Márkaösszefogás – verseny helyett szövetség
Húsz, hasonló értékeket valló márka fogott össze az USA-ban, hogy a világjárványban közös kiutat találjanak. A legértékesebb 10-15 ezer vásárlójuknak küldték ki közös katalógusukat, hogy az ünnepi bevásárlásban egymás termékeire irányítsák a figyelmet. Hiszik, hogy a környezetvédelmi küldetés az a közös nevező, amely a vásárlóikat is összekötheti.
A pandémiás egészségügyi válság szülte a Mission Brand Alliance (Küldetéstudatos márkák szövetsége) létrejöttét. A Retail Dive beszámolója szerint hasonló értékek mentén szerveződött, akár ugyanabban az iparágban működő, így versenytárs, kisebb márkák összefogtak és közös fellépésükkel egymáshoz terelik legértékesebb vásárlóikat. Többségük a divatiparban tevékenykedik, de a kör egyre bővül, már van kézműves kávémárka és tusfürdő márka is közöttük.
Értékközösség
A Mission Brand Alliance (Küldetéstudatos márkák szövetsége) szerveződés alapja a közös értékrend. Ugyanaz a cél vezérli őket, üzleti tevékenységükön keresztül is jobbá szeretnék tenni a világot, ezért csatlakozási feltétel a hasonló küldetéstudat: aktív környezetvédelem, fair trade, fair labor gyakorlat, műanyag mentes opciók, műanyag újrafelhasználás támogatása, felelős gyártás, fenntartható alapanyagok és szállítás, olyan civil szervezetekben való részvétel és ezek támogatása, mint az 1% for the Planet (1% a Bolygónknak), Climate Neutral Certified (Tanúsított klímasemlegesség), The Conservation Alliance (Természetvédelmi Szövetség).
Az ötlet az alapító outdoor márka, a United by Blue tulajdonosaitól, Mike Cangitól és Brian Lintontól származik. Még az első hullámban rájöttek, hogy a hozzájuk hasonló méretű kis márkák mennyire megszenvedik a járvány és a lezárások következményeit. Azt gondolták, hogy egy áprilisi értékesítési akcióval közösen növelhetnék az értékesítést, egymás felé terelve a forgalmat. „I Stand With Small” (A kicsikkel vagyok) elnevezéssel sikeres marketing összefogást szerveztek és a legnagyobb szükség idején valós forgalomnövekedést értek el. A vásárlóknak is előnyös volt ez az összefogás, hiszen értékrendjüknek megfelelő új márkákat ismerhettek meg, a már szeretett márkájuk ajánlásával.
Tegyük jobbá a világot, együtt
Az eredmények alapján stratégiai összefogást kezdeményezett a United by Blue és júliusra létrejött a Mission Brand Allience (Küldetéstudatos márkák szövetsége). Közös honlapot is létrehoztak „Make the world better, together” (Tegyük jobbá a világot, együtt) szlogennel. Hitvallásuk a versengés helyetti együttműködés, küldetésük a környezeti és társadalmi igazságosságért való harc. A fogyasztók a vásárlási döntéseikkel szavaznak az ügy mellett, amennyiben tőlük szerzik be szükségleteiket. A honlap nem piactér, csak bemutatja a résztvevő márkákat és azok saját weboldalaira vezeti az érdeklődőket. Digitalizálva áttekinthető az a katalógus, amit fizikailag, FSC papírra nyomtatva, kiküldtek minden márka legértékesebb 10-15 000 törzsvevőjének.
Hitelesség és történetmondás
A december első hetében megkezdett digitális kampánytól és a katalógus postai kiküldésétől több millió érdeklődőt és új vásárlót várnak a Szövetség tagjai. Mivel minden brandnél fontos a történet és az üzenet, fejenként 2 oldalban jelenhettek meg. A storytelling (történetmesélés) mindnél fontos elem, hiszen az óceánok védelme, a nemzeti parkok támogatása, a közösségek bevonása vagy éppen az etikus kávétermelés támogatása, mind megérdemli a figyelmet. Kiemelkedik a Patagonia ruházati márka, akitől az alapítók szerint sokat tanulhat a Szövetség.
A márka Patagonia’s Worn Wear használt ruhák visszavásárlása kezdeményezésével szerepel a katalógusban, amellyel a ruházati cikkek továbbélését biztosítja. Egy közös duplaoldalra pedig minden márka legkedveltebb termékeit gyűjtötték össze, ajándék ötletnek ajánlva az idei ünnepekre.
A Mission Brand Alliance (Küldetéstudatos márkák szövetsége) célja a növekedés, beleértve a tagok forgalmát, a hasonló szemléletű márkák és vásárlók toborzását, az iparági szélesítést, ugyanakkor az értékrend fenntartását is.
Kapcsolódó cikkeink
Az EP jóváhagyta az EU közös agrárpolitikájának felülvizsgálatát
Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén jóváhagyta a közös agrárpolitika…
Tovább olvasom >Idén már 7 millió forinttal segíti a Generali EnterPRIZE programja a fenntartható vállalkozásokat
A Generali Csoport és az olasz SDA Bocconi közös, 2023-as felméréséből (melyben több mint 1000…
Tovább olvasom >A magyarok kedvenc nyaralóhelye komoly veszélyben van
A Kanári-szigeteken élő aktivisták és környezetvédők aggódnak a turizmus negatív…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >