Kötelező lesz a Magyar Posta logisztikai szolgáltatását is felajánlania a webshopoknak
A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint a kormány tervezi, hogy előírja a webshopoknak, hogy felajánlják a Magyar Posta logisztikai szolgáltatását vásárlóiknak. A rendelet részleteit a kormány még nem tette közzé, így a piaci szereplők is bizonytalanok azzal kapcsolatban, hogy milyen változásokat hoz majd a szabályozás a gyakorlatban.
A rendelet a „postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről szóló 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet módosításáról” címet viseli. A rendelet második paragrafusa az e-kereskedelemben tevékenykedő vállalkozásokra vonatkozik.
A rendelet értelmében a webshopoknak fel kell kínálniuk a Magyar Posta Logisztikát választható kiszállító partnerként a távollévők között kötött szerződések alapján értékesített áru kézbesítése érdekében. A rendelet hatályba lépése március végén várható.
A vállalkozók és csomagküldők számára bizonytalanságot kelt a rendelet, mivel a konkrét részleteket még nem hozták nyilvánosságra. Az egyik lehetséges forgatókönyv szerint a webshopoknak egyszerűen fel kell ajánlaniuk a Magyar Posta Logisztikát választható szállítási partnerként a már meglévő szállítók mellett. Ezen változtatás nem feltétlenül hozna drasztikus változásokat a piaci viszonyokban, mivel sok webshop már most is felkínálja az MPL lehetőségét.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Az évtized legnagyobb üzletét kötötte meg az ERSTE Nyíltvégű Ingatlan Befektetési Alap a HelloParks két raktárcsarnokának megvásárlásával
A hazai ipari ingatlanpiac valaha volt legnagyobb egyedi ügylete keretében,…
Tovább olvasom >A DHL Csoport tavalyi nyeresége 9 százalékkal csökkent, idén 8 ezer munkahelyet megszüntet Németországban
A német postai és logisztikai vállalat, a DHL Csoport tavalyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Népszerűek az olasz bioélelmiszerek
2024-ben az olasz bioélelmiszer-piac több mint 6,5 milliárd eurós forgalmat…
Tovább olvasom >Az Adobeval társulva fejleszti digitális marketingjét az Estée Lauder
Az Adobe-val együttműködésben igyekszik az Estée Lauder Companies (ELC) generatív…
Tovább olvasom >Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >