Kiakadunk, ha egy webshopon helyesírási hibák vannak
Fontosabb nekünk egy webshop megítélésben az, hogy vannak-e rajta helyesírási hibák, minthogy láthatóan fel van-e tüntetve a visszaküldési és pénzvisszafizetési lehetőség – mutatják a Shoptet reprezentatív felmérésének* adatai. Tízből négy magyar nem vásárol olyan oldalról, ahol nem fizethet utánvétellel. Honfitársaink 71%-a rendelne olyan webáruházból, aminek nincs elérhető ÁSZF-je és GDPR szabályzata, és csak 15% olyan tudatos, hogy nem rendel, ha nincs az oldalnak biztonságos kommunikációról szóló tanúsítványa.
Közép-Európa piacvezető webáruház üzemeltető rendszere, a Shoptet reprezentatív kutatásában arra kereste a választ, hogy miért szavazunk bizalmat egy ismeretlen webshopnak, illetve, hogy mik azok, amik eltántorítanak minket attól, hogy rendeljünk egy webáruházból.
A logikus felépítés fontosabb, mint a küllem
A válaszadók 68%-ának fontos az, hogy logikus legyen a webshop felépítése, mert ekkor azt feltételezik, hogy a rajta keresztül vásárolható termék is minőségi lesz. 39% értékeli, ha van személyes sztori az oldalon, mert így jobban kötődhet a termékhez, és látja, hogy vásárlásával kit, kiket támogat. Honfitársaink negyede (24%) nagyobb eséllyel rendel olyan oldalról, ahol sok pozitív és hiteles termékértékelést talál. Az, hogy szép legyen a honlap, pusztán minden tizedik (11%) magyarnak fontos.
A fordítóprogramoktól borsódzik a hátunk
Leginkább az tántorítja el honfitársainkat, hogy egy ismeretlen webshopról rendeljenek, ha látszik, hogy fordítóprogrammal fordították át a szövegét magyarra – a Shoptet reprezentatív kutatásában tízből mintegy hét fő (69%) válaszolt így. Majdnem ugyanennyi embert (68%) zavarnak a helyesírási hibák is. 65% nem vásárol, ha az árak nincsenek jól láthatóan feltüntetve az oldalon és nem egyértelműek az akciók. Könnyen megtalálható elérhetőség és ügyfélszolgálat is szükséges a magyarok többségének (55%) ahhoz, hogy vásároljanak egy webáruházból. Saját képeket vár el a válaszadók 54%-a, de 360 fokos galériát csak elenyésző számú honfitársunk tart alapnak. 53% nem rendel, ha nincs jól láthatóan feltüntetve a visszaküldési, pénzvisszafizetési lehetőség; 39% pedig, ha nincs mód utánvételre.
A cseh hátterű Shoptet a magyar piac mellett még a szlovák piacon van jelen, mindenhol anyanyelvi ügyfélszolgálattal. Ezeken a piacokon a külpiacra lépés gördülékeny lehet egy Shoptet rendszeren futó webáruház számára.
„Reprezentatív kutatásunk adatai is azt mutatják, hogy a helytelen megfogalmazás akár vevővesztést is okozhat. Külpiacra lépés esetében nem érdemes tehát pusztán egy fordítóprogramra hagyatkozni. Sokszorosan megtérülhet, ha a nyelvi mutációra szakembert vonunk be”
– mondta a kutatás eredményei kapcsán Rédey Iván, a Shoptet magyarországi vezetője.
Alapnak vesszük a biztonságot
A webáruházaknak rendelkezniük kell ÁSZF és GDPR leírásokkal, ami a működtető adatait és egyéb feltételeket tartalmazza.
„Webshopüzemeltetőként óriási a felelősségünk, hiszen a kutatási eredményeink azt mutatják, hogy a fogyasztók meglehetősen vakmerően vásárolnak online: pusztán 29% ellenőrzi, hogy van-e az oldalon ÁSZF és GDPR szabályzat mielőtt rendelne, azaz 71% akkor is rendel, ha nincsenek feltüntetve ezek a dokumentumok”
– tette hozzá Rédey Iván. A HTTPS (biztonságos kommunikációról szóló) tanúsítványt még ennél is kevesebben (15%) tartják nélkülözhetetlennek egy webshop esetében, pedig ez az, ami pl. garantálja online fizetéskor a biztonságot.
Kapcsolódó cikkeink
Ital webshoppal terjeszkedik a belga Colruyt
A belga Colruyt csoport új italokra specializált webáruházat indított Boir…
Tovább olvasom >Saját webshop vagy online piactér?
Egyre több országban megfigyelhető trend a különböző kiskereskedelmi márkák kínálatát egy…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >