Lidl: folytatódik a magyar borok népszerűsítése itthon és külföldön
A tavalyi év nagy sikere után idén is megrendezte a Lidl Magyarország a WINE EXPO 2015 HUNGARY-t. Ezúttal 7 magyar borrégió több mint száz borászatának közel 540 féle borát mutatta be az áruházlánc hét ország Lidl képviselőinek azzal a céllal, hogy minél több hazai bor váljon elérhetővé a külföldi áruházak polcain is. Az eseményt Magyar Levente, gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkár is üdvözölte. Az Expo rangját pedig tovább emelte, hogy a kóstolók között jelen volt a nemzetközileg elismert borszakértő, Caroline Gilby, Master of Wine.
Kedden került megrendezésre a WINE EXPO 2015 HUNGARY, amelyet második alkalommal rendezett meg a Lidl Magyarország. A tavaly indult kezdeményezés célja, hogy összhangban a kormányzati törekvésekkel elősegítse a magyar borok Európán belüli népszerűsítését, exportját és a gazdasági növekedést. Az esemény kiemelt célja, hogy a kiváló minőséget képviselő kisebb családi és kézműves pincészetek is lehetőséget kapjanak a külföldi piacokon is megjelenni.
Magyar Levente a gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkár az esemény kapcsán elmondta: „A Magyar Kormány célja, hogy Magyarországot az Európai Unió ipari termelési központjává tegye. Ugyanakkor hazánk alapvetően agrár ország, ezért törekszünk arra, hogy agrár termékeink minél szélesebb körben eljussanak a külpiacokra. 2015 a magyar agrárexport felfuttatásának éve lesz, ezért külön öröm számunkra a Lidl Magyarország kezdeményezése, hiszen így számos európai országban megjelenhetnek a magyar borok, és ez nagyban növeli a hazai borok renoméját is.” Az államtitkár kiemelte a Lidl beszállítói programját, amelynek köszönhetően – az áruház teljes szortimentjét tekintve – a magyar termékek aránya immár 60 százalék felett van, majd hozzátette: „Azt javaslom, hogy a programot a Kormánnyal karöltve vigyék tovább és minél több magyar kis- és középvállalkozást vonjunk be közösen az élelmiszeripari termékeket forgalmazó üzletek hálózatába.”
A rendezvény sajtótájékoztatóján beszédet mondott továbbá Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke, aki kiemelte: „Nagy várakozásokkal rendeztük meg az idei Wine Expot is, amely már első alkalommal átütő sikert aratott. Már tavaly több mint száz magyar borászat mutatkozhatott be a hazai és külföldi szakemberek előtt. Az értékesítés a várakozásokon felül alakult, hiszen az éves borexportunk egynegyede, mintegy 800.000 palack bor az esemény napján került megrendelésre. Külön öröm számunkra, hogy az általunk forgalmazott termékek nagy része saját márkájával van jelen a külpiacokon, így ezzel a magyar borászatok ismertségét is tudjuk növelni. Az elmúlt év borexportjának köszönhetően 41 magyar pincészet 56 féle borából mintegy 3.100.000 palackot jutattunk el hat európai országba.”
A Wine Expo sikerét jelzi, hogy az idei évben megduplázódott az érdeklődők száma – Magyarországon kívül még hat ország (Nagy-Britannia, Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Bulgária és Románia) képviselői kóstolhatták végig azt az majdnem 540 féle bort, amelyből kiválaszthatták, melyek jelenjenek meg országaik polcain.
A WINE EXPO 2015 HUNGARY színvonalát tovább emelte, hogy a kóstolók között jelen volt Caroline Gilby, a borszakma és a kelet-európai borok nemzetközileg elismert szakértője, borszakíró, aki több mint 20 éve Master of Wine titulussal rendelkezik és Kovács Antal örökös magyar bajnok sommelier is.
Kapcsolódó cikkeink
Minden 4. vásárló használja a Lidl Plus applikációt
A Lidl Magyarország egy évvel ezelőtt indította el digitális hűségprogramját,…
Tovább olvasom >Saját márkás tejjel csökkenti az emissziót a Lidl Németország
A Lidl Németország népszerűsíti a klímavédelmet ellátási láncában. A retailer…
Tovább olvasom >Somlói Éjszakai Pincetúra 47 pincészet boraival
A Somló Fesztivál kulturális és családi programjaival kiegészülve rendezik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tíz tonna állateledellel támogatja a Lidl a menhelyi kisállatokat
Vásárlói közreműködésével összesen közel 10 ezer kilogramm állateledellel támogatja a NOÉ…
Tovább olvasom >Nőtt a Coop forgalma tavaly
A Coop Gazdasági Csoport árbevétele tavaly 3 százalékos emelkedéssel 674…
Tovább olvasom >A gyereknap miatt 30 százalékkal megnő a játékok forgalma egy kutatás szerint
A gyereknap miatt május utolsó két hetében nagyjából 30 százalékos…
Tovább olvasom >