Közel 6 milliárd forintot költünk pezsgőre az ünnepi időszakban
A karácsony és szilveszter körüli időszakra jut a pezsgő éves kiskereskedelmi forgalmának mintegy fele – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
A tavaly karácsonyi-szilveszteri szezonban, 2008. október-2009. januárban közel 6 milliárd forintért adtak el pezsgőt a boltokban; 6 százalékkal többért, mint az előző hasonló időszakban. Ugyanakkor mennyiségben 3 százalékkal, mintegy 6,6 millió literre csökkent a bolti eladás.
Az ünnep környékén az átlagárak jelentősen csökkennek. Tavaly október-novemberben egy liter pezsgő mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 966 forint volt. A december-januári periódusban 9 százalékkal alacsonyabb, 882 forintot regisztrált a Nielsen.
Az átlagárak csökkenéséhez jelentősen hozzájárultak a hipermarketek. A pezsgőt ugyanis a legnagyobb eladóterű üzletek legutóbb december-januárban átlagosan 12 százalékkal olcsóbban adták, mint előtte.
Cukortartalom szerint a szezonban is legkedveltebb az édes pezsgő: mind mennyiségben, mind értékben 70 százalék körüli rész jutott rá 2008. október-2009. januárban. A félszáraz részaránya értékben 15 százalék, a száraz pezsgőé 13, a félédesé pedig 2 százalék.
A beszerzés fő helye a hipermarket; erre a bolttípusra jutott a mennyiségi eladás 48 százaléka a legutóbbi és a megelőző október-januári periódusban, míg a többi hónapokban ez a mutató 40 százalék körül mozog. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna részaránya 33 százalék. A 201-400 méteres bolttípus 6 százalékot ért el, a hagyományos 51-200 négyzetméteres pedig 9-et, míg az 50 négyzetméteres és kisebb 4 százalékot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >