Már a Walmart a legnagyobb napicikk e-kereskedő az USA-ban
2020 agusztusában a TABS Analytics felmérése szerint a Walmart átvette az Amazon vezető helyét az amerikai napicikk e-kereskedelemben. Az online élelmiszer-tranzakciók körülbelül 30%-a Walmartból származott ekkor, míg az Amazon 27%-ot tett ki, szemben a 2019-es 33%-kal. Azóta a kereskedőóriás bevezette a Walmart+ szolgáltatást, amivel amerikai fogyasztók millióit vonzotta magához.
Bár az Amazon vitatta az állításokat, mégis úgy látszik, hogy a hipermarket típusú, nagy eladóterületen, széles választékkal, kedvező árakkal és folyamatos újításokkal előálló Walmart a világjárvány egyik nyertese. Olyan új ökoszisztémát épített, amelybe újabb és újabb bevételi forrásokat illeszt be és izgalmas alternatív megoldásokat kínál a fogyasztók számára.
Walmart tagsági program
Öt hónappal a Walmart tagsági programja, a Walmart + megjelenése után a CIRP adatok azt mutatják, hogy 7,4 és 8,2 millió közötti tagot gyűjtött össze, ami ígéretes kezdetet jelent az Amazon Prime potenciális riválisa számára – derül ki a Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) 2021. február 10-én közzétett elemzéséből. A Walmart saját becslése szerint viszont már 12 millió háztartás rendelkezik Walmart+ tagsággal és 69,6%-uk legalább heti egyszer használja is a tagsággal járó előnyöket. A 89 dolláros tagdíjat gyorsan és könnyedén kifizetik a Walmart vásárlók, a gazdasági válság és a pandémiás visszafogások ellenére is. A Walmart+ tagság előnyei: ingyenes 1-2 napon belüli kiszállítás, nincs rendelési minimum, ingyenes aznapi napicikk kiszállítás 35 dolláros rendelési összeg felett. 5 cent/gallon üzemanyag árkedvezmény a Walmart&Murphy és a Sam’s Club benzinkutakon. Mobile scan&go – okostelefonos fizetés a kasszáknál. Mindezekkel egy átlagos amerikai család heti 2,5 órát spórolhat a bevásárláson, évi 84 dollárt takaríthat meg üzemanyagon és évi 816 dollárral kevesebbet költhet az ingyenes házhozszállítás miatt, a Walmart honlapja szerint. Azt is ígérik, hogy folyamatosan új kedvezményekkel rukkolnak elő. Az első regisztrációt 15 napos ingyenes próbaidővel ösztönzik.
A Walmart+ vásárlók többet költenek
2021 január 30-i adatok szerint a Walmart+ tagok az összes Walmart.com vásárló körülbelül 13–14%-át teszik ki. A CIRP elemzői szerint a Walmart.com-on átlagosan évente 1000 dollárt költ el egy vásárló, ami rendkívül hasonló az Amazon hosszú távú adataihoz. Ugyanakkor az átlagos napicikk vásárló közel a dupláját, 1900 dollárt költ évente a Walmart.com-on. Ők a potenciális Walmart+ tagok, amit az is mutat, hogy a januári elemzés szerint már a napicikk rendelők 26%-a Walmart+ tagsággal rendelkezett. Mindezek alapján a Walmart+ tagság, a bolti és az online értékesítés további bővülését várják a következő hónapokban is.
A Walmarttal több cikkünk is foglalkozik, amiben az új törekvéseket mutatjuk be, ahogy az egészségügyben, a népesség tömeges beoltásában, a házhozszállítási alternatívák tesztelésében és egyre több, az alaptevékenységet kiegészítő területen a kereskedőóriás vezető szerepre tör.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Új eladóvédelmi programot vezet be az Alibaba Európában
Az Alibaba Trade Assurance nevű szolgáltatásával új mércét állít fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >