Magyarország megtartotta versenyképességi pozícióját
A svájci IMD (Institute for Management Development) vezetőképző és gazdaságkutató intézet nemzetközi versenyképességi rangsorában Magyarország a világméretű járvány dacára is megtartotta pozícióját. Továbbra is vonzó nemzetközi befektetési célpont, a legfontosabb relatív vonzereje: az unió egyik leggyorsabban növekvő gazdasága, a versenyképes adószabályozás és a képzett munkaerő – közölte a Pénzügyminisztérium.
A közlemény ismerteti: az IMD felmérése Szingapúrt helyezte a versenyképességi rangsor élére, mögötte Svájc és Dánia szerepel. A rangsorban 2018-hoz képest nem változott Magyarország helyezése: a 47. helyen áll. Az idei adatokban egyértelműen tükröződnek a közelmúlt gazdasági eredményei és intézkedései. A belgazdaság alfaktorban 5 helyet lépet előre az ország (az eddigi legkedvezőbb 18. helyre), ami a gyors növekedésnek és a magas beruházási rátának köszönhető. A nemzetközi befektetések alfaktorban 23-mal javult Magyarország pozíciója (a 40. helyre) a javuló működőtőke-befektetési adatoknak köszönhetően, míg a foglalkoztatás alfaktorban 14 hellyel lépett előre (szintén az eddigi legkedvezőbb 20. helyre) a növekvő foglalkoztatásnak és a csökkenő munkanélküliségnek köszönhetően.
A járvány kitörését megelőzően a magyar gazdaság az Európai Unió egyik leggyorsabban növekvő gazdasága volt, amely egészséges szerkezetben, fegyelmezett költségvetési gazdálkodás és csökkenő államadósság mellett mutatott tartósan magas ütemű növekedést. Most kiemelt cél a koronavírus által okozott gazdasági károk enyhítése és a gazdaság újraindítása, a kormány a tervszerű és célzott gazdaságvédelmi lépésekkel a munkahelyek védelmét, a vállalkozások megmaradását és a családok megélhetését kívánja támogatni – írta a PM.
A célok elérése érdekében folytatja munkáját a Nemzeti Versenyképességi Tanács is, amelynek eddigi munkája révén már több területen sikerült javítani az ország versenyképességén – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bizonytalan a Tesco jövője Közép-Európában
Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága. Hazai piacán…
Tovább olvasom >Hatalmas lehetőség előtt az állattenyésztők ágazata
Óriási károkat szenved az európai agrárium, a gazdák és intenzív…
Tovább olvasom >Jó hír a cégeknek: egyszerűsödnek az adózói adminisztrációs terhek
Uniós szinten is példaértékű változásokat hajtott végre az adóadminisztráció csökkentése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >