Mégis változtat a Facebook
Az egyre nagyobb támogatottságú, civilszervezetek által kezdeményezett “#StopHateforProfit” mozgalom nyerésre áll. Céljuk, hogy a Facebook, Instagram és Twitter kitiltsa oldalairól a gyűlöletbeszédet és a rasszizmust, elérhetőnek látszik. A Facebook bejelentette, hogy minden szabályszegő cimkét kap, még Trump elnök is.
A tegnap megjelent cikkben bemutatott kezdeményezés, a június 17-én elindított “#StopHateforProfit” mozgalom rövid idő alatt nagy támogatottságra tett szert. A szervezők arra kérték a hirdetőket, hogy vonják ki reklámköltéseiket a Facebookból július hónapban. Fordulópontot jelentett és a helyzet komolyságát tudatosította június 26-án az Unilever csatlakozása és bejelentése, hogy év végéig az ezekre a platformokra szánt budzsét átcsoportosítja más csatornákra az USA-ban. A végső döfést talán a Coca-Cola támogató bejelentése adta, amelyben közlik, hogy sem a világon, sem a közösségi médiában nincs helye a rasszizmusnak, ezért globálisan kivonják minden fizetett megjelenésüket az összes közösségi média platformról, legalább 30 napig.
Kereszttűzben a Facebook
A piac gyorsan reagált ezekre a bejelentésekre. A nagy hirdetők csatlakozása a bojkotthoz, a hirdetési bevételek várható elmaradása a tőzsdén is éreztette hatását. A Facebook részvények 8%-ot estek, így kb 50 milliárd dollárral csökkent a cég piaci értéke.
A Facebook vezetője, Mark Zuckerberg kezdetben ragaszkodott álláspontjához, miszerint az embereknek joga van a cenzúrázatlan politikai megnyilvánulásokhoz, így az amerikai választási folyamatban kikerült Trump posztok is változatlan formában elérhetők voltak péntekig. A Twitter ugyanezeket az üzeneteket „get the facts” (keresd a tényeket) címkével látta el. A Facebook a kritikák kereszttüzébe került, nem csak az ellenzéki politikusok, de saját jelenlegi és volt dolgozói is támadták. Végül Zuckerberg beadta a darekát, Facebook oldalán már a szükséges változtatásokról ír, az érvénybe léptetett új szabályokról, a választás kapcsán hiteles informálás érdekében és a gyűlölet beszéd ellen. Azt is hangsúlyozza, hogy a Facebook fel fogja cimkézni a választással kapcsolatos üzeneteket, belinkelik a hivatalos és hiteles tájékoztató oldalakat és kitiltják a rém- és álhíreket.
A Twitter együttműködő
A bojkott bejelentések általában 3 platformot nevesítenek, a Facebook mellett a hozzá kapcsolódó Instagramot és a Twittert. Így a piac a Twittert sem kíméli, már 7%-ot esett a részvényeik értéke.
Sarah Personette, a Twitter globális ügyfélmegoldások alelnöke elmondta, hogy a vállalat küldetése a nyilvános párbeszéd kiszolgálása. A Twitter olyan helyet teremt, ahol az emberek kapcsolatba léphetnek, valós és hiteles információkat kereshetnek és fogadhatnak, valamint szabadon és biztonságosan fejezhetik ki magukat. .” Azt is hozzátette, hogy a Twitter tiszteletben tartja partnerei döntéseit, és ebben az időben továbbra is szorosan együttműködik és kommunikál velük.
Az események ékesen bizonyítják, hogy a globális FMCG vállalatok, jelen esetben az Unilever és a Coca-Cola felelős fellépése gyors és valós eredményeket tud elérni társadalmi és gazdasági téren egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
Az ár-érték arány az úr, de többet is költenénk…
A Business Days konferencián Mekler Anita, a PwC Magyarország cégtársa…
Tovább olvasom >A celebek ideje lejárt?
Egyre tudatosabbak a vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos…
Tovább olvasom >A kukorica helyett ciróka jöhet az aszály miatt
Az idei évben az extrém időjárás, különösen az aszály, súlyos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >