Kétszámjegyű bővülés értékben is, mennyiségben is
Sonkával és füstölt hússal a kiskereskedelem a húsvét környéki két hónap során tavaly mintegy 7 milliárd forint bevételt ért el. Ez 15 százalékkal több, mint tavalyelőtt. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Átlag felett, 17 százalékkal bővült a kimagaslóan legnagyobb szegmens, a főtt sonka piaca. Mennyiség szempontjából 1 százalékkal emelkedett a forgalom.
Jellemzi a keresletet, hogy erősen koncentrált: értékben az összes eladásból 90 százalékot vitt el a magasabb minőségű főtt sonka múlt év március–április során. További 1 százalék jutott a füstölt-főtt szegmensre, 9 pedig „egyéb” sonkákra.
Egy kilogramm sonka tavaly március–áprilisi, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 1881 forint; 2 százalékkal több, mint az előző évi hasonló periódusban.
Főtt sonkánál a szintén tavaly március–áprilisi kilogrammonkénti 2026 forintos átlagár szintén plusz 2 százalékot jelent.
A bolti eladás erősen koncentrált. Ugyanis a legutóbbi évek húsvéti időszakában értékben a sonka közel háromnegyed részét 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben adják el.
Amíg a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése csökken, addig a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya növekszik.
Bár erős a modern üzlettípusok pozíciója, egyre inkább előtérbe kerül a csemegepult. Értékben mért piaci részaránya a legutóbbi három év során 37, 40, majd 42 százalékot ért el. Ennek megfelelően csökken az önkiszolgálás súlya
Kapcsolódó cikkeink
Kis mértékben is cukorbetegséget okozhatnak a feldolgozott húsok
Egy friss kutatás, amelyet a brit The Guardian ismertetett, arra…
Tovább olvasom >Felvételt nyertek a Magyar Értéktárba a Pápai Hús Kft. sonkái
A nyugat-magyarországi régió egyik legmeghatározóbb élelmiszeripari vállalta nem mindennapi kitüntetésben…
Tovább olvasom >Éder Tamás: már nem a sonka a húsvét sztárja
Az éves forgalom 30-40 százalékát teszi ki a húsvéti ünnepkör…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >