Magazin: Milyen kiállítást válasszunk 2015-ben?

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 01. 30. 12:17

Rengeteg kiállításra, több új rendezvényre is sor kerül idén, nem könnyű választani, hogy melyikre menjünk el. Összeállításunkban ehhez nyújtunk támpontot.

gyumolcs

Grüne Woche, 2015. január 16–28., Berlin

Az 1926-ban alapított Grüne Woche élelmiszer-ipari, mezőgazdasági és kertészeti nemzetközi kiállítást 80. alkalommal szervezik meg 2015-ben. A rendezvény fontosságát jelzi, hogy az eseményre a kiállító országok szakminiszterei is rendre ellátogatnak, és hetedik alkalommal szervezik meg a kormányzati szereplők hivatalos csúcstalálkozóját is. Rengeteg kiállító van jelen, az 1689 kiállító nagyobb része (1000) német cég, és további 69 ország képviselteti magát. Három év alatt megduplázódott a látogatók száma, és 2014-ben több mint 400 ezren látogattak el az eseményre.

Spielwarenmesse, 2015. január 28 – február 2., Nürnberg

A nürnbergi rendezvény nemcsak a játékokra szorítkozik, hanem ezen túlmutatva iskolai felszerelések, könyvek, multimédiás oktatóanyagok, divatcikkek, sportcikkek, túrafelszerelések is helyet kapnak. Az eseményen persze a trendekről is szó esik, a három kiválasztott téma közül a szervezők egyelőre csak egyet árultak el: STEM névvel illetik a tudomány, technológia, mérnöki tudományok, matematika területét. Ahhoz, hogy a gyermekek sikeres felnőttek legyenek, szerintük már idejében el kell kezdeniük megismerkedni ezekkel a tudományokkal – ezekhez rengeteg játékot fejlesztettek a gyártók. A kiállítással kapcsolatos számok lenyűgözőek: egymillió termék, melyből 75 ezer új, 2700 kiállító 60 országból, 75 ezer látogató 120 országból.

ISM, 2015. február 1–4., Köln

Az édesszájúak jobb, ha nem mennek el a kölni édességek kiállítására, mert nehéz lesz számukra eldönteni, melyik édességet hagyják ki a kóstolandók listájáról. Az esemény sikere töretlen, 45. alkalommal szervezik meg, és a tavalyi eseményen 1400 szállító jelent meg 70 országból, látogatóból pedig 35 ezer volt, 140 országból. Az eseményt maga a német mezőgazdasági miniszter, Christian Schmidt nyitja meg. Idén a hagyományos édességek mellett a snack- és kávékategória is megjelenik, a fagyasztott, félkész termékeknek is helyet adnak. Kísérőrendezvény a ProSweet Cologne lesz, melyen a cukrászipari kellékek gyártói mutatják be újdonságaikat.

Fruit Logistica, 2015. február 4–6., Berlin

A rendezvény minden évben egyszer a zöldség- és gyümölcskereskedelem központjává válik; a világ minden pontjáról érkező döntéshozók ezalatt az intenzív három nap alatt szorosabbra fűzik és felpörgetik üzleti kapcsolataikat, valamint bővítik ismereteiket is. A tapasztalatok szerint az eseményen a termelőktől egészen a kiskereskedőkig minden szereplő megjelenik. Az eseményre látogatók 88 százaléka a beszerzési folyamatokban döntéshozói szerepet lát el, 80 százalékuk pedig vezető pozíciót tölt be. Ami pedig a kiállítókat illeti, ők 2600-an voltak legutóbb, és a világ 80 országából érkeztek.

Horeca, 2015. február 6–9., Athén

Ha nemcsak a görög kultúra remekeire vagyunk kíváncsiak, és véletlenül a vendéglátás valamely ágában – hotel, vendéglő, kávézó – vagyunk érdekeltek, érdemes egy utat tenni a tél vége felé az enyhébb éghajlattal megáldott görög fővárosba, Athénba. Az eseményt tizedik alkalommal szervezik meg, és az elvárások szerint 500 szállító jelenik meg a rendezvényen. A szervezők kísérőeseményeket is szerveznek, de cikkünk írásakor még nem jelentették be, hogy melyek is lesznek azok. Az biztos, hogy idén a társadalmi felelősségvállalás – CSR – is fontos szerepet tölt be az eseményen.

Biofach, Vivaness, 2015. február 11–14., Nürnberg

Idén már 26. alkalom, hogy a biotermékek hívei a német városban bemutatják egymásnak termékeiket. A szervezők szerint a bio jelző nem csupán egy szócska vagy elismervény, hanem minőséget képvisel, és azt jelzi, hogy a hasonló termékek gyártói felelősséget éreznek földünk erőforrásai iránt. A marketingüzenet mellett az esemény kiváló alkalom a biotermékek gyártóinak, hogy találkozzanak egymással, megismerjék az aktuális trendeket, újdonságokat. A Vivaness a biokozmetikai termékek gyártóinak ad lehetőséget termékeik ismertetésére. Az eseményre 2014-ben 76 országból több mint 2200 kiállító volt kíváncsi, a látogatók száma 42 ezer körül alakult, ők 135 országból érkeztek.

ProWein, 2015. március 15–17., Düsseldorf

A világ borászainak színe-java megy el erre a rendezvényre, ugyanakkor a horeca iparág képviselői is szép számmal képviselik magukat a borászati rendezvényen. Az adatok szerint 50 országból 5000 kiállítóra számítanak a rendezők. Az újdonsült bortermelő országok közül idén Bolíviát ismerhetjük meg, a dél-amerikai ország egy holland szervezet támogatásának köszönhetően lesz jelen az eseményen. Ahonnan nem hiányoznak majd a bioborok sem, hiszen szakértők szerint ez egy szépen növekvő réspiacot jelent.

GlobalShop, 2015. március 24–26., Las Vegas

A GlobalShop szakkiállítás a világ legnagyobb, évente megrendezett kiskereskedelmi és vásárlóimarketing-eseménye. Az ARE és a POPAI közös szervezésében közel 20 éve rendezik meg ezt a kiállítást. A kiskereskedelmi berendezések, bútorok, kiegészítők mellett az eladáshelyi megoldások kimeríthetetlen ötlettárát vonultatja fel a Mandala Bay Központ 5 pavilonjában, 5 tematikus egységben: Boltberendezés, Vizuális Merchandising, Dizájn és Működtetés, Digitális Megoldások és At-Retail Piactér. Az üzleti kapcsolatok építése mellett gazdag program, közte konferencia, innovációs börze, fórumbeszélgetések várják a látogatókat.

Hagyományosan itt kerül megrendezésre a POPAI Global Awards ünnepélyes díjkiosztója, a nemzeti győztesek viadala, ahol ismét 3 magyar pályamunka képviseli hazánkat. Itt állítják ki a POPAI North America nemzeti POP versenye, az OMA Awards pályamunkáit is.

LuxePack,

2015. április 15–16., Sanghaj

2015. május 13–14., New York

2015. október 27–29., Monaco

Ha a fenti három városnevet egymás mellett meghalljuk, akkor önkéntelenül a luxus, a csillogás és a rivaldafény jut eszünkbe. A három várost 2015-ben a luxus csomagolási technológiákról szóló konferenciák kapcsán említhetjük egymás mellett: a sor a kínai városban szervezett rendezvénnyel kezdődik tavasszal, New Yorkban folytatódik, majd ősszel Monacóba megy. A csomagolás maga élmény, melyet főleg a minőségi termékek esetében joggal elvárnak a vásárlók.

TuttoFood, 2015. május 3–6., Milánó

A milánói világkiállítás megnyitója után három nappal debütál a TuttoFood szakvásár is – az időzítés nem véletlen, becslések szerint 20 ezerrel többen látogatnak el az FMCG-rendezvényre. Gönczy Zsuzsa, a kiállítás képviselője szerint felméréseik azt mutatják, hogy a látogatók körében magas az elégedettség az eseménnyel és az ott kifejtett kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatban. A kétévente megrendezett vásárt utolsó alkalommal, 2013-ban 120 ezer négyzetméteren tartották, 1800 kiállító, több mint 50 ezer vásárló (közülük 1934 top buyer) vett részt 60 országból, 1420 újságíró tudósított az eseményről.

PLMA, 2015. május 19–20., Amszterdam

A felmérések sorra azt mutatják, hogy az áruházláncok saját márkás termékei egyre kedveltebbek és egyre jobban fogynak, így nem csoda, ha az erről szóló konferencia egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A holland rendezvénynek kínai és amerikai mutációja is van, sajnos naptárunk készítésekor ezek dátumát még nem ismertették a szervezők. Az internetes oldal érdekessége a csak kiállítók által megtekinthető Idea Supermarket (Ötlet Szupermarket), ahol az áruházláncok saját márkás termékeiből rendeztek be virtuális kiállítótermet.

Speciality & Fine Food Fair, 2015. szeptember 6–8., London

Ha röviden akarnánk összefoglalni, akkor ezen a kiállításon minden olyan terméket megtalálhatunk, ami egy bevásárlóközpontból biztosan hiányzik. Helyi termelők, termékek, a kis manufaktúrák tulajdonosai, kis vendéglők séfjei és termékei (akik sok esetben saját maguk készítik a termékeket) – nekik érdemes erre a rendezvényre elmenni.

Az eseményen külön helyet szentelnek a csokoládénak. Tavaly több mint 12 ezren látogattak ki a vásárra.

Eu’Vend & coffeena, 2015. szeptember 24–26., Köln

Az első, sikeresen automatából értékesített ital a kávé volt, így természetes, hogy az italautomaták vásárát a kávéval kössék össze. A kétévente megrendezett kölni eseményre legutóbb 23 ország 217 vállalkozása látogatott el kiállítóként (126 német és 91 külföldi). A szakmai látogatók száma 5000 volt, 34 százalékuk 60 külföldi országból érkezett. A szakemberek elég kávét találnak ezen az eseményen, hogy meg tudják beszélni egymással az őket foglalkoztató kérdéseket, górcső alá vessék a legújabb technológiai fejlesztéseket. Az esemény komoly marketingeszköztárat biztosít az itt kiállítóknak, például minden évben meghirdetik a Vending Star innovációs díjat, és külön kiállítóteret biztosítanak a zsűri által innovatív megoldásnak talált termékeknek, megoldásoknak.

Insights-X, 2015. október 8–10., Nürnberg

A papír-, író- és irodaszerek új nemzetközi vásárával nézünk szembe, melyet a Spielwarenmesse szervezői rendeznek meg. Az eseményen biztosan ott lesznek a Hama, Stabilo, Faber-Castell, Staedtler, Duo Schreib képviselői, melynek fókuszában a papír-írószer, irodai és iskolai felszerelések és kiegészítők állnak.

Anuga, 2015. október 10–14., Köln

(Anuga FoodTec, 2015. március 24–27., Köln)

Az Anuga kiállításra már most ki lehet tenni a megtelt táblát – tájékoztatott Kakuk Márta vásárképviselő. A 40 focipályányi területet kitevő kiállításon az élelmiszeripar minden képviselője megtalálható majd. Idén tavasszal a háromévente megszervezett FoodTec kiállításra is sor kerül: az eseményen a legújabb gyártástechnológiai, csomagolástechnológiai termékekkel, szolgáltatásokkal találkozhatunk, de szó lesz ételbiztonsági, élelmiszer-gyártási kérdésekről is.

Vass E.

Kapcsolódó cikkeink