Kiterjesztett valóság a kiskereskedelemben

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2018. 11. 20. 11:41

A Kosárérték.hu Magazin fejlesztői és felhasználói oldalról is megvizsgálta a kiterjesztett valóság és a VR gyakorlati felhasználását – többek között – a kiskereskedelemben. Ződi Ákos, a szegedi CreatIT Solutions tulajdonosa szerint a virtuális valóság történetében 3 nagy mérföldkövet tapasztaltak:

– Az első 2008-ban volt, amikor a mobiltelefonok már használhatóak kezdtek lenni az AR megjelenítésére. Aztán 2013-ban megjelent az első VR-szemüveg, az Oculus Rift. A harmadik nagy hullám, amire senki nem számított, 2016-ban jött el, a Pokemon Go nevű játékkal, amely kivitte az utcára a fiatalokat, akik mesebeli lények után kutattak a mobiljukkal. Ennek a játéknak köszönhetően került be az Augmented Reality – AR – a szélesebb köztudatba, ekkor ismerkedett meg az átlagember is a technológiával.

A VR vs kiterjesztett valóság versenyében pedig az utóbbit látja kikerülni győztesként:

– Bár a virtuális valóság nagyon látványos, mégis magányosabb műfaj, mint a kiterjesztett valóság. Egy VR-szemüvegben teljesen elszigeteljük magunkat a külvilágtól, míg a kiterjesztett valóságban sokkal több kapcsolatot lehet kiépíteni a valós környezettel. Most az AR-fejlesztések felé tolódnak a piaci igények. Az AR esetében maga a piac is nagyobb, több a felhasználási lehetőség, elérhetőbb és életszerűbb a használata, mint a VR-nek.

A Decathlon már próbálkozik új fejlesztések bevezetésével: Kabarcz Balázs a lánc kereskedelmi igazgatója úgy véli, akkor fogják bevezetni az üzleteikbe a VR-szemüveget, ha technológia nemcsak olcsóbbá, de fejlettebbé is válik. //

Forrás: Kosárérték.hu Magazin

Kapcsolódó cikkeink