Kétszámjegyű növekedés
Több mint 15 milliárd forint bevételt értek el a boltok jeges teával 2014. december–2015. november között, 13 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során. Mennyiség szempontjából plusz 14 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Más alkoholmentes szomjoltó italokhoz hasonlóan a jeges tea eladásában nagy szerepet játszanak a kisboltok. Az 51–200 négyzetméteres csatorna értékben mért piaci részesedése 19 százalékról 20-ra emelkedett egyik kumulált évről a másikra. Az 50 négyzetméteres és kisebb üzleteké pedig 16-ról 17 százalékra.
Így a jeges tea azon kevés kategóriák egyike, amelynél csökkent a kiskereskedelmi forgalom koncentrációja.
Jobb lett a gyártói márkák piaci pozíciója is. Az értékben mért eladásból ugyanis 88 százalékkal részesedtek tavaly, a mutató 1 százalékpont növekedést jelez 2014-hez viszonyítva.
A Nielsen Közönségmérés által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve 2 milliárd forintot ért el a listaáras költés tévéreklámra múlt évben, 25 százalékkal kevesebbet, mint tavalyelőtt. Meg kell azonban jegyezni, hogy a cégek kevesebbet szoktak fizetni a listaárnál, mert abból a tévétársaságok általában kedvezményeket adnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >