Kürt: az internetes vásárlás veszélyei hétköznapi lépésekkel is elkerülhetők
Az ismert magyar webáruházak megfelelő biztonsági szintet alkalmaznak, felkészültséggel és hétköznapi lépésekkel az internetes vásárlás veszélyei elkerülhetők – hangsúlyozta a KÜRT Információbiztonsági és Adatmentő Zrt. pénteki közleményében.
A társaság közleményében felhívta a figyelmet, hogy maga a webhely is sok információt adhat egy átlag felhasználónak. Ha http:// jellel kezdődik a weboldal címe, akkor rendelkezik tanúsítvánnyal, amelynek megléte igazolja, hogy az adott oldalt valóban a vállalat üzemelteti. Ha a https egy piros ferde vonallal áthúzott, a tanúsítvány nem megbízható forrást jelöl, nem igazolható az üzemeltető megbízhatósága. Ekkor a vásárlás nem javasolt – figyelmeztetett a cég.
A KÜRT kiemelte, hogy Magyarországon számos webáruház banki szolgáltatóval szerződött (pl. OTP, CIB), így ezek a fizetőhelyek valóban biztonságosnak tekinthetők, mivel ilyenkor a vevő adatai nem kerülnek az eladóhoz, azokat a banki rendszer azonosítja és hagyja jóvá a vásárláskor.
A vállalat a biztonságos bankkártya-használattal kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy a vásárláshoz szükséges minden adat – kártyaszám, név, lejárati dátum, biztonsági kód – rajta van a bankkártyán, más megadása nem szükséges. Ezért ahol PIN-kódot, esetlegesen személyes adatokat kérnek, ott gyanakodni kell és nem szabad megadni azokat.
A társaság szerint a biztonságos kártyahasználat érdekében ajánlott beállítani egy plusz biztonsági kört kínáló szolgáltatást, például mikor sms-ben kapott kóddal kell jóváhagyni a tranzakciót. Emellett a bankok kínálnak virtuális hitelkártyákat is, amelyeken nincs pénz, csak a vásárlás pillanatában kell ráhelyezni a megfelelő összeget.
A szakemberek szerint külföldi webáruházban történő vásárláskor a legtöbb, amit tehet egy vásárló, hogy megnézi, az oldal össze van-e kötve internetes fizetési szolgáltatóval, például PayPal-lal, illetve figyel arra, hogy a webhely rendelkezik-e tanúsítvánnyal, mellyel igazolhatóan biztonságos a forrás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2022-ben 150-szer kaptak ügyészi figyelmeztetést a webáruházak
A perelhárító felhívásokat 95 százalékot meghaladó hányada webáruházat működtető vállalkozással…
Tovább olvasom >Nagyot nőtt a kifli.hu
A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele erőteljesen bővült egy év alatt,…
Tovább olvasom >Az e-kereskedelmet is átalakította a visszafogott lakossági fogyasztás
Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >