Magasabb szintű tartástechnológiát ír elő az Edeka a tejtermékek vonatkozásában
Az Edeka Csoport – beleértve a Netto Marken-Discountot is – első alkalommal lépte át az egymilliárd literes határt a 3-as vagy magasabb tartási módban termelt tej esetében. A kereskedő bejelentette, hogy 2024 végéig kizárólag a legalább 3-as tartástechnológiai rendszerből származó saját márkás tejet fog kínálni.
Az Edeka és a Netto Marken-Discount 2024 januárjában a saját márkás kínálatukban megtalálható számos sajttermék esetében állt át a 3-as tartási módból származó tej felhasználására. Az Edeka most bejelentette, hogy már egymilliárd liter 3-as vagy annál magasabb tartási módban termelt tejet vásárolt beszállítóitól. Ez a mennyiség lefedi a sajátmárkás igény nagy részét, és a sajtgyártásban, illetve fogyasztói tejként kerül felhasználásra.
A hamburgi székhelyű csoport az év végéig további előrelépést kíván elérni tejtermék-kínálatának átalakításában. A kereskedő közölte, hogy 2024 végére a fogyasztói tej 100%-a a 3-as (kültéri klíma) vagy a 4-es (prémium/organikus) tartási rendszerből származik majd. A vállalat már most közel áll e cél eléréséhez, hiszen a fogyasztói tej 90%-a – mind a friss, mind az UHT tej – már most is a 3-as és 4-es tartási rendszerben nevelt állatoktól származik.
Az Edeka és a Netto Marken-Discount üzletekben kínált saját márkás sajtok több mint 40%-a készült eddig a magasabb tartástechnológiai rendszerből érkező tejből, ám ez az arány az év végére közel 50%-ra emelkedik. A jövőben a kereskedő a joghurt és a túró esetében is előnyben részesíti a magasabb szintű tartási rendszerekből származó tejet alapanyagként – számolt be a Lebensmittelpraxis.
Kapcsolódó cikkeink
Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a…
Tovább olvasom >Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >