Mégis változtat a Facebook
Az egyre nagyobb támogatottságú, civilszervezetek által kezdeményezett “#StopHateforProfit” mozgalom nyerésre áll. Céljuk, hogy a Facebook, Instagram és Twitter kitiltsa oldalairól a gyűlöletbeszédet és a rasszizmust, elérhetőnek látszik. A Facebook bejelentette, hogy minden szabályszegő cimkét kap, még Trump elnök is.

Hirdetési bojkott alatt a Facebook, Instagram és Twitter
A tegnap megjelent cikkben bemutatott kezdeményezés, a június 17-én elindított “#StopHateforProfit” mozgalom rövid idő alatt nagy támogatottságra tett szert. A szervezők arra kérték a hirdetőket, hogy vonják ki reklámköltéseiket a Facebookból július hónapban. Fordulópontot jelentett és a helyzet komolyságát tudatosította június 26-án az Unilever csatlakozása és bejelentése, hogy év végéig az ezekre a platformokra szánt budzsét átcsoportosítja más csatornákra az USA-ban. A végső döfést talán a Coca-Cola támogató bejelentése adta, amelyben közlik, hogy sem a világon, sem a közösségi médiában nincs helye a rasszizmusnak, ezért globálisan kivonják minden fizetett megjelenésüket az összes közösségi média platformról, legalább 30 napig.

A Coca-Cola globálisan is fellép a rasszizmus ellen
Kereszttűzben a Facebook
A piac gyorsan reagált ezekre a bejelentésekre. A nagy hirdetők csatlakozása a bojkotthoz, a hirdetési bevételek várható elmaradása a tőzsdén is éreztette hatását. A Facebook részvények 8%-ot estek, így kb 50 milliárd dollárral csökkent a cég piaci értéke.
A Facebook vezetője, Mark Zuckerberg kezdetben ragaszkodott álláspontjához, miszerint az embereknek joga van a cenzúrázatlan politikai megnyilvánulásokhoz, így az amerikai választási folyamatban kikerült Trump posztok is változatlan formában elérhetők voltak péntekig. A Twitter ugyanezeket az üzeneteket „get the facts” (keresd a tényeket) címkével látta el. A Facebook a kritikák kereszttüzébe került, nem csak az ellenzéki politikusok, de saját jelenlegi és volt dolgozói is támadták. Végül Zuckerberg beadta a darekát, Facebook oldalán már a szükséges változtatásokról ír, az érvénybe léptetett új szabályokról, a választás kapcsán hiteles informálás érdekében és a gyűlölet beszéd ellen. Azt is hangsúlyozza, hogy a Facebook fel fogja cimkézni a választással kapcsolatos üzeneteket, belinkelik a hivatalos és hiteles tájékoztató oldalakat és kitiltják a rém- és álhíreket.

A Facebook változásokat és új szabályokat léptet érvénybe
A Twitter együttműködő
A bojkott bejelentések általában 3 platformot nevesítenek, a Facebook mellett a hozzá kapcsolódó Instagramot és a Twittert. Így a piac a Twittert sem kíméli, már 7%-ot esett a részvényeik értéke.
Sarah Personette, a Twitter globális ügyfélmegoldások alelnöke elmondta, hogy a vállalat küldetése a nyilvános párbeszéd kiszolgálása. A Twitter olyan helyet teremt, ahol az emberek kapcsolatba léphetnek, valós és hiteles információkat kereshetnek és fogadhatnak, valamint szabadon és biztonságosan fejezhetik ki magukat. .” Azt is hozzátette, hogy a Twitter tiszteletben tartja partnerei döntéseit, és ebben az időben továbbra is szorosan együttműködik és kommunikál velük.
Az események ékesen bizonyítják, hogy a globális FMCG vállalatok, jelen esetben az Unilever és a Coca-Cola felelős fellépése gyors és valós eredményeket tud elérni társadalmi és gazdasági téren egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
Közösségi média mérést indított a Carbon.Crane
Ha évente csak egy órát TikTok-ozunk azzal több, mint 21…
Tovább olvasom >A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >Street food van, utca nincs!
Lassan tér magához a pandémia után a food truckok piaca;…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >