Megállapodást írt alá a Tej Terméktanács és a Magyar Tejipari Egyesülés
Együttműködési megállapodást írt alá 2015. március 20-án a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és a Magyar Tejipari Egyesülés.
A Tej Terméktanács és a Magyar Tejipari Egyesülés együttműködésével a hazai tejfeldolgozók gyakorlatilag teljes egészét reprezentáló összefogás valósult meg a Terméktanácsban.
A megállapodás értelmében a jövőben a Magyar Tejipari Egyesülés közreműködik a Terméktanács munkájában, a Terméktanács álláspontjainak, szakvéleményeinek kialakításakor figyelembe veszi az Egyesülés véleményét, továbbá a két szervezet statisztikai adatszolgáltatási rendszere is összehangolásra kerül.
A megállapodást Mélykuti Tibor, a Terméktanács elnöke és Szautner Péter, a Magyar Tejipari Egyesülés ügyvezető igazgatója írta alá.
Mélykuti Tibor úr az aláírás kapcsán elmondta, hogy a Terméktanács, a Kormányzat és az ágazat minden szereplőjének közös érdeke, hogy szoros együttműködéssel javítsa a termékpálya szervezettségét, a tejpiaci környezet kiszámíthatóbbá és kiegyensúlyozottabbá tételét, valamint a tej- és tejtermékfogyasztás népszerűsítését és növelését. Ezt jelenleg leginkább a kvótarendszer megszüntetésére történő felkészülés indokolja. A Terméktanács továbbra is tagjai közé vár mindenkit, aki egyetért célkitűzéseivel, szeretne részt venni az ott folyó munkában és elfogadja a tagsággal járó feltételeket, továbbá érdekében áll a tejágazat fejlődése, az ágazatban élők boldogulása. Mivel a tejpiaci kérdések legnagyobb részében egyértelmű a piaci szereplők – tejtermelők, feldolgozók, kereskedők, fogyasztók – érdekközössége, a szervezett együttműködés kialakítása gyakorlatilag elkerülhetetlen.
Szautner Péter úr elmondta, hogy a Magyar Tejipari Egyesülés tagvállalatai – azaz Magyarországon tejfeldolgozást, tejtermékgyártást és forgalmazást végző kis-, közép- és nagyvállalatok – abban érdekeltek, hogy a termékpálya hosszú távon fenntartható és minden szereplőnek kiszámítható fejlődési lehetőséget nyújtson. Mind a tejtermelők, mind a tejfeldolgozással és forgalmazással foglalkozó tagvállalatok közös célja a magyar fogyasztók tejtermék fogyasztásának növelése. Az együttműködés nagyban segítheti ezt a folyamatot is, hiszen a Tejipari Egyesülés tagjai – ismerve és folyamatosan kutatva a hazai fogyasztói igényeket – segíteni tudják a tudatos közösségi marketing és egészséges életmódra és táplálkozásra nevelő programok kialakítását.
Ennek eléréséhez alapvető fontosságú a hazai és külpiacokon egyaránt versenyképes termékeket előállító feldolgozói szektor további fejlesztése és az ágazat összes szereplőjének hosszú távú és konstruktív együttműködése, amely megfelelő módon megvalósítható a Tej Szakmaközi szervezet és Terméktanács által biztosított kereteken belül.
Az aláírók egyetértenek abban, hogy létfontosságú az, hogy a 2020-ig tervezett Vidékfejlesztési Program előnyben részesítse az olyan magas hozzáadott értéket és új munkahelyeket teremtő ágazatok támogatását, mint az élelmiszeripar, azon belül is kiemelt hangsúllyal a tejipar. Az uniós támogatás „ráfér” a tejfeldolgozókra, mivel az üzemek fejlesztése az elmúlt időszakban elmaradt, új, modern és versenyképes technológiákra lesz szükség a jövőben ahhoz, hogy a hazai vállalatok és termékeik hosszú távon is megtarthassák és erősítsék piaci pozícióikat. A mikro-, kis- és közepes vállalkozások mellett a hazai nagy termelő és feldolgozó cégeket is erősíteni és támogatni kell, mivel ezen szereplők rendelkeznek azokkal a kapacitásokkal, technológiai és know-how jellegű erőforrásokkal, amelyek nem csak a hazai piacon, hanem a környező országok piacain is versenyképessé tehetik a magyar tejtermékeket.
Kapcsolódó cikkeink
Közösen fejleszt személyre szabott szépségápolási megoldásokat a Rakuten és a L’Oréal Japan
A partnerség a minél személyre szabottabb szépségápolási megoldások érdekében a…
Tovább olvasom >Szorosabbra fűzi az együttműködését a NAK és a Magyar Jogász Egylet
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke, Papp Zsolt György bemutatkozó…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >