Meghódítja Floridát a kürtős kalács
Újabb magyar gasztronómiai vállalkozásról írnak a lapok külföldön: a New York-i és San Franciscó-i lángososok és az ausztrál dödöllés után itt a floridai kürtős kalácsos – olvasható a hvg.hu-n.
Augusztusban a floridai Sarasotában indított kürtős kalácsos bizniszt Kürtős Inc. néven Gulyás Anikó, aki 11 éve költözött a városba és ikrei négy évvel ezelőtti megszületése után kezdett otthon sütögetni – írta a magyar vállalkozóról a Sarasota Magazine. A beszámoló szerint a kürtős kalács volt Magyarországon a kedvence, innen jött az ötlet is a vállalkozás elindításához.
Gulyás Anikó nem cukrászdát vagy kürtős kalácsos autót működtet, hanem nagykereskedőként értékesíti az édességet több étteremnek, persze emellett rendszeresen megjelenik az áruval a környékbeli piacokon, vásárokon is. A vállalkozó a lapnak azt mondta, a hagyományos édes (mandulás, fahéjas vagy kókuszos) kürtős kalácsok fogynak a legjobban, de sós ízekkel is kísérletezik, tökös, baconös, sajtos kürtős kalácsokat is kínál már.
Az utóbbi időben egymás után bukkannak fel magyar vállalkozók a külföldi lapokban, akik magyar ételkülönlegességekkel vágtak bele gasztrovállalkozásaikba.
Bogár Péter és párja Ausztráliában működtetnek lángosos- és dödöllésautót Rare Flower néven, Prepuk Zsolt New York-i Lángos Truckjáról még a New York Times is beszámolt, a San Franciscó-i Bar Tartine pedig részben magyar szakácsa, Nick Balla révén került be a legjobbnak tartott amerikai éttermek közé – ők is lángossal indultak. (hvg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Szent György-hegyi bornapok: apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a természeti környezetben fejleszteni
Apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a tájba illő fejlesztéseket végrehajtani,…
Tovább olvasom >A Bocuse d’Or főtámogatója
A támogatási megállapodás megújításának köszönhetően 2027-ig biztosan a METRO a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >