Magasabb szintű tartástechnológiát ír elő az Edeka a tejtermékek vonatkozásában
Az Edeka Csoport – beleértve a Netto Marken-Discountot is – első alkalommal lépte át az egymilliárd literes határt a 3-as vagy magasabb tartási módban termelt tej esetében. A kereskedő bejelentette, hogy 2024 végéig kizárólag a legalább 3-as tartástechnológiai rendszerből származó saját márkás tejet fog kínálni.
Az Edeka és a Netto Marken-Discount 2024 januárjában a saját márkás kínálatukban megtalálható számos sajttermék esetében állt át a 3-as tartási módból származó tej felhasználására. Az Edeka most bejelentette, hogy már egymilliárd liter 3-as vagy annál magasabb tartási módban termelt tejet vásárolt beszállítóitól. Ez a mennyiség lefedi a sajátmárkás igény nagy részét, és a sajtgyártásban, illetve fogyasztói tejként kerül felhasználásra.
A hamburgi székhelyű csoport az év végéig további előrelépést kíván elérni tejtermék-kínálatának átalakításában. A kereskedő közölte, hogy 2024 végére a fogyasztói tej 100%-a a 3-as (kültéri klíma) vagy a 4-es (prémium/organikus) tartási rendszerből származik majd. A vállalat már most közel áll e cél eléréséhez, hiszen a fogyasztói tej 90%-a – mind a friss, mind az UHT tej – már most is a 3-as és 4-es tartási rendszerben nevelt állatoktól származik.
Az Edeka és a Netto Marken-Discount üzletekben kínált saját márkás sajtok több mint 40%-a készült eddig a magasabb tartástechnológiai rendszerből érkező tejből, ám ez az arány az év végére közel 50%-ra emelkedik. A jövőben a kereskedő a joghurt és a túró esetében is előnyben részesíti a magasabb szintű tartási rendszerekből származó tejet alapanyagként – számolt be a Lebensmittelpraxis.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >