Magasabb szintű tartástechnológiát ír elő az Edeka a tejtermékek vonatkozásában
Az Edeka Csoport – beleértve a Netto Marken-Discountot is – első alkalommal lépte át az egymilliárd literes határt a 3-as vagy magasabb tartási módban termelt tej esetében. A kereskedő bejelentette, hogy 2024 végéig kizárólag a legalább 3-as tartástechnológiai rendszerből származó saját márkás tejet fog kínálni.
Az Edeka és a Netto Marken-Discount 2024 januárjában a saját márkás kínálatukban megtalálható számos sajttermék esetében állt át a 3-as tartási módból származó tej felhasználására. Az Edeka most bejelentette, hogy már egymilliárd liter 3-as vagy annál magasabb tartási módban termelt tejet vásárolt beszállítóitól. Ez a mennyiség lefedi a sajátmárkás igény nagy részét, és a sajtgyártásban, illetve fogyasztói tejként kerül felhasználásra.
A hamburgi székhelyű csoport az év végéig további előrelépést kíván elérni tejtermék-kínálatának átalakításában. A kereskedő közölte, hogy 2024 végére a fogyasztói tej 100%-a a 3-as (kültéri klíma) vagy a 4-es (prémium/organikus) tartási rendszerből származik majd. A vállalat már most közel áll e cél eléréséhez, hiszen a fogyasztói tej 90%-a – mind a friss, mind az UHT tej – már most is a 3-as és 4-es tartási rendszerben nevelt állatoktól származik.
Az Edeka és a Netto Marken-Discount üzletekben kínált saját márkás sajtok több mint 40%-a készült eddig a magasabb tartástechnológiai rendszerből érkező tejből, ám ez az arány az év végére közel 50%-ra emelkedik. A jövőben a kereskedő a joghurt és a túró esetében is előnyben részesíti a magasabb szintű tartási rendszerekből származó tejet alapanyagként – számolt be a Lebensmittelpraxis.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >