Kétszámjegyű bővülés értékben is, mennyiségben is

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 02. 26. 09:25

Sonkával és füstölt hússal a kiskereskedelem a húsvét környéki két hónap során tavaly mintegy 7 milliárd forint bevételt ért el. Ez 15 százalékkal több, mint tavalyelőtt. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen ­Kiskereskedelmi Indexe.

Átlag felett, 17 százalékkal bővült a kimagaslóan legnagyobb szegmens, a főtt sonka piaca. Mennyiség szempontjából 1 százalékkal emelkedett a forgalom.

Jellemzi a keresletet, hogy erősen koncentrált: értékben az összes eladásból 90 százalékot vitt el a magasabb minőségű főtt sonka múlt év március–április során. További 1 százalék jutott a füstölt-főtt szegmensre, 9 pedig „egyéb” sonkákra.

Egy kilogramm sonka tavaly március–áprilisi, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 1881 forint; 2 százalékkal több, mint az előző évi hasonló periódusban.

Főtt sonkánál a szintén tavaly március–áprilisi kilogrammonkénti 2026 forintos átlagár szintén plusz 2 százalékot jelent.

A bolti eladás erősen koncentrált. Ugyanis a legutóbbi évek húsvéti időszakában értékben a sonka közel háromnegyed részét 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben adják el.

Amíg a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése csökken, addig a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya növekszik.

Bár erős a modern üzlettípusok pozíciója, egyre inkább előtérbe kerül a csemegepult. Értékben mért piaci részaránya a legutóbbi három év során 37, 40, majd 42 százalékot ért el. Ennek megfelelően csökken az önkiszolgálás súlya

Kapcsolódó cikkeink