Nem váltak be a robotok a japán hotelben

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2019. 01. 16. 10:32

Mégsem volt olyan jó ötlet négy évvel ezelőtt csupa robotot alkalmaznia a japán Hen-na hotelnek – olvasható az indexen.

Robot dinoszaurusz a recepción a hotelben
Fotó: Trevor Williams / Getty Images Hungary

A Churi névre hallgató babaformájú gépnek, amelyet a szobákba telepítettek, az lett volna a feladata, hogy a vendégek kérdéseire szóban válaszoljanak, de általában azt sem tudták megmondani, hogy hánykor nyit a közeli vidámpark. A recepciósként telepített robot velociraptorok pedig a vendégek útlevelének lemásolását nem tudták megoldani. Nehezen érthető, hogyan választották ki a műanyag dinót erre a munkakörre.

De még a csomagokat cipelő hordárok is elakadtak az esőben és a hóban, vagy egyszerűen összeakadtak a folyosón, amikor elhaladtak egymás mellett. Arról nem beszélve, hogy a hotel száz szobájának csak a negyedét tudták megközelíteni.

Nem biztos, hogy a robotok teljesen alkalmatlanok lennének a vendéglátóipari munkák elvégzésére. Az viszont látszik, hogy a működés automatizálásához alaposabban át kell gondolni a munkafolyamatokat, hogy minden pozícióra a legjobb eszközök kerüljenek. (index, Tóth Balázs)

Kapcsolódó cikkeink