Magazin: Lépésekben az egészséges felé

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 03. 22. 12:09

A nagy gyorsétteremláncok méreteikhez képest meglepő gyorsasággal alkalmazkodnak a fogyasztói trendekhez és a társadalmi nyomáshoz – ilyen például az elhízás és annak egyik okaként kezelt túlsózás elleni küzdelem.

Ahogy arról már írtunk, az amerikai vendég is alaposan sózza ételét, ezért a független éttermek még akkor is óvatosan kommunikálják a sómennyiség csökkentését fogásaikban, ha egyébként az egészségtrendekhez való idomulás másik oldalról pr-értékkel bír számukra. A sokak által támadott nagy láncoknak azonban egyértelműen kell állást foglalniuk.

Ilyen lépés volt a világ második legnagyobb hamburgerláncának számító Burger Kingé is tavaly decemberben: megváltoztatták sült krumplijuk 1998 óta használt receptjét. Ha pedig már hozzányúltak a pommes friteshez, hát nem álltak meg a sótartalom csökkentésénél: a burgonyahasábok átmérője is csökkent, most nem nagyobb egy átlagos grafitceruzáénál, és egy új fedőréteg alkalmazásának köszönhetően hosszabb ideig forróbb és ropogósabb marad.

Egészségesebbek lehetnek a gyermekmenühöz adott játékok is, hiszen a láncok kénytelenek előbb-utóbb igen komolyan venni az azokkal kapcsolatos megszorításokat. A McDonald's például szeletelt almát ad a Happy Mealhez, és csökkentette a sültkrumpli-adag méretét, így sikerült 20 százalékkal csökkenteni a menü kalóriatartalmát. Kalifornia államban betiltották a játékok ajándékozását a gyermekmenük mellé, ha azok kalóriatartalma meghaladja a 600-at. Ám hogy a franchise-bérlők is tudnak alkalmazkodni, az meg abból látszik, hogy „válaszlépésként” a San Francisco-i McDonald’s-ek tulajdonosai pénzért (2,18 dollárért) adják a játékfigurákat a gyűjtőknek, ugyanez a Happy Meal mellé 10 centbe kerül. Gyerekek egészsége ide vagy oda, a helyiek elfogadták, sőt, tisztességesnek találják a 10 cent pluszköltséget.

Kapcsolódó cikkeink