Magyarok a Black Friday-en: hogyan teljesítettek az online áruházaink?
Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai legnagyobb forgalmú webshopokról szóló kapcsolódó tartalmakat, a kutatásból kiderült, a hazai netezők 66 százalékban az eMAG-ról beszéltek, így ők nyerték meg az online áruházak népszerűségi versenyét az idei vásárlási rohamban.

Tarolt az eMag
Örültünk a Fekete Pénteknek
Szeretik a magyarok a Black Friday-t, az online beszélgetésekben háromszor annyi pozitív, mint negatív említést tettek közzé a fekete péntekről. Bár az akciók és a kommunikáció már november elején kezdődött, legtöbb bejegyzés november 26-án született a témában. A Fekete Péntekről szinte csak a Facebookon beszéltek a magyarok, a tartalmak 91 százaléka ezen a közösségi oldalon született.
Az eMAGról beszéltek legtöbben
A vizsgált webshopok közül az eMAG-ról beszéltek legtöbbet a hazai netezők, a „blackfriday-os” tartalmak 66 százaléka csak róluk szólt. Az Extreme Digital 22 százalékos téma birtoklással a második helyen végzett. Bár a két cég kéz a kézben hirdette meg akcióit, az online közbeszédben többnyire eMAG Black Friday-ként jelent meg a közös akciózás. A vizsgált időszakban eMAG legnépszerűbb posztja, amely a legtöbb emberhez jutott el, az a Musimbe Denis humorista Facebook videója volt, ez több mint 6500 reakciót, 303 megosztást és 76 kommentet zsebelt be a közösségi oldalon.
A harmadik helyen végzett Euronics kapcsán nem az akciók vagy termékek voltak a leggyakoribb beszédtémák az online térben, hanem egy rádiós nyereményjáték, ahol egy reggeli műsorban nyerhettek vásárlási utalványokat a bronzérmes áruháztól a szerencsések.
A Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők közül a SentiOne azokat vizsgálta 2021. november 1-30-ig, amelyek Black Friday akciót hirdettek. A kék/zöld péntekek és egyéb más néven nevezett akciók nem szerepeltek a kutatásban.
Kapcsolódó cikkeink
Rengeteget költöttünk az eMAG-on idén farsangkor
Hamvazószerdával véget ért a 2023-as farsangi szezon, amelynek során bruttó…
Tovább olvasom >Az élelmiszer-árstop miatt nem lehet fagyasztóládához jutni
Úgy tűnik, az emberek tömegével igyekszenek felvásárolni az árstopos húsokat,…
Tovább olvasom >2022-ben online termékké vált az étolaj és a liszt
Tavaly előretört a kiemelkedő ár-érték arányú termékek népszerűsége a legnagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
A cégek négyötöde vesz fel új kollégákat munkavállalói ajánlások alapján
Hazánkban gyakran még mindig ferde szemmel néznek a munkavállalói ajánlói…
Tovább olvasom >Magyar borok a kóstolópohárban
Egy-egy borverseny megmérettetés borász-borász között, igazodási pont a borfogyasztók számára,…
Tovább olvasom >Legnagyobb ellenségünk Dr. Google – Dr. Zacher Gábor orvos a FutureTalks podcastban.
Szorongásainkat különböző függőségekkel küzdjük le, ma már nem csak a…
Tovább olvasom >