Lenor – Zólyomi Zsolt parfümőr ajánlásával
A lakosság négyötöde számára (84%) fontos a frissen mosott ruhák jó illata – derült ki a Lenor júniusi online reprezentatív felméréséből. A válaszadók többsége (64%) számára létezik olyan illat, amely hatással van a mindennapjaira, érzéseire – ezek leginkább a komfortérzethez (63%), boldogsághoz (41%), vagy a vonzalomhoz (34%) kapcsolódnak. Az illat szerepe a mosásnál is kiemelkedő jelentőségű, a megkérdezettek több mint négyötöde kizárólag azért használ öblítőt, hogy a ruha illatos legyen. A Lenor egymással harmonizáló mosókapszula és öblítő kollekciójának együttes használatával a frissen mosott ruha illata hosszabban tartó és intenzívebb lesz.
De mi a helyzet a mosási szokásokkal? A járványhelyzet inkább a több fős háztartások mosási frekvenciáit változtatta meg, a megkérdezettek egynegyede mos valamivel gyakrabban az elmúlt időszakban. A válaszadók nagy része (58%) heti egy-két alkalommal most, több mint egynegyedük (28%) ennél többször, a többen egy háztartásban élők között ez az arány 43% és 37%. Azonban mindenkinek nagyon fontosak az illatok, és az, hogy a mosószer és az öblítő illata kellemes és hosszantartó legyen.
Egy-egy illat akár megédesíthet, de el is ronthat egy hangulatot, napot – a lakosság 64%-a számolt be arról, hogy vannak olyan illatok, amelyek hatnak az érzéseikre, hangulatukra, mindennapjaikra – leginkább a komfortérzethez kapcsolódóan. A ruha illata a 18-65 éves lakosság 84%-a számára fontos, még azoknak is, akik nem rendszeresen használnak öblítőt.
A többség szereti, ha a mosószer eleve illatosított. A mosószer mellett az öblítő is nélkülözhetetlen terméknek tűnik, a válaszadók közel 80%-a minden alkalommal, 74%-a rendszeresen használ, és csak kevesen vannak azok, akik mellőzik az öblítőhasználatot. A kutatás felfedte, hogy leginkább az illatosítás miatt használunk öblítőt (84%), a megkérdezettek 50%-a pedig azért, hogy a ruha puhább legyen.
Az illat tartósságáról megoszlanak a vélemények. A többség (63%) maximum 1-2 napig érzi illatosnak a kimosott ruhákat. Ugyanakkor a válaszadók több mint egyharmada ügyel jobban a ruhák illatosítására, így ők gyakrabban érzik illatosnak a ruhát akár egy-két hétig is. A megkérdezettek 41%-a tapasztalta már, hogy a mosószer és az öblítő illata nem harmonizál egymással, és a válaszadók közel kétharmada (64%) szerint ez kellemetlen és zavaró.
Zólyomi Zsolt: Ne csak úgy össze-vissza!
„Az ember már évmilliók óta illatosítja magát és környezetét. Szépítő trükkjeinkben nagyban segítenek bennünket a minket körülvevő finom illatok. – mondta Zólyomi Zsolt parfürmőr, illatszakértő. – A legideálisabb, ha ezek az illatok harmonizálnak egymással, nemkülönben a saját testillatunkkal. Ugyanis így jöhet létre egy olyan ellenállhatatlan illatkeverék, amely a hetedik mennyországba repít minket. Tehát a használt illatszerek közötti harmóniára is igencsak érdemes odafigyelni. Nagyon fontos, hogy ne csak úgy össze-vissza használjuk a rendelkezésünkre álló illatokat és illatos termékeket, hanem keressük meg a nekünk legjobban tetsző, ám ezen felül még össze is illő, egymáshoz passzoló illatkompozíciókat, ugyanis ez megsokszorozhatja azt a hatást, amit a finom illatkeverékkel mi magunk keltünk magunk körül.”
Tökéletes Páros a Lenortól
A Lenor mosókapszula és textilöblítő kollekciók tökéletes párosokat alkotnak, együttes használatuknak köszönhetően a tiszta ruha hosszabban és intenzívebben illatozik. Akár egy teljes héten át élvezhetjük a frissen mosott ruhák és ágyneműk illatát, melyet érintésre aktiválódó parfümtechnológiával ért el a Lenor. Az öblítők nem csak hosszan tartó frissességet biztosítanak, hanem puhává, kényelmes tapintásúvá varázsolják a ruhát, csökkentik a gyűrődést, megkönnyítik a vasalást és lerövidítik a száradási időt.
A Lenor mosószerek és azonos illatú textilöblítőknek hála, most még tovább burkolózhatunk a harmonikus illatokba. Három tökéletes párosból válogathatunk:
Lenor Gold Orchid mosószer és öblítő: meleg, ábrándos illatában a vanília érzékisége megnyugtatóan keveredik a mimóza, méz, rózsa és érett őszibarack édes aromájával.
Lenor Amethyst & Floral Bouquet mosószer és öblítő: pompás illat, melyben a felpezsdítő bergamott, az elegáns frézia és az érzéki jázmin bársonyos elegye magabiztosságot sugall.
Lenor Spring Awakening, a patyolattiszta fehér ruhák mosószere és öblítője: üde illat a bájos tavaszi virágok, a finom pacsuli és a fehér cédrus élénk frissességével.
Mely érzelmekre vannak befolyással az illatok?
Zólyomi Zsolt parfümőr ajánlásával:
“A jó parfüm veszélyes fegyver” – ezt figyelmeztetésként is el szoktam mondani. Ami azt jelenti, hogy az illatok sokkal mélyebben és erőteljesebben hatnak ránk, mint azt egyáltalán elképzelnénk, vagy tudatosítanánk. Az ok merőben biológiai: a levegőben úszó kémiai jelek, mint az illatok, nagyon sok információt hordoznak, közvetítenek nekünk. Az orrunk szaglóhámján keresztül az elménk pedig folyamatosan elemzi és értékeli ezt az információhalmazt. A szaglásunk ősidők óta olyan fontos döntésekben mutat utat, amelyekhez radásul nem mindig van túl sok időnk: vadászatkor a préda iránya, gyűjtögetéskor az élelem minősége, mérgező, romlott volta, vagy a veszély, ellenség, tűz beazonosítása, de akár a párválasztás és az aktuális fogamzóképesség érzékelése is létfontosságú szagi információk voltak valaha. Akkor, amikor még sokkal ösztönösebb lények voltunk. Az emberi szaglás így ma is a nem tudatos agyterületekhez kötődik, és folyamatosan pásztázza a minket körülvevő világot, majd gyors döntéseket hoz, néha meg sem várva a kérdéssel a tudatos énünket. Mi csak csodálkozunk, miért lesz hirtelen olyan szimpatikus vagy éppen antipatikus egy bizonyos ember, és miért lesz vagy nem lesz baráti vagy szerelmi kapcsolat egy látszólag semlegesen induló találkozásból, amint esélyünk nyílik “alapos szagolgatásra alkalmas” közelségbe kerülünk az illetővel.
Ugyanis minden embernek egyéni testillata van, ami biometrikus azonosítóként működik. Talán nem is olyan könnyű elképzelni, de ez az illatunk az ujjlenyomatunkhoz vagy az íriszünk mintázatához hasonlóan tökéletesen beazonosít minket! Egyszerűbben fogalmazva, az illatunk annyira egyedi, hogy a kiskutyánk, de a közeli rokonaink, a szerelmünk, a jóbarátaink, vagy még esetleg az olyan jó orrú kollégáink is, akikkel sokszor találkozunk, vakon felismernek minket, pusztán a testillatunk alapján. Azt mindenki elhiszi és érti, hogy egy kiképzett nyomozókutya megtalál minket nagy tömegben is, ha egyszer is megszagoltatják vele egy hosszasabban hordott ruhadarabunkat. Ám a legtöbb édesanya is egy halomnyi ugyanolyan színű és méretű egyen-tornadressz közül behunyt szemmel, különösebb erőfeszítés nélkül is ki tudja választani a saját gyermeke trikóját. Ez azt jelenti, hogy mi a ruhánkon kívül még a saját illatunkba is állandóan “fel vagyunk öltözve”.
Ez az illat azonban nem állandó, hanem folyamatosan változik, mert minden befolyásolja, ami a testünkkel vagy a lelkünkkel történik: hogy mit és mennyit eszünk, iszunk, frissek vagyunk-e vagy fáradtak, dohányzunk-e, lustálkodunk vagy sportolunk, vidámak vagyunk vagy szomorúak, kipihentek vagy holtfáradtak, egy jó nagy táncos party után, és végül, de nem utolsósorban, hogy egyedül mentünk-e haza, vagy nagyon is jól sikerült az esti randi. 🙂 Ám érdekes módon, bár a testillatunk a másodperc töredéke alatt is reagál akár érzelmi változásainkra, ez az illat többségében mégis folytonosan beazonosít minket, hiszen egy nagy fokhagymás-bazsalikomos pizza befalása, vagy netán egy futó szerelmi bánat krokodilkönnyei után is ugyanúgy, némi érdeklődő szaglászás után azért mindig békésen beenged minket éjjeli sötétségben is hazaérve a házunkba a kertünkön keresztül a kutyusunk. Tehát az illatunk az életünk változásainak az összessége is egyben, és ezért egy jó orrot igazán nagyon nehéz lenne valami olyan illatos szélsőséggel meglepni, hogy összetéveszthetőek legyünk valaki mással.
Ráadásul mindehhez még jönnek a külső illatok. Meggyőződésem szerint az ember már évmilliók óta illatosítja magát és környezetét. Talán az lehet ennek az oka, hogy mi, emberek egyszerűen szeretünk szépek lenni, mi több, picikét mindig még szebbnek látszani, és ehhez bevetünk minden létező furmányos praktikát: a szép ruhákat, a hajviseletet, az ékszereket, a sminket, stb., sőt, modern korunkban akár a plasztikai sebész lézerkését is. Emellett ezekben a kis csalafinta szépítő trükkjeinkben, amióta világ a világ, nagyban segítenek bennünket a minket körülvevő finom illatok. Azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, hogy a legideálisabb, ha ezek az illatok harmonizálnak egymással, nemkülönben a saját testillatunkkal. Ugyanis így jöhet létre egy olyan ellenállhatatlan illatkeverék, amely a hetedik mennyországba repít minket, aminek hatására van kedvünk reggel kikelni az ágyból, kimenni az ajtón, tetterősen elkezdeni a napunkat, vidáman végigcsinálni a feladatainkat, majd edzésre menni, találkozni a barátainkkal, megsétáltatni a kutyát, rendben tartani a házat és a családot, és végül álmosan vagy vágyódóan ágyba bújni mindazokkal, akiket szeretünk. 🙂
Mindehhez nagyon fontos, hogy ne csak úgy össze-vissza használjuk a rendelkezésünkre álló illatokat és illatos termékeket, hanem keressük meg a nekünk persze legjobban tetsző, ám ezen felül még össze is illő, egymáshoz passzoló illatkompozíciókat. Ugyanis, ha ilyeneket némi tudatos szaglászással megtalálunk, az nemcsak a mi orrunknak lesz végtelenül kellemes, hanem megsokszorozza a hatást, amit a finom illatkeverékkel mi magunk keltünk magunk körül. Sok ember nem is gondolja végig, hogy a rengeteg általa használt illatszer közötti harmóniára is igencsak érdemes odafigyelni. Gondoljunk bele, hogyha nagyon más illatvilágú a mosószerünk, az öblítőnk, aztán a kozmetikumaink (a tusfürdőnk, a testápolónk, a deónk, stb.) és végül a parfümünk is, hiába finomak amúgy egyébként külön-külön egyenként, micsoda katyvaszt érezhet majd a végén az a valaki, aki a közelünkbe lép, esetleg intim közelségbe hajol. Körülbelül azt, mint a húsvéti locsolkodások estéjén a 100-féle különböző „pacsulikkal” agyonlocsolt hölgyek. Kétségbeesett menekülési vágyat. 🙂 Mégsem nagyon figyelünk arra oda, hogy egy bizonyos illatú mosószer után egy teljesen más illatcsaládba tartozó öblítő illata mennyire összezavarhatja azoknak a ruhadaraboknak az illatát, amiket aztán a bőrünkön vagy az ágyunkban használnánk, mint például egy csinos nyári ruhát, egy sport-felsőt vagy akár az ágyneműnket, de egy szexi hálóinget is.
Mi, parfümőrök hosszú hónapok kísérletsorozatának folyamatában alakítjuk harmonikusra a készülő illatkompozíciókat. Több száz, több ezer kísérletben vizsgáljuk, hogy a létező, körülbelül 6000 alapanyagunkból melyeket, és milyen komplex arányban vegyítsünk, cseppentsünk egymás mellé, a lehető legkellemesebb, elbájolóbb, bonyolult, de csodálatosan hatásos szépség megtalálásáig. Épp ugyanaz a folyamat zajlik egy finom mosószerillat vagy öblítő harmóniájának megalkotásakor, mint egy parfüm illatának a kifejlesztésénél. Csak itt még az is befolyásol minket a kreatív alkotómunkában, hogy míg egy parfümben sima alkohol a vivőanyag, egy textilápoló termékben a mosó-, tisztító-, színtartó-, vasaláskönnyítő- és a sok más egyéb célra alkalmatos speciális hatóanyagok összességével is harmonizálniuk kell a kompozíciónak.
Összességében tehát bátran javasolhatom, hogy szaglásszuk meg a Lenor különböző illatú textilápolószereit és öblítőit, a bűbájos tavaszi virágcsokor frissességű Spring Awakening, a frézia és jázmin gazdag virágcsokorillatával bódító Amethyst & Floral Bouquet és a mézzel és mimózával megbololondított, érzékien vaníliás Gold Orchid illatokban. Ha az orrunk már megtalálta a neki legkedvesebbet, akkor mi már nyugodtan hihetünk a Lenor csapatának és az illatokat megalkotó parfümőrnek, hiszen ők vették a fáradságot, hogy mint egy luxusparfüm összetevői esetén, ideálisan harmonizáló illatpárokba rendezzék ezeket a hatékony termékeket, hogy nekünk már ne is kelljen mással foglalkozni, csak annak eldöntésével, hogy milyen szépséges illat lebegjen körbe minket az otthonunkban, és milyen illatot viselnénk legszívesebben a bőrünket simogatva érintő, kedvenc ruháinkon.
Kapcsolódó cikkeink
NAV: mintegy ötezer hamis parfümöt találtak egy budapesti távolkeleti boltban
Mintegy ötezer hamis parfümöt találtak egy budapesti távolkeleti boltban, az…
Tovább olvasom >Kibővült kínálat és megújult összetétellel jönnek a Lenor Perfume Therapy öblítők
A Lenor Perfume Therapy termékcsalád megújult összetétellel a különleges parfümolaj…
Tovább olvasom >Miért leszünk jobban a frissen mosott ruha illatától?
Az illatok iránti vágy nem új vagy modern jelenség. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >