Nem váltak be a robotok a japán hotelben
Mégsem volt olyan jó ötlet négy évvel ezelőtt csupa robotot alkalmaznia a japán Hen-na hotelnek – olvasható az indexen.
Robot dinoszaurusz a recepción a hotelben
Fotó: Trevor Williams / Getty Images Hungary
A Churi névre hallgató babaformájú gépnek, amelyet a szobákba telepítettek, az lett volna a feladata, hogy a vendégek kérdéseire szóban válaszoljanak, de általában azt sem tudták megmondani, hogy hánykor nyit a közeli vidámpark. A recepciósként telepített robot velociraptorok pedig a vendégek útlevelének lemásolását nem tudták megoldani. Nehezen érthető, hogyan választották ki a műanyag dinót erre a munkakörre.
De még a csomagokat cipelő hordárok is elakadtak az esőben és a hóban, vagy egyszerűen összeakadtak a folyosón, amikor elhaladtak egymás mellett. Arról nem beszélve, hogy a hotel száz szobájának csak a negyedét tudták megközelíteni.
Nem biztos, hogy a robotok teljesen alkalmatlanok lennének a vendéglátóipari munkák elvégzésére. Az viszont látszik, hogy a működés automatizálásához alaposabban át kell gondolni a munkafolyamatokat, hogy minden pozícióra a legjobb eszközök kerüljenek. (index, Tóth Balázs)
Kapcsolódó cikkeink
A munkaerőhiányra is megoldás lehet a kerti robot
A vásárlók egyre inkább a prémium, automatizált megoldásokat keresik a…
Tovább olvasom >Robotizált automata megoldásokat vezet be az X5 Group disztribúciós központjaiban
Az orosz X5 Group egy sor robotizációs projektet indított el…
Tovább olvasom >Hatékonyság, AI és fenntarthatóság: közösen tesz a mezőgéppiac fejlődéséért az MBH Bank és a MEGOSZ
Együttműködési megállapodást írt alá az AGROmashEXPO és AgrárgépShow rendezvényen az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >„Kényelmi” tálca – A nap képe
A hirtelen mozdulatok sem okozhatnak kárt a Couch Drink +…
Tovább olvasom >