Magasabb szintű tartástechnológiát ír elő az Edeka a tejtermékek vonatkozásában
Az Edeka Csoport – beleértve a Netto Marken-Discountot is – első alkalommal lépte át az egymilliárd literes határt a 3-as vagy magasabb tartási módban termelt tej esetében. A kereskedő bejelentette, hogy 2024 végéig kizárólag a legalább 3-as tartástechnológiai rendszerből származó saját márkás tejet fog kínálni.
Az Edeka és a Netto Marken-Discount 2024 januárjában a saját márkás kínálatukban megtalálható számos sajttermék esetében állt át a 3-as tartási módból származó tej felhasználására. Az Edeka most bejelentette, hogy már egymilliárd liter 3-as vagy annál magasabb tartási módban termelt tejet vásárolt beszállítóitól. Ez a mennyiség lefedi a sajátmárkás igény nagy részét, és a sajtgyártásban, illetve fogyasztói tejként kerül felhasználásra.
A hamburgi székhelyű csoport az év végéig további előrelépést kíván elérni tejtermék-kínálatának átalakításában. A kereskedő közölte, hogy 2024 végére a fogyasztói tej 100%-a a 3-as (kültéri klíma) vagy a 4-es (prémium/organikus) tartási rendszerből származik majd. A vállalat már most közel áll e cél eléréséhez, hiszen a fogyasztói tej 90%-a – mind a friss, mind az UHT tej – már most is a 3-as és 4-es tartási rendszerben nevelt állatoktól származik.
Az Edeka és a Netto Marken-Discount üzletekben kínált saját márkás sajtok több mint 40%-a készült eddig a magasabb tartástechnológiai rendszerből érkező tejből, ám ez az arány az év végére közel 50%-ra emelkedik. A jövőben a kereskedő a joghurt és a túró esetében is előnyben részesíti a magasabb szintű tartási rendszerekből származó tejet alapanyagként – számolt be a Lebensmittelpraxis.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta az első benzinkúti Rewe To Go üzletét a német Lekkerland
A kényelmi termékekre specializálódott Lekkerland a Tank & Rasttal együttműködve…
Tovább olvasom >Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >6,7 millió eurós beruházással korszerűsítette a gyártást a Jägermeister Wolfenbüttelben
A híres német gyógynövénylikőr-gyártó, a Mast-Jägermeister 6,7 millió eurót fordított…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >