Kétszámjegyű növekedések
Figyelemre méltóan nőtt a kereslet a grillkolbász iránt. Ugyanis értékben 30, mennyiségben pedig 31 százalékkal többet adtak el a boltokban 2014. március – 2015. február között, mint az előző hasonló időszak során. Így az éves piac 2 milliárd forinthoz közeledik, illetve csaknem eléri az 1000 tonnát.
Erősen koncentrált a kiskereskedelmi forgalom. Változott azonban a bolttípusok súlya. Érték szempontjából a forgalom kevesebb, mint felét, 44 százalékát a 2500 négyzetméternél nagyobb egységek vitték el, a legutóbbi kumulált év alatt. Egy évvel korábban viszont még 49,9 százalékot tett ki a részesedésük.
Ezzel egy időben 12 százalékponttal, 48 százalékra emelkedett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméter közötti csatorna piacrésze.
A maradék 8 százalékon osztoznak a 400 négyzetméteres és kisebb boltok.
Négy hónapig tart a szezon, májustól augusztusig. Az átlagárak a kumulált év során hullámoztak
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar élelmiszer-gazdaság finanszírozását segíti az AVHGA és az MBH Bank
Az élelmiszer-gazdaságban tevékenykedő vállalkozások naprakész finanszírozását elősegítő együttműködési megállapodást írt…
Tovább olvasom >NAV: idén már több mint 28 millió e-kereskedelmi csomagot vizsgált át a hatóság
Ebben az évben több mint 210 ezer vámkezelést és 28…
Tovább olvasom >Zólyomi Zsolt: „Egy illat előre eldönthet egy üzletet”
Tárgyalási céljaidat lehet a saját bőrödön hordott illattal kommunikálni úgy,…
Tovább olvasom >