Magyar start-up cégeket népszerűsít a nemzeti kereskedőház Szingapúrban
Magyar start-up cégeket népszerűsít a Szingapúrban működő magyar kereskedőház, hogy segítsen a társaságoknak betörni a délkelet-ázsiai piacokra.
Szőke István, a kilenc hónapja megnyílt kereskedőház tanácsadója sajtótájékoztatón kedden Budapesten elmondta: létrehoztak egy linket a szingapúri magyar kereskedőház weboldalán, ahol bemutatkozhatnak azok a magyar start-up vállalkozások, amelyek egy előzetes – magyar és szingapúri – szűrés alapján sikerrel jelenhetnek meg a szingapúri piacon. Emellett május 27-én rendezvényt tartanak European Innovations from Hungary (EIH) címmel. Ezen kilenc magyar cég mutatkozik be, amelyek többek között információtechnológiai, egészségügyi megoldásokat kínálnak. Egyikük egy olyan zuhanyfejet fejlesztett ki, amellyel a szokásos 60-80 liter helyett öt liter víz elhasználásával lehet lezuhanyozni anélkül, hogy a komfortérzet csökkenne.
Szőke István ugyanakkor hangsúlyozta: nem az a fő cél, hogy a rendezvényen köttessenek üzletek, hanem az, hogy ismertté tegyék a magyar start-up cégeket Szingapúrban, és elinduljon egy folyamat, amelynek egy éven belül akár látható eredményei lehetnek. A rendezvényen részt vesz Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Szőke István elmondta: azért lényeges a miniszter jelenléte, mert Szingapúrban, ahol kiemelkedően erős az állam szerepe, különösen fontos, hogy egy-egy magánbefektetői kezdeményezés mögött ott lássák a kormányzati támogatást.
A tanácsadó elmondta: a szingapúri kereskedőház a kapcsolati tőkéjével, a tudásipari termékek piaci menedzselésével segítheti a magyar start-up cégeket. Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója kijelentette: a magyar know-how az egyik legnagyobb hozzáadott-értékkel bíró exporttermék. Felidézte, hogy a Nemzeti Kereskedőház hétfőn létrehozott egy új igazgatóságot, amely az innovációs hivatallal együttműködve piacokhoz segítheti a magyar start-up cégeket. Példaként említette, hogy sikerült piacot találni Szingapúrban egy magyar fejlesztésű szoftvernek, amellyel biztonságosabban és hatékonyabban lehet épületszerkezeteket tervezni.
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Szingapúrba hogyan jutnak el a magyar élelmiszerek?
Azt, hogy a magyar agrártermékek, élelmiszerek világszínvonalúak, talán már mindannyian…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >