Magazin: Kevés cukor, sok íz

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 06. 18. 07:57

Kiss Dénes
marketingvezető
Dr. Oetker
Magyarország

A tavalyi „gyümölcsgyilkos” év után jobban reménykednek a befőzőszerek forgalmazói. Az innovációk fő jelszava a cukortakarékosság, de a tartósítással egyre bátrabban kísérletező fiatal korosztályok elérésére, a gyors, kényelmes elkészíthetőség is kiemelt fejlesztési szempont.

A befőző szezon sikerét két fontos külső tényező dönti el: az időjárás és a gyümölcsmennyiség. A tavalyi évben a tavasz hideg, változékony és csapadékban gazdag volt, ami kedvezőtlen hatással volt a gyümölcs minőségére és mennyiségére, különös tekintettel sárgabarackra.

– Ennek ellenére a Dr. Oetker megtartotta piacvezető pozícióját innovációinak, széles termékválasztékának és bolti megjelenésének köszönhetően – tudjuk meg Kiss Dénestől, a Dr. Oetker Magyarország marketingvezetőjétől.

 

A legnagyobb szegmens a dzsemfixeké

A piacon több trend dominál: a városiasodásnak és az új generációk csatlakozásának köszönhetően továbbra sem csökken a prémium szereplők kedveltsége, a háziasszonyok szívesen teszik próbára az újdonságokat; de a saját márkák és a családi kiszerelések is jelentős részt képviselnek a forgalomban.

– Továbbra is a dzsemfixek családja örvend a legnagyobb népszerűségnek. Az egészségtudatosság egyre fontosabb szempont, így a Dr. Oetker Dzsemfix 3:1 termék mellett dobogós szerep jut a tavalyi év újdonságának, a Dr. Oetker Dzsemfix 4:1 terméknek. Ezekkel a befőzőszerekkel cukortakarékos módon magas gyümölcstartalmú lekvárok készíthetőek – mondja Kiss Dénes.

Az egészségtudatosság trendjét emeli ki az Ed.Haas Hungaria Kft. marketingvezetője, Kamocsai Renáta is:

– Egyre fontosabb, hogy sok zöldséget és a gyümölcsöt fogyasszunk, és a belőlük eltett lekvárok esetében igenis figyelünk, hogy a gyümölcsök megőrizzék gyümölcsösségüket, kevés cukrot tartalmazzanak. Sokan, akik eddig hagyományos módszerrel készítették a lekvárt, zselésítőszerek használatát is kipróbálják, annak érdekében, hogy kevesebb cukor hozzáadásával készülhessen el a lekvár, illetve aki eddig zselésítőszert használt, bátrabban próbálja ki a cukortakarékosabb verziókat, így a Haas Quittin 3:1 zselésítőszert is, mely vezértermékünk, s gerincét adja a fogyásoknak, vagy az extra cukortakarékos Haas Quittin 4:1 zselésítőszert, mellyel elsőként jelentünk meg a piacon, illetve a Haas Quittin Cukor Stop zselésítőszert, mely felhasználásával cukor hozzáadása nélkül is sikerül a lekvár, így is besűrűsödik, és ezáltal leginkább a gyümölcsről szól.

 

 

 

 

 

 

Kényelmes, gyors, egészségtudatos

A Dr. Oetkernél az idei év innovációja a kategóriában tapasztalható két fő irányvonalat: az egészségtudatosságot, valamint a kényelmes elkészítési módot követi.

– Áprilisban került a boltok polcaira a Dr. Oetker Befőzőcukor 4:1 termék, amely mostantól még cukortakarékosabb verzióban nyújt kényelmes, gyors, ugyanakkor egészségtudatos megoldást a kiemelkedően magas gyümölcstartalmú dzsemek készítéséhez – informál Kiss Dénes. – Legfontosabb számunkra a termékkínálat elérhetősége, így kommunikációs eszközeinkben a legnagyobb hangsúlyt az attraktív bolti másodlagos kihelyezések kapják. Online és sajtókampánnyal, receptfüzettel, szórólapokkal támogatjuk az ínycsiklandó lekvárok és dzsemek elkészítésének örömét.

 

 

 

 

 

Új, mentes termékek

A Haas a gyümölcs és zöldség sokrétű felhasználásában nyújt segítséget a befőzőszezonra kialakított széles portfóliójával, mely minden évben bővül új termékkel.

– Idén a Haas Natural gluténmentes és laktózmentes Gyümölcsleves sűrítő jelenik meg új termékként a piacon, mellyel kezdő háziasszonyok is könnyedén tudnak nagyon gyorsan ízletes gyümölcslevest készíteni – árulja el Kamocsai Renáta. – Másik új termékünk a 250 g-os kiszerelésű Haas Classic Citromsav, mely nagyon sokoldalúan használható fel. A megfelelő kihelyezésre, láthatóságra is nagy figyelmet fektetünk, így másodlagos állványos kihelyezésekkel támogatjuk a bolti megjelenéseket.

Marketingkampányuk fókuszában a Haas cukortakarékos zselésítőszerek állnak. A termékek könnyű használatát hangsúlyozzák ki. Facebook- oldalukon a Haas Szörp- és Lekvárkészítő Nyári Egyetem ismét megnyitja kapuit, és a Tűzhely varázslatok, Ételkészítés fortélyai és a Hozzávalók ismeret óra keretein belül minden fontos információval ellátják az érdeklődőket.

Kapcsolódó cikkeink