait az előző időszak tapasztalatairól és a 2022-es stratégiáról. Kiderült többek között az is, hogy milyen eszközöknek köszönhető a növekedés és az is, hogy hogyan törekszik a vállalat egy fenntartható gasztronómia irány kialakítására.
A pandémia hatásai – mint a szigorodó szabályok, változó fogyasztói igények, növekvő költségek – kihívások elé állították a HORECA szektort is, de mára kialakult egy „új normalitás”. Megfelelő szortiment biztosítása, áruházi transzformáció, lokalizáció, garantált elérhetőség, hatékony logisztika és ügyfélorientált, személyre szabott vevőkezelés is szükséges volt ahhoz, hogy ezek után a METRO HORECA területe mégis élénkülésnek indulhasson.
A METRO egyedi áruházi, kiszállításos és digitális, többcsatornás nagykereskedelmi modellje jelentős forgalmi és piaci részesedés növekedést eredményezett a HORECA és kiskereskedő vevőknél egyaránt. A május közepén történt újranyitás óta állandó érékesítés növekedés és folyamatos piaci részesedés növekedés figyelhető meg. A fő elősegítő eszköz a kiszállítás volt, de kulcsfontosságú tényező volt a termékelérhetőség és az árazás is. A konferencián kiderült, hogy augusztus óta, az új árazási stratégiának köszönhetően, ami a többet kevesebbért elven működik, eltolódás látható a mennyiségi vásárlás felé a kiskereskedői szegmensben is.
A METRO kínálati stratégiájának fő szempontja és egyben kereskedelmi ambíciója a HORECA növekedésének és a kiskereskedelmi szegmensnek a támogatása. Folyamatosan igazítja a választékot a vásárlói igényekhez, továbbfejleszti a saját márkáit a versenyképesség és a piaci részesedés további növelése érdekében.
A vállalat 2022-es fókuszpontja a vevőkre és az értékmaximalizálásra való összpontosítás lesz. Új kereslet- és ellátástervezési modelljük szerint hatékonyságot a termékelérhetőség növelésével, a készlet és készletösszetétel optimalizálásával, valamint a komplexitás csökkentésével, az alaptevékenységre fókuszálva lehet növelni.
A vevői igényekkel összhangban új nonfood koncepció valósul meg az áruházakban, és még nagyobb szerepet kap az áruházi kollégák fejlesztése.
„Továbbra is kiemelt szerepet kap a digitalizáció, ami egyebek mellett digitális áruház formájában is megvalósul. Az expressz kassza, a QR-kód alapú termékinformáció, az áruházi wifin keresztüli promóciós lehetőségek partnereknek, az online regisztráció és digitális kártya, a digitális számla lehetőségek, csak néhány példa az újításokból, amelyeknek további fejlesztését tervezzük. Ez a digitalizáció már része annak a fenntarthatósági iránynak, amellyel nemcsak gyors, de egy stabil és minőségi növekedést fog elérni a METRO.”
– mondta el Taferner Ákos a METRO marketing osztályvezetője.
A beszállítói konferencián elhangzott, hogy felelős beszerzési stratégiák kialakítása és a felelős fogyasztás előmozdítása is a vállalat 2022-es céljai között szerepel. Egy olyan belső aktivitásokra és az élelmiszerpazarlás csökkentésére épülő fenntartható gasztronómia irány kialakításáról esett szó a találkozón, amely a növekedés mellett a klímaváltozás folyamatinak lassításához is hozzájárulhat.
„Elkötelezettek vagyunk, hogy fenntartható választékot kínáljunk ügyfeleinknek, megfeleljünk vásárlóink elvárásainak, és segítsük őket a megkülönböztetésben, biztosítva a bio, regionális és felelős termékek választékát” — mondta el Bősze Ákos, a METRO HORECA üzletfejlesztési vezetője, aki említette többek között a csomagolóanyag optimalizációt és a „ketrecmentes tojás” politikát is a felelős beszerzési irányelvek között.
A 2022-es stratégiai irányokból kiderült, hogy továbbra is a HORECA és kiskereskedő szegmens hűségének építésére, lokalizációra, kiváló minőségre, és az ultra friss terület fejlesztésére törekszik a vállalat, amit különböző együttműködésekkel és eseményekkel tesz majd még vonzóbbá a szakmabeliek számára.
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >