Ma, és ne holnap!
Amikor a Lánchíd Klub úgy határozott, hogy a korábbi évek ad hoc ötletek alapján született megannyi kisebb és nagyobb támogatását egy minden tagja által elfogadott Lánchíd Alapítvány létrehozásával és annak támogatásával folytatja, őszintén mondhatom, hogy senki nem gondolta, milyen nagy dolgot tett. Hogy azok a döntések, amelyeket aztán az Alapítvány Kuratóriuma hoz majd, milyen fontos lesz nagyon sok fiatal számára. De azóta már tudjuk!
A 2003-ban megalakult Lánchíd Klub 2016-ban hozta létre a Lánchíd Alapítványt, és vele a „Karolj fel Te is velünk egy középiskolást!” programját. Jelenleg 12 diák tanul ennek a programnak a keretében gazdasági irányultságú felsőfokú intézményben, és közülük is hárman már az alapdiplomájuk átvételére készülnek, hogy aztán tovább mehessenek mesterképzésre.
Határtalanul büszke vagyok ezekre a fiatalokra, akik mind-mind más okból, más módon, de kimondottan hátrányos háttérrel indultak, ugyanakkor felismerték, hogy a tanulás és tudás az egyetlen biztos út, amely segít nekik megváltoztatni az esélyeiket az életben. Ami közös bennük a szolid hátterükön kívül, hogy kivétel nélkül jó tanulók, szorgalmasak, céltudatosak és kitartók – nem csak a középiskolában, de most az egyetemeken is, és hogy mertek hinni az Alapítványban, hogy támogatni fogja Őket a céljaik elérésében. Mert nemcsak nekünk kellett megtalálni ezeket a fiatalokat és hinni bennük, hanem nekik is bennünk.
Az Alapítvány a Lánchíd Klub fenntartásából működik, és saját tagjai által tett felajánlások mellett támogatásokat gyűjt a küldetéséhez. Minden év elején megnyitja a lehetőséget a hátrányos helyzetű, jó tanuló, gazdasági pályát megálmodó középiskolások számára, hogy pályázzanak az Alapítvány támogatásáért a középiskolákat bevonva. Ezt követően az Alapítvány Kuratóriuma a jelentkezőket tanulmányi eredményük és hátrányos helyzetük alapján, rászorultsági prioritással rangsorolja, majd pedig családlátogatásra megy a diákokhoz. Az összegyűjtött információk és benyomások alapján a Kuratórium tagjai kiválasztják azokat a diákokat, akiket 10 féléven keresztül, tanfélévenként 250 ezer forint vissza nem térítendő támogatásban részesít. Ezt a 2,5 millió forintos elköteleződést úgy vállalja, hogy a diákok felsőfokú intézménnyel kötött jogviszonyának megkezdésétől a finanszírozást biztosítja. Ez azt jelenti, hogy minden év tavaszán annyi diákot választ, ahányszor 2,5 millió forint adományt össze tud gyűjteni.
A Lánchíd Alapítvány Kuratóriumának elnökeként ezúton szeretnék köszönetet mondani a Lánchíd Klub tagjai, az Alapítvány Kuratóriumának tagjai és a támogatott diákok nevében is minden támogatónknak, hogy hitt és hisz az Alapítványban: Azúr, Coca-Cola, Dél-100, FrieslandCampina, Grabowski Kiadó (Trade magazin), Horváth János, Hungarian Trade Consulting, HWD Recycling, Lánchíd Egyesület, Molnár Éva, Partner in Pet Food, Pek-Snack, Produck, Real Nature, Saltzer Kornél, Sió-Eckes, Szentkirályi Magyarország, valamint 1% adójukat felajánló magánszemélyek.
A Kuratórium elnökeként, a Lánchíd Klub tagjaként, az Alapítványt támogató Trade magazin főszerkesztőjeként most Önt szeretném megszólítani, hogy karoljon fel velünk Ön is egy középiskolást bármely aprónak tűnő felajánlással, mert mi tudjuk és látjuk, évről évre, hogy azoknak a tehetséges, nehéz sorsú fiataloknak, akik a Lánchíd Alapítványhoz fordulnak segítségért, milyen elképzelhetetlen értékű és mértékű támogatást jelent!
A közhasznú Lánchíd Alapítvány 1% SZJA felajánlást tud fogadni a következő adóazonosító számmal:
18744602-1-43, illetve direkt támogatást a 18203332-06029969-40010015 számlaszámon. //
Kapcsolódó cikkeink
Közösen igyekszik elérni a délkelet-ázsiai hibrid vásárlókat a Coca-Cola és Grab
A Coca-Cola és a Grab együttműködésük megerősítésével igyekeznek a Délkelet-Ázsiában…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >