Még két hétig formálódhat a magyar halprogram
Minden érdeklődő véleményére számít a Miniszterelnökség a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) környezeti vizsgálata kapcsán. A programtól azt várják, hogy növekedjen a hazai halfogyasztás, a jelenlegi öt kilogrammnyi egy főre jutó mennyiséggel ugyanis Magyarország az utolsók között áll az unió tagországai sorában, más országokban évente 4-5-ször ennyi halat fogyasztanak. A program szerint a hal gyakoribb beiktatásához a napi étrendbe szükség van a feldolgozott, konyhakész haltermékek arányának emelésére. A tógazdaságokból évente lehalászott 20 ezer-21 ezer tonnányi mennyiségnek jelenleg alig néhány százaléka kerül feldolgozva a piacra. Holott a halfasírtra, halkolbászra, gyorsan elkészíthető haltermékekre nagy lenne a kereslet. Ezért a következő években a halfeldolgozásra berendezkedő gazdaságok jó eséllyel pályázhatnak majd a forrásokra.
A szakmai és a civil szervezetek, valamint a program iránt érdeklődő magánszemélyek is lehetőséget kapnak, hogy véleményezzék a MAHOP-hoz kapcsolódó környezeti értékelést. Elkészült ugyanis a stratégiai környezeti vizsgálat (SKV), amelyet korábban társadalmi egyeztetésre bocsátott a MAHOP irányító hatósága, amelyhez a véleményeket, a programhoz kapcsolódó szövegszerű észrevételeket, javaslatokat 2015. május 28-ig várta a tárca. Majd egy újabb véleményezési szakaszt nyitottak és a szövegszerű észrevételeket, javaslatokat a dokumentum vonatkozó fejezetének és oldalszámának megjelölésével 2015. július 14-ig várja a Miniszterelnökség. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Úszik a sikerben az év első védjegyes terméke, az élő amur
Nagy öröm a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy számára, hogy…
Tovább olvasom >Karácsonyi halakció az ALDI-ban: akár 30% kedvezmény a friss halakra
Az ALDI Magyarország új kezdeményezésével szeretné biztosítani, hogy a magyar…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult „A 2016-2023 időszak MAHOP DCF feladatainak megvalósítása” című projekt
Lezárul az AKI Agrárközgazdasági Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >