Magazin: Kevés cukor, sok íz
A tavalyi „gyümölcsgyilkos” év után jobban reménykednek a befőzőszerek forgalmazói. Az innovációk fő jelszava a cukortakarékosság, de a tartósítással egyre bátrabban kísérletező fiatal korosztályok elérésére, a gyors, kényelmes elkészíthetőség is kiemelt fejlesztési szempont.
A befőző szezon sikerét két fontos külső tényező dönti el: az időjárás és a gyümölcsmennyiség. A tavalyi évben a tavasz hideg, változékony és csapadékban gazdag volt, ami kedvezőtlen hatással volt a gyümölcs minőségére és mennyiségére, különös tekintettel sárgabarackra.
– Ennek ellenére a Dr. Oetker megtartotta piacvezető pozícióját innovációinak, széles termékválasztékának és bolti megjelenésének köszönhetően – tudjuk meg Kiss Dénestől, a Dr. Oetker Magyarország marketingvezetőjétől.
A legnagyobb szegmens a dzsemfixeké
A piacon több trend dominál: a városiasodásnak és az új generációk csatlakozásának köszönhetően továbbra sem csökken a prémium szereplők kedveltsége, a háziasszonyok szívesen teszik próbára az újdonságokat; de a saját márkák és a családi kiszerelések is jelentős részt képviselnek a forgalomban.
– Továbbra is a dzsemfixek családja örvend a legnagyobb népszerűségnek. Az egészségtudatosság egyre fontosabb szempont, így a Dr. Oetker Dzsemfix 3:1 termék mellett dobogós szerep jut a tavalyi év újdonságának, a Dr. Oetker Dzsemfix 4:1 terméknek. Ezekkel a befőzőszerekkel cukortakarékos módon magas gyümölcstartalmú lekvárok készíthetőek – mondja Kiss Dénes.
Az egészségtudatosság trendjét emeli ki az Ed.Haas Hungaria Kft. marketingvezetője, Kamocsai Renáta is:
– Egyre fontosabb, hogy sok zöldséget és a gyümölcsöt fogyasszunk, és a belőlük eltett lekvárok esetében igenis figyelünk, hogy a gyümölcsök megőrizzék gyümölcsösségüket, kevés cukrot tartalmazzanak. Sokan, akik eddig hagyományos módszerrel készítették a lekvárt, zselésítőszerek használatát is kipróbálják, annak érdekében, hogy kevesebb cukor hozzáadásával készülhessen el a lekvár, illetve aki eddig zselésítőszert használt, bátrabban próbálja ki a cukortakarékosabb verziókat, így a Haas Quittin 3:1 zselésítőszert is, mely vezértermékünk, s gerincét adja a fogyásoknak, vagy az extra cukortakarékos Haas Quittin 4:1 zselésítőszert, mellyel elsőként jelentünk meg a piacon, illetve a Haas Quittin Cukor Stop zselésítőszert, mely felhasználásával cukor hozzáadása nélkül is sikerül a lekvár, így is besűrűsödik, és ezáltal leginkább a gyümölcsről szól.
Kényelmes, gyors, egészségtudatos
A Dr. Oetkernél az idei év innovációja a kategóriában tapasztalható két fő irányvonalat: az egészségtudatosságot, valamint a kényelmes elkészítési módot követi.
– Áprilisban került a boltok polcaira a Dr. Oetker Befőzőcukor 4:1 termék, amely mostantól még cukortakarékosabb verzióban nyújt kényelmes, gyors, ugyanakkor egészségtudatos megoldást a kiemelkedően magas gyümölcstartalmú dzsemek készítéséhez – informál Kiss Dénes. – Legfontosabb számunkra a termékkínálat elérhetősége, így kommunikációs eszközeinkben a legnagyobb hangsúlyt az attraktív bolti másodlagos kihelyezések kapják. Online és sajtókampánnyal, receptfüzettel, szórólapokkal támogatjuk az ínycsiklandó lekvárok és dzsemek elkészítésének örömét.
Új, mentes termékek
A Haas a gyümölcs és zöldség sokrétű felhasználásában nyújt segítséget a befőzőszezonra kialakított széles portfóliójával, mely minden évben bővül új termékkel.
– Idén a Haas Natural gluténmentes és laktózmentes Gyümölcsleves sűrítő jelenik meg új termékként a piacon, mellyel kezdő háziasszonyok is könnyedén tudnak nagyon gyorsan ízletes gyümölcslevest készíteni – árulja el Kamocsai Renáta. – Másik új termékünk a 250 g-os kiszerelésű Haas Classic Citromsav, mely nagyon sokoldalúan használható fel. A megfelelő kihelyezésre, láthatóságra is nagy figyelmet fektetünk, így másodlagos állványos kihelyezésekkel támogatjuk a bolti megjelenéseket.
Marketingkampányuk fókuszában a Haas cukortakarékos zselésítőszerek állnak. A termékek könnyű használatát hangsúlyozzák ki. Facebook- oldalukon a Haas Szörp- és Lekvárkészítő Nyári Egyetem ismét megnyitja kapuit, és a Tűzhely varázslatok, Ételkészítés fortélyai és a Hozzávalók ismeret óra keretein belül minden fontos információval ellátják az érdeklődőket.
Kapcsolódó cikkeink
Gabonacsodák az egészség és az ízélmény szolgálatában
A cereáliák piaca rohamtempóban fejlődik, évről évre jelennek meg izgalmas…
Tovább olvasom >Elképesztő módon drágul a paradicsom
Augusztusban már javában a paradicsom szezonjában járunk: nem csoda, hogy…
Tovább olvasom >Megéri boltból vásárolni a legtöbb fajta lekvárt, annyira megdrágult a befőzés
Bizonyos lekvárok otthoni befőzése majdnem kétszer annyiba kerül, mint a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >