Közösségi média újdonságok
A Trade Marketing Klub november 3-án tartott online klubülése a közösségi média platformok trendjeivel foglalkozott. Az előadó szakértők gyakorlatias megközelítéssel mutatták be a legújabb lehetőségeket, elvárásokat és kihívásokat.
Az online térben gyülekezőket a TMK alapítói, Csiby Ágnes, Hermann Zsuzsanna, és Kátai Ildikó fogadták. Az eseményre több mint 120-an regisztráltak.
„Ne maradj le!” volt a délután címe utalva arra, hogy szinte havonta változnak a közösségi média adta lehetőségek. Az előadók a trendek és újdonságok bemutatása mellett tippeket is adtak, hogy mit érdemes kipróbálni és hogyan lehet a buktatókat elkerülni.
A rövid videóké a jövő
Dr. Szabó Orsolya, Zsolya Communication alapítója videóra rögzített előadásában áttekintette a hazai és a nemzetközi trendeket, a legismertebb és a még kevésbé népszerű közösségi média felületeket. Az elmúlt 5 évben több ezer hazai KKV és számos multinacionális vállalat kapcsolódott a Zsolya oktatási vagy tanácsadási programjaihoz. Helyfüggetlen ügynökségként Balitól Magyarországon át Portugáliáig dolgoznak szakértőik. Szabó Orsolya a Metropolitan Egyetem oktatójaként Kreativitás, intuíció és döntési alternatívák tantárgyat tanít, ahol a hallgatói visszajelzések alapján a szakirányú továbbképzéseken idén megválasztották az év oktatójának.
A felvezető prezentációban Dr. Szabó Orsolya érintette szinte valamennyi aktuális social media platformot és egyéb alternatív kommunikációs lehetőségeket is, amelyek segítenek a márkaépítésben, a láthatóság növelésében.
Az üzleti célokhoz rendelt online eszköztár erőforráshatékony működését az organikus tartalmak mellett a fizetett hirdetések használata is elősegíti. A potenciális célcsoportok elérésére már nem elegendő az egypontos kommunikáció. Legalább 6-7 alkalommal és módon, platformon érdemes üzenni, a blog, poszt, story, videós üzenetek stb kreatív kombinációjában, hogy valódi aktivitásra sarkallja a célközönséget.
A harmadik helyezett az innovatív trendek sorában a Youtube Ads használata, amely a keresőkben való pozícionálás mellett a brandépítés eszköze is lehet.
Második helyen az email marketing áll, ahol értéket adó tartalmakkal kombinálva valós megnyitást, olvasást, kattintást és konverziót lehet generálni.
Első helyre a rövid, gyorsan befogadható videós tartalmak kerültek, amelyek diverz online jelenlétet biztosítanak és egyre népszerűbbek.
TikTok korszak
Dévald Ákos, a Hypin képviseletében a short videók forradalmát mutatta be. Az előadó az elmúlt 6 évben az influencer marketingen keresztül egyedülálló tapasztalatot szerzett a közösségi média trendek és a legújabb marketing kommunikációs eszközök terén. Részt vett az első országos TikTok kutatás tervezésében és lebonyolításában és számos márkával dolgozott már együtt a legújabb social média óriás, a TikTok felületén. Kitért a doppingolt social média platform, a TikTok sajátosságaira, az aktuális trendekre és a TikTokhoz köthető legfontosabb mérőszámokra is.
Az 1 percnél rövidebb, álló formátumú, vertikálisan megjeleníthető és jól pörgethető, görgethető videók szórakoztatják a fogyasztókat, erre tolódik a piac. Rövid idő alatt nagy követőbázis építhető fel. A harc már nem a követők számáért, hanem a felhasználók idejéért és figyelméért folyik. Egyre idősebb korosztályok is megjelennek a TikTokkon sőt a 18-30-as korosztály már elsődlegesen az Instagramon és a TikTokon keres, ami átszabja a keresőoptimalizálást is.
A három konkurens platform – Youtube, Instagram, TikTok – egyre hasonlóbb, míg az első a rövid videós tartalmak felé nyit, addig a harmadik pont a hosszabbakat teszi lehetővé. Jellemző, hogy az egyikre legyártott tartalmakat a márkák a másik platformokra is mutálják. Nincs egységes kép, vannak nemzetközi központok által irányított csatornák és elkülönülő nemzeti kezdeményezések.
B2B közösségépítés
Kohanecz Margó, az Origin Consulting vezetője a világ legnagyobb digitális stratégiai hálózatának, a WSI tagjaként, a legnagyobb és legsikeresebb márkáktól tanulva segíti ügyfeleit céljaik elérésében és a növekedésben. A LinkedIn Social Selling keretében személyre szabott módon keresik fel a kijelölt célcsoportok tagjait egy kidolgozott vásárlási tölcsér mentén. Rendelkezésükre állnak a Nyugat-Európában és Észak-Amerikában kipróbált Social Selling módszerek, így itthon egyedülálló tudást és tapasztalatot szereztek a Kelet-Európai felhasználásban.
Az előadó szerint a már több, mint 850 millió felhasználóval rendelkező LinkedIn a szakmai közösség és professzionális jelenlét építésének tökéletes terepe. Mivel magas a szenior beosztásúak aránya, egy-egy üzleti témában a valódi döntéshozókig lehet eljutni. A hogyanra részletes tanácsokat kaptak a résztvevők, a fotó beállítástól a professzionális profilon keresztül egészen a cég szakmai hitelességének építéséig kifinomult eszköztár áll rendelkezésre. A releváns megbeszélésekhez vezető út értékes szakértői tartalmakkal, rendszeres és érdekes jelenléttel van kikövezve. Az előző előadásokra reagálva Kohanecz Margó megerősítette, hogy még a LinkedIn-en is egyre népszerűbbek a rövid videós formátumok.
Vizuális történetmesélés
Kónya Beáta saját vállalkozása, a Pikrea keretében egyéni, csoportos és céges tartalommarketinggel és Instagram képzéssel, tanácsadással foglalkozik. Közösségi média és PR kampányai számos hazai és nemzetközi szakmai elismerésben részesültek. STevékenységével támogatja ügyfeleit abban, miként lehet az Instagram és vizuális tartalommarketing az üzleti céljaikat hatékonyan támogató eszköz. Az előadó szerint az Instagram 3 millió magyar felhasználóval egész máshogy épül fel, mint versenytársai. Szebb, mélyebb, inspirálóbb képek kerülnek ide. Mélyebb kapcsolódásokat biztosít, a felhasználói élményt a kiemelkedő vizualitás garantálja. A rövid formátumú videók itt is tért hódítanak, nagyobb elérést jelent a posztok videós megfogalmazása.
A Feed inspirációs fotói is megmozdulhatnak, a story is illusztrálható mozgóképpel sőt élőben is lehet videós Reels formátumban egy-egy eseményt közvetíteni vagy interjút készíteni.
Kérdésekre válaszolva az előadók a céges és ügynökségi szervezeti sajátosságokra, a 45+ korosztály bevonásának lehetőségeire valamint a magyar felhasználók jellemzőire is kitértek.
Az online esemény végén Hermann Zsuzsanna bemutatta a Trade Marketing Klub és a Trade magazin jövő évre tervezett programjait.
Az eseményről bővebben lapunk következő nyomtatott számában is beszámolunk.
Kapcsolódó cikkeink
Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon – a magyar userek átlagéletkora 38 év
A social média mára minden generáció életének nélkülözhetetlen részévé vált,…
Tovább olvasom >A foci mindent visz
Patinás helyszínen, a MOMKult Kupolatermében, a PICK és Mizo vendéglátásában…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >