Magazin: ULINK: a kapcsolat érték, használd!
Amióta dolgozom, azóta építem a kapcsolatrendszeremet. Mindenki így van ezzel, de sokan ösztönösen teszik, pedig a tudatosság a kapcsolati háló (network) esetében is fontos. Ez a tevékenység ugyanolyan manageri tevékenység, mint mondjuk a stratégiaalkotás, delegálás vagy a projektkezelés.
A ULINK egy speciális kapcsolati háló, melynek alapja az unileveres múlt, jelen és jövő. 1992, amikor képviseletből cég lett, a hőskor ideje meghatározó volt sokunk számára, hiszen ekkor kezdődött itthon a multis korszak. Napról napra alakultak gyártó és kereskedő cégek, melyek nevét és termékeit korábban csak a nyugati határon átkelve láttuk a boltokban.
Sokat és sokaktól tanultunk, és a kapcsolatok jó része azóta is élő. Tudunk egymásról. Vannak, akikkel a kapcsolat szinte napi vagy éppen üzleti, de a sorsközösség mint forrás ápolja és élővé teszi az azóta eltelt időszakot.
Változás, változás, változás
Május 25-én tartottuk a 10. találkozót, mely mára hagyománnyá vált. Köszöntőjében Regina Kuzmina, az Unilever Magyarország ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, mennyire fontos a helyes változáskezelés, mely a szervezetet, a cég egészét érinti. Változás – változás – változás! E szó és fogalom hatja át nemcsak az Unilever, hanem az egész üzleti élet valamennyi területét nemcsak itthon, hanem világszerte is.
Ezek után én egy laza prezentáció keretében képekkel, külföldről jövő üzenetekkel mutattam be a sok változást, amely egy év alatt történt a ULINK kör tagjaival.
Ízletes, finom vacsorát készítettek az Unilever Food Solutions egység munkatársai, séfjei, ami minden évben garancia a vendéglátás minőségét illetően.
Újrakezdések
Minden évben rendezünk egy beszélgetőrészt három volt vagy mostani unileveres részvételével, akik az élet más-más területén boldogulnak.
Edina borturizmussal foglalkozó céget épít Etyeken, mely mára a kezdeti zökkenők után jelentős, sikeres, ismert vállalkozássá vált. Az alkalmazotti létből váltani mindig nagy változás, melyet a saját bőrömön is tapasztaltam. Nem mindenkinek való, de érdemes kipróbálni. A nemzetközi cégnél szerzett tudás és módszerek alkalmazása segít a talpon maradásban, tudatossá, szervezetté teszi a napi tevékenységet.
Kollégánk, Gábor, aki Chilében is dolgozott a cégnél több évig, ma már más dolgokat tart fontosnak, mint mondjuk 10 évvel ezelőtt. Az SOS gyermekfalu igazgatójaként hasznosítja az Unilevernél megszerzett tapasztalatot, mely civil szervezet esetén is használható. Úgy gondolja, hogy kötelességünk átadni tapasztalatainkat, segítve a civil szervezetek működését, így valóban hasznosak lehetünk a társadalom számára.
Péter, harmadik beszélgetőpartnerem Teneriféről érkezett, ahol a SabMiller marketingigazgatójaként dolgozott az utóbbi 4 évben. A változás ezt a céget is utolérte, az InBev, a világ legnagyobb sörgyártója és forgalmazója megvette őket, így változott a stratégia, ami Péter munkakörét is érintette. Úgy döntött, hogy visszatér Magyarországra, és kipróbálja magát vállalkozóként. Nem kell nulláról indulnia, mint például Edinának, mivel előrelátóan már korábban betársult egy mostanra jó menő digitális marketing cégbe. Persze, azért nem könnyű újrakezdeni, mivel az utóbbi időszakban itthon is megváltozott minden, az üzleti életet is beleértve. A cégben jellegénél fogva sok a fiatal, akik éppen a kreatív, innovatív gondolkodásmódot keresik egy-egy új vállalkozásban.
Jó beszélgetés volt, valamennyien éreztük a dinamizmust, lendületet, energiát, mely a beszélgetőpartnerek által minket is megérintett.
A második 10 éves terv
A harmadik felvonás a tombolajáték volt, melyen izgalmas nyeremények kerültek kisorsolásra olyan szponzorok által, mint például a Neckermann, a Ford, a BMW, a Danubius vagy éppen a LUX, a Royal Canin, a Zwack ajándékai.
A szervezett program után is jó ideig együtt maradtunk, beszélgettünk, hogy egymás életéből, tapasztalatából merítsünk, jókedvet, energiát a soron következő feladatok elvégzéséhez.
Tervünk, hogy még sokáig tartunk ULINK-partikat. Akár 2027 is lehet a tervszám, amit, remélem, még mindig én szervezek.
A kapcsolat él, fejlődik és egyre több volt kollégánk csatlakozik a hálóhoz, mely összetart bennünket.
Kapcsolódó cikkeink
Ott voltunk a (játék)szeren (2. rész)
Megtelt szeptember 19–23. között a Trade Játszótér, vagyis a Trade…
Tovább olvasom >Egy ki, egy be: külföldre és vissza – Kanyarok, mérföldkövek a karrierépítés útján
Tanácsadóként kiemelten figyelem a fiatal szakemberek karrierútjának alakulását, ami jó példa az…
Tovább olvasom >Magazin: 2020–2021: Változó világ – változó vezetés!
Sok változáson ment keresztül az FMCG-szektor a 90-es évek elején.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >