Közel másfél ezer étterem zárt be a briteknél egy év alatt
Több mint 1400 étterem zárt be egyetlen év leforgása alatt az Egyesült Királyságban, írja az Independent és a UHY Hacker Young felmérése alapján az origo.
Valamennyi vendéglátóhelyet ugyanazok a problémák sújtanak: egyre növekvő költségek mellett, egyre kevesebbet költő vendégekkel kellene talpon maradniuk.
Nehéz helyzetben vannak a brit éttermek, melyekből több mint 1400 zárt be 2018 és 2019 júniusa között. Ezek sorában egyaránt vannak jó hírű, korábban stabil vendégkörrel rendelkező helyek, és kevésbé ismert egységek is. De az egy év alatt bezárt éttermek közé tartoznak – ahogy az Origo megírta – az ismert séf, Jamie Oliver becsődölt brit láncához tartozók is.
S hogy mi áll a bezárási hullám mögött?
A felmérés szerint több tényezőre vezethető vissza, amiért sok helyen véglegesen lehúzták a rolót.
Ezek közé tartozik az éttermekből fennálló túlkínálat, a vendéglátósok növekvő költségei, valamint a fogyasztók éttermi költéseinek tendenciaszerű csökkenése.
Az okok kapcsán a felmérést végző cégnél megjegyzik, hogy az éttermi szektor krízisét gyakran azzal azonosítják, hogy csak azokat a helyeket vagy éttermi hálózatokat érinti, melyek elvesztették kapcsolatukat vendégeikkel.
Ez azonban nem kielégítő magyarázat, mert figyelmen kívül hagyja azt a sok száz, kis éttermet, melyek fizetésképtelenség miatt zártak be, az iménti tényezőknek köszönhetően. Emellett – hívják fel a figyelmet az elemzők – a költségnövekedés és a túlkínálat olyan éttermeket is padlóra küldött és küldhet, amelyeknek egyébként van stabil, törzsvendégekből álló látogatói köre.
Az étterembezárási tendencia néhány éve kezdődött Angliában, és egyelőre nem látni, hogyan lehetne azt megállítani.
Egy 2017 októberében kiadott tanulmány szerint a brit éttermek 20 százalékát fenyegeti a leállás veszélye.
Ez pedig nagyobb léptékű gazdasági hatásokkal is járhat. Emlékezetes, hogy csak Jamie Oliver brit éttermeinek bezárása miatt, mintegy 1000 munkavállaló veszítette el állását. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >További cikkeink
Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >Hibrid koktélpohár – A nap videója
Az Elevated Craft egyedi koktélpohara megkönnyíti az italok alapanyagainak mérését…
Tovább olvasom >