Kisebb valószínűséggel választják a fogyasztók a „vegánnak” címkézett ételeket
A Massachusetts Institute of Technology (MIT) nemrégiben végzett vizsgálata szerint a húst fogyasztók sokkal kisebb valószínűséggel választják a növényi alapú ételeket, ha azokat „vegánként” jelölik.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
A vizsgálatot kétszer végezték el az MIT két különböző egyetemi hallgatói csoportjában, melynek alapján úgy tűnik, hogy a „vegán” szó a legtöbb ember számára taszító, még akkor is, ha egyébként általuk kedvelt ételről van szó.
Ez pedig talán többet mond az emberi elméről, mint bármi más. Lehet, hogy amikor felfedezik, hogy egy termék vegán, egyesek udvariasan tesznek egy lépést hátra, és meghagyják azt azoknak, akiknek szánták.
Az ismeretlentől való félelem és az oktatás hiánya is szerepet játszik ebben. Sajnos vannak, akik nem hajlandók tudomásul venni, hogy az új ötletek sokszor jók, és hogy az étkezési szokások idővel átalakulnak, gyakran az emberiség jövőbeli fejlődése érdekében. Még ha csak heti néhány vegán vagy vegetáriánus étkezésről van is szó, az valódi előnyökkel járhat. //
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: az előző év azonos időszakához mérten 4,9, májushoz képest 1,2 százalékkal mérséklődött az ipari termelés júniusban
2025 júniusában az ipari termelés volumene 4,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >