Kétszámjegyű bővülés értékben is, mennyiségben is
Sonkával és füstölt hússal a kiskereskedelem a húsvét környéki két hónap során tavaly mintegy 7 milliárd forint bevételt ért el. Ez 15 százalékkal több, mint tavalyelőtt. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Átlag felett, 17 százalékkal bővült a kimagaslóan legnagyobb szegmens, a főtt sonka piaca. Mennyiség szempontjából 1 százalékkal emelkedett a forgalom.
Jellemzi a keresletet, hogy erősen koncentrált: értékben az összes eladásból 90 százalékot vitt el a magasabb minőségű főtt sonka múlt év március–április során. További 1 százalék jutott a füstölt-főtt szegmensre, 9 pedig „egyéb” sonkákra.
Egy kilogramm sonka tavaly március–áprilisi, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 1881 forint; 2 százalékkal több, mint az előző évi hasonló periódusban.
Főtt sonkánál a szintén tavaly március–áprilisi kilogrammonkénti 2026 forintos átlagár szintén plusz 2 százalékot jelent.
A bolti eladás erősen koncentrált. Ugyanis a legutóbbi évek húsvéti időszakában értékben a sonka közel háromnegyed részét 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben adják el.
Amíg a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése csökken, addig a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya növekszik.
Bár erős a modern üzlettípusok pozíciója, egyre inkább előtérbe kerül a csemegepult. Értékben mért piaci részaránya a legutóbbi három év során 37, 40, majd 42 százalékot ért el. Ennek megfelelően csökken az önkiszolgálás súlya
Kapcsolódó cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Húsvétra hangolva: így alakul az ünnepi nyitvatartás a PENNY-ben
A PENNY idén is pénztárcabarát árakkal és színes választékkal köszönti…
Tovább olvasom >Húsvéti defláció: 7,5%-kal olcsóbb a húsvéti menü az ALDI-ban
Húsvét közeledtével az ünnepi asztal lenépszerűbb termékeinek árát csökkenti az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >